dkv-spojujeme

Dráhy už mají deset motoráků nové řady 811, zbývající čtyři dostanou do konce září

Motorový vůz řady 811. Pramen: České dráhyMotorový vůz řady 811. Pramen: České dráhy

Vozy dostaly například dvojitá skla, byly osazeny Wi-Fi nebo klimatizací. Toalety zůstaly založeny na gravitaci.

České dráhy už mají desítku motorových vozů řady 811, které vznikají v dceřiné společnosti DPOV vylepšením starých motoráků 810. Zmodernizovaná vozidla se starou tváří jsou určena pro Moravskoslezský kraj, celkem jich tam bude jezdit 14. Poslední čtyři dostanou dráhy do konce září.

České dráhy mluví o tom, že další inkarnace 810 „zajistí vysokou kvalitu cestování na lokálkách“.
„Při modernizaci vozů zůstává původní prakticky jen skříň, rám a podvozek vozů. Všechno ostatní je zcela nové a splňuje současné normy. Dosazen je nový silnější vznětový motor, řídicí systém, okna, kompletně vyměněný je interiér vozu a úplnou novinkou je klimatizace. Podobný rozsah modernizace, kromě klimatizace, se uskutečnil také u desítky přípojných vozů. Jejich úplnou dodávku jsme zajistili do června,“ uvedl šéf DPOV Jiří Jarkovský.

Motorový vůz řady 811. Pramen: České dráhyMotorový vůz 811, stanoviště strojvedoucího. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInteriér motorového vozu 811. Sedačky jsou spíše pro útlé cestující. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czMotorový vůz 811, záchod zůstal gravitační. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInteriér motorového vozu 811. Sedačky jsou spíše pro útlé cestující. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInformační systém, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czZásuvka USB, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInteriér motorového vozu 811. Sedačky jsou spíše pro útlé cestující. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czMotorový vůz 811, stanoviště strojvedoucího. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInteriér motorového vozu 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czSouprava motorového vozu 811 a přívěsného vozu 012 na okruhu v Cerhenicích. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czMotorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhyMotorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhySouprava motorového vozu 811 a přívěsného vozu 012 na okruhu v Cerhenicích. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.cz

Vozy dostaly například dvojitá skla (místo dosavadních jednoduchých), novou izolaci skříně, byly osazeny Wi-Fi, zásuvkami USB a novým informačním systémem. V přívěsném voze (012) jsou držáky na kola, chybí tam ovšem klimatizace. Sedačky mají větší rozteč, takže se počet míst k sezení snížil v motorovém voze z původních 55 na 45.

Toalety zůstaly založeny na gravitaci. „Instalace vakuových uzavřených typů toalet do vozidel řady 810 je velmi komplikovaná a zavdává příčinu k mnoha poruchám. Z tohoto důvodu tento typ toalety nepožadujeme,“ psal kraj už začátkem roku 2019, když modernizaci drahám zadával.

Vozy řady 811 obslouží linky S33 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, S8 Studénka – Veřovice a S10 Opava východ – Valšov – Moravský Beroun.

Dráhy dosud evidují 212 provozních vozidel řady 810. Tato vozidla byla vyráběna v letech 1973 až 1984. Téměř každé z dosud provozních vozidel už prošlo nějakým stupněm úprav. Šlo především o výměnu či přepolstrování sedáků, výměnu příček a podobně. Celkem 105 z těchto vozidel dostalo nový spalovací motor a prošlo výraznější modernizací.

Tagy České dráhy motorový vůz 811
400 komentářů