Dopravci Železnice Železniční průmysl

Další proměna starých motoráků 810. Odívají se do barev Pardubického kraje

Přeměna motoráku 810 pro Pardubický kraj. Repro Železničář
Přeměna motoráku 810 pro Pardubický kraj. Repro Železničář

Nesmrtelné motoráky řady 810 dostanou šanci na další život i v Pardubickém kraji. České dráhy na základě smlouvy s krajem aktuálně provádějí modernizaci osmi těchto vozů.

V dceřiné společnosti DPOV se do vozů dosazují například sedáky s větší roztečí, informační systém, wifi či zásuvky USB. Součástí proměny je i změna vzhledu. Vozy budou nově oděny v kombinaci žlutého, modrého a červeného laku, což jsou barvy kraje.

„První takto upravený vůz je již v provozu. Obdobné požadavky na vzhled vozidel najdeme i v jiných krajích. Do všech vozů bude ještě doplněn informační systém pro cestující, zásuvky pro drobnou elektroniku, wifi nebo GPS zařízení,“ doplnil mluvčí kraje Dominik Barták. V krajských barvách už jezdí na Pardubicku Regionovy.

Na 40 let staré motoráky 810 přitom nesázejí jenom v Pardubicích a okolí, větší či menší modernizaci pro ně chystá i Středočeský či Moravskoslezský kraj. Samotné České dráhy loni na jaře přiřkly modernizované verzi nové označení RegioMouse. Vozy dostávají nové sedačky či WC, topení, polospouštěcí okna, nové prostory pro kola a velká zavazadla. Původní motor z Liazu nahrazuje šestiválec Tedom.

Vozy 810 kompletně zmodernizoval a změnil na řadu 816 také dopravce GW Train Regio.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hans
Host
Hans

Já si myslím, že s těmi chcipaky si už ČD nadělaly tolik ostudy, že už jim nepomůže zhola nič. Už měly být dávno vyřazené a nahrazené něčím novějším, protože poslední byly z roku 1986!. A změní se to jen tehdy, až poslední chxipak nebo jeho přívěs 010 se stísněnými sedadly a nevětratelnym interiérem bude definitivně vyřazen a zničen tak, že jej nebude možné opravit a vrátit do provozu! O životnosti delší než 20 let se s vámi žádný konstruktér bavit NEBUDE!

bohyn
Host
bohyn

„O životnosti delší než 20 let se s vámi žádný konstruktér bavit NEBUDE“
Wow, fakt? Běžte vrátit diplom, teda jestli nějaký máte.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Teď ještě čím je nahradit.
Helmut (ř.844) NENÍ adekvátní náhrada.
Je provozně dražší a příliš velký

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Drahý Hansi u železničních vozidel se počítá s životností minimalne třicet let. Samozřejmě s tím, že mezitím dojde k modernizaci.
Ostatně staré dobré Bobiny mají mnohdy 60 let a na mnoho výkonů jsou stale vyhovující

Přemek
Host
Přemek

Je pozoruhodné, že se nenašel nikdo, kdo by vyřešil původní a beze změny přebírané řešení náprav do podoby odlišné od kostitřasu. Přitom se nabízí spousta analogií z autokonstrukcí. Odpružení by bylo možné řešit nesrovnatelně komfortněji…

Marián Pískala
Host
Marián Pískala

Aaaaaa, Přemek už je i konstruktér 😂

Jirka
Host
Jirka

A čím byste se v autokonstrukcích inspiroval? Je vám doufám jasný, že většina těch autokonstrukcí počítá s tím, že vozidlo jezdí jen jedním směrem a navíc nezaručuje konstantní rozchod? Jediné seriózní vozidlo s „poloosami“ je Talgo, takže to asi nebude tak lehké jak si myslíte.

Aleš
Host
Aleš

Z autokonstrukcí určitě ne, ale dalo by se řešit třeba pohyblivým podvozkem (řešení podobné tramvajovým podvozkům). Ale to by byl moc velký konstrukční zásah a musela by se udělat nová homologace (takže by se to prodražilo = nevyplatilo). Nicméně přes mouchy, které tyhle motoráky mají, se jedná zjevně o spolehlivé stroje (když pominu „nefunkčnost“ při prvním sněhu nebo vyšší vrstvě listí).

