Soumrak legendy jménem 810. České dráhy se chystají zbavit až třetiny motorových vozů pro lokálky

Nedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaNedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Největší redukce motorových vozů proběhne ve Středočeském kraji.

Změna jízdního řádu přinese od neděle výrazně menší potřebu motorových vozů řady 810. Jedno z nejrozšířenějších drážních vozidel za poslední půlstoletí na české železnici vystřídají většinou novější regionovy či dovezené motorové vozy mladší generace. Někde nebudou potřeba kvůli ukončení provozu na vybraných tratích.

„V současnosti provozujeme 213 vozů řad 809 a 810. V následujících dvou letech plánujeme vyřadit zhruba třetinu z těchto vozů,“ řekl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát. V praxi by to znamenalo konec zhruba 70 vozů.

Jen ve Středočeském kraji má od nového jízdního řádu skončit 40 vozů této řady. „Redislokace nesouvisí jen s omezením dopravy na některých tratích, ale je vyvolána také rušením starších zbytných vozidel. Konkrétně v tomto případě rušíme sedm vozidel v nejhorším technickém stavu Z toho důvodu dojde k větším přesunům řady 810 mezi jednotlivými středisky ČD v rámci kraje. Tato vyřazená vozidla budeme standardně nabízet k prodeji po znaleckém ocenění jednotlivým zájemcům a to formou elektronické aukce,“ dodal Kubát. Velká část motorových vozů končí také v Královéhradeckém kraji, kde je většinou nahradí regionovy.

I velké vyřazování neznamená, že motorové vozy po více než 40 letech od výroby zmizí. České dráhy v kontraktech s některými kraji naopak další vozy ještě modernizovaly na řadu 811. Přibyla například Wi-Fi či zásuvky.

Motoráky 810 jsou stále pro dopravce ekonomicky nejefektivnějším vozidlem pro provoz na málo vytížených tratích. Díky nízké hmotnosti mají i malou spotřebu. České dráhy je přejmenovaly nedávno na RegioMouse.

Tagy 810 České dráhy motorový vůz řady 810
488 komentářů