Přemek
Host
Přemek

Šestiválec Tedom je odvozenina původního LIAZu. Uplatňuje se i v generátorech.

Aleš
Host
Aleš

A slouží dokonce i na ropných vrtech! A je vidět, že Tedom motor konstrukčně vymazlil.

Hanzi
Host
Hanzi

Další proměnou by nejen 810 ale většina vozového parku měla projít na kovošrotu.

Zdeva
Host
Zdeva

Kdo to tam dá…(peníze na desítky až možná stovky kusů vozového parku).O nákladech viz níže…a o vhodné náhradě 810 taky níže…

VRT
Host
VRT

Jen vloni zahučelo 6 giga. Kdyby Agrofert vyráběl drážní vozidla, bylo by možná jinak.

jirka
Host
jirka

regiomyši a podobnou havěť NEBRAT !!

dopravopat
Host
dopravopat

Šukafon si zaslúži jedine autogen, nie ďalšie nátery.

PedroKV
Host
PedroKV

Nejhorší stroj všech dob. Už aby to šlo do šrotu. Chvíli u nás jezdil Siemens Desiro a to je úplně jinej level.

Marián Pískala
Host
Marián Pískala

Myslíte finanční? To je

Petr
Host
Petr

To stejné bych si přál i u Regionov, které jsou ještě hlučnější než původní 810.

Aleš
Host
Aleš

Někde jsem četl, že to Regionova byla nejmenší zlo z nabízených řešení (i co se týče finanční stránky). Ale docela mě překvapilo, jak narostla spotřeba paliva. Ale pořád je to podstatně méně, než polská hvězda RegioShark…

Leinad
Host
Leinad

Šukafon by bylo dobré vozidlo, kdyby jezdilo na výkonech které má – motorová tramvaj 10 km, v místě kde by EVO1 byla příliš nákladná.
Ne když se udělá souprava 810/010/814 a vozí lidí přes celý okres.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Co byste na ty naše rozpadlé lokálky furt chtěli omg

Marián Pískala
Host
Marián Pískala

„První takto upravený vůz je již v provozu.“

No 810.059-6 v provozu sice je, ale „takto upravený“ fakt není … neb WiFi, USB a IS do toho v dílnách někdo zapomněl dát :-/

Anonym
Host
Anonym

Volby se blíží… Vím, že se nic nezmění… ale ta naděje je příjemná.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Včera jsem jel 810 v původním stavu (bez jakékoli modernizace!) z Jedlové do Krásné Lípy. Jako rychlík Kolín – Rumburk. Ne, opravdu už znovu ne. Jeden „vůz“ pro opravdu velmi mnoho cestujících. Hodně lidí to vzdalo s tím, že „pojedeme dalším“. Fakt průs*r. A pak tu čtu názory, jak někdo frfňá, že mu náhodou, jako náhrada, přijela souprava, kde bylo „Béčko“. Kur*a, do hajz*u, i my tady na konci světa platíme stejné jízdné (…daně, zdr.p., soc.p…….), tak proč cestujeme jako odpad, na kterém nezáleží?

Zdeva
Host
Zdeva

Tento případ ale není o 810ce,ale o lidech kteří ji na rychlík Kolín-Rumburk vypravili…

Miloš
Host
Miloš

místo rychlíku měla jet z kapacitních důvodů aspoň souprava 810+010+810 nebo 814+810 nebo 2x 810

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nejela. Přijela jedna 810. Narvaná po víčko už na příjezdu. A na peróně v Jedlové čekalo cca 50 lidí.

Milansol
Host
Milansol

Taky jsem tu retro jízdu absolvoval. Z Rumburka (Šluknova) do Jedlové byl motorák poloplný, pak ten kousek do Nového Boru i část stojících. A konec, výluka, přejezd busem do České Lípy.

Milansol
Host
Milansol

Foto „obsahu“ motoráku v Rybništi jsem dočasně dal na Google Mapy: Restaurace Nádraží Jedlová.

Michal
Host
Michal

„Včera jsem jel“ .. vidíte, jel jste. Nestál jste na peronu a neutíkal jste pěšky. A místo vděku budete akorát frflat.

Petr
Host
Petr

Snad se jednou dočkáme i přeměny v HKV, v jejich věku už to byla každá M131.1.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Není (v našich na to nejsou peníze) žádné umění koupit nový motorák, umění je, vdechnout starému motoráku nový život. To je názor, který jsem včera slyšel. Teď otázka zda dobrý, či nikoliv. Bojím se, že v ČR je to dobrý názor, bez ohledu na dopravce…

IGCT
Host
IGCT

810 je nejlepší motorák u nás. A má nejnižší provozní náklady vůbec.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Jak často tím cestujete?

VRT
Host
VRT

Tihle mají místo mozku převodovku z 810, to jinak není možné.

bohyn
Host
bohyn

Ne, to je těmi otřesy. Stejný problém jako u boxerů, nebo čutálistů.

Zdeva
Host
Zdeva

Pane VRTe proč tedy jezdí 810 (..)?

Přemek
Host
Přemek

A vy tam asi máte výVRT. Stačila by úprava podvozků a sedadel a při nízkých nákladech a zachování jednoduchosti a tím i modernizací povýšení spolehlivosti by se něco jako 810 HM mohlo po místních tratích proháněk klidně dalších padesát let. Vdůsledku přicházející globální krize žádný VRT nebide, zbydou pouze výVRTky a VRTáci…

bohyn
Host
bohyn

Jenže ten podvozek je dražší, než zbytek vozu. Takže jednoduchá úprava to není

Rtep
Host
Rtep

Já tím jezdil přes dvacet let na Šumavě, dvě hodiny denně. Ideální to nebylo, ale pořád to bylo mnohem lepší, než ta zrůdnost Regiosprintery.

IGCT
Host
IGCT

Každý den

Kubrt
Host
Kubrt

No, těmi provozními náklady veškeré jeho výhody končí, pak už následují jen nevýhody.

Zdeva
Host
Zdeva

Provozní náklady a investice jsou hodně důležité,jezdí obrazně za kýbl nafty…

Miloš
Host
Miloš

jaké nevýhody má 810 krom absence nízké podlahy a roku na výrobním štítku ?

Jirka
Host
Jirka

Chodové vlastnosti, malá rychlost… pak věci jako sedačky, větrání

a8n
Host
a8n

Nebude mnoho tratí, kde by tyto stroje jezdily a trať měla větší traťovou než je maximálka tohoto stroje.

VRT
Host
VRT

Což vede k logické otázce, jestli má smysl, aby existovala trať je je rychlost max 60 a jezdí tam něco takového.

VRT
Host
VRT

A ještě než budu po zásluze kamenován mínusy, tak doplním, že jsou dvě řešení: zrušit, vytrhat, sešrotovat a tam kde to smysl má (nezajímají mě kecy o potenciálu Hevlína a Rožmitálky a Kolešovky) tak samozřejmě rekonstruovat a nasadit něco, do čeho si běžný cestující (ne šotoušek slintající z 810) sedne bez odporu.

Jirka
Host
Jirka

Co navrhujete pro Pacifik?

VRT
Host
VRT

Jednoduché, do Vraného zadrátovat a příměsto. Dál udělat retro pro turisty. Víkendy pára a tak…

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Ano má

Štěpán
Host
Štěpán

Ano, má to smysl, protože usuzování o smysluplnosti tratě jen podle aktuální rychlosti a obsazenosti spojů je hodně krátkozraké. Jenže zamýšlet se nad tím, co by se dalo udělat, aby se to zlepšilo, to je pro odpůrce lokálek nemožné.

Jirka
Host
Jirka

Ale nebude jich ani zas tak málo – namátkou Hostivice-Podlešín, Klatovy-Nýrsko, Šumperk-Hanušovice, Opava-Krnov, snad i Nymburk-M. Boleslav. Obecně, i když byl v minulosti v módě názor, že lepší jezdit 30 než nejezdit vůbec a vyšší rychlost není potřeba, na dost velké části sítě by se dalo jezdit 90-100 třeba s minimálními úpravami. A to se ani nezmiňuji, že 810 (814) jezdí i na koridoru.

bohyn
Host
bohyn

Šumperk-Hanušovice: max 60 km/h
Hostivice-Podlešín: max 70 km/h

Jirka
Host
Jirka

Šumperk-Hanušovice: po reko 100 km/h
Hostivice-Podlešín mělo bylo zastavením provozu myslím na 90

Jirka
Host
Jirka

*před zastavením provozu…

bohyn
Host
bohyn

Bral jsem to z openrailwaymap

Petr
Host
Petr

Spíš by to chtělo vypsat výhody. Těch bude míň. Základní je, že již mají minimální zůstatkovou hodnotu a druhou, že je jich dostatek.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Kravál (piští a skřípe i v mírném oblouku), poskakuje po kolejích jako špatně přejetá veverka, hází to ze strany na stranu jako na tobogánu z Minecraftu, smrad (výfuk je snad rovnou napojený do topení), na wc potřebujete pět rukou (rozepnout, podržet gatě, podržet …, a udržet se), …. Kolik důvodů pro názor, že je „to“ špatně ještě chcete?

Štěpán
Host
Štěpán

Tak já sám netvrdím, že je to ideální motorák, vzhledem k jeho stáří, ale právě díky jeho provozním nákladům a neexistence nějaké adekvátní náhrady je to na některých (tím neříkám na všech, opravdu jenom na těch méně vytížených!) tratích jediné vhodné vozidlo. Samozřejmě, kdyby ČD sehnaly něco modernějšího (a hlavně něco jiného, než regiosprinter), co má podobnou kapacitu, ale stejné nebo nižší provozní náklady, pak bych 810 neobhajoval.

bohyn
Host
bohyn

Tak něco s nižšími nebo stejnými provozními náklady už se nikdy nevyskytne. Když to přeženu, tak stačí dolít naftu (stačí i olej z friťáku, když se nikdo nedívá, pak to voní po hranolkách) a opravit se to dá i kusem šutru uprostřed lesa nebo pole. S dnešními předpisy už nic takového nebude.

František
Host
František

S dnešními předpisy se pojede leda tak autem, ale až do cíle, se vším všudy.

Miloš
Host
Miloš

810 jsou bezvadné i nízkonákladové stroje, mám je nejradši. Regiomouse je pro dnešní dobu na malé tratě přijatelný, původní 810 ale už má být jen v soukromích spolcích

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Co je „malá trať“? 080?

Miloš
Host
Miloš

012, 015, 023, 038, 084 apod.

MartinS.
Host
MartinS.

Co je malá trať? Trať, kde je průměrná obsazenost 10, 20, 30 nebo 40 cestujících na vlak?

Jan Sova
Host
Jan Sova

Jako že se to dlouho nemuselo (nechtělo u modrejch) servisovat tak tomu asi klesly náklady. To dává smysl…
Akorát je to jednostranný pohled, protože přeprava cestujících je komplex a zahrnuje „bohužel“ i ty cestující a ještě taky tratě.

jva
Host
jva

Co jsou platné nízké náklady, když cena/km je furt násobně vyšší než bus (o komfortu a emisích nemluvě).

Miloš
Host
Miloš

Nevykřikoval náhodou hejtman, že je nechce ani vidět?

Dalibor
Host
Dalibor

Nechápu tu přetírací mánii.
Proč se musí přestříkávat vlaky, autobusy?
TO si zas jějakáí politici saví pomníčky. Jsou te zcela neúčelně vyházený peníze, které vůbec nic nikomu nepřinesou. Jestli je zelenej, modrej, žlutej nebo puntíkovanej – budou prostě furt stejný, jen jinak natřený. Kdyby se tyto promrhané prostředky dali někam , kde mohou opravdu pomoct, zlepšit něco. Ale to ne, budeme dělat Potěmkiny…

bohyn
Host
bohyn

Tak aspoň tam nebudou jezdit zažloutlé vozy, které byly naposledy v lakovně, když byl Šemík ještě hříbě.

Chronosphere
Host
Chronosphere

Jedno tady počítaj korunky za nátěr do krajských barev, jíní naříkají že že zmatení cestující polezou s jízdenkou ČD do vlaku v barvách ČD,kde jim neplatí, protože je krajský,tak se rozhodňete co vlastně chcete.

František
Host
František

Aha, tady bude taky ten tarifní zmatek. To mnohé vysvětluje. I když bez karty je výhodnější už dnes koupit z první možná krajské stanice krajský lístek…

Tronda
Host
Tronda

Komentářů na téma ojeté šroty, smradlostroje se nedočkáme?

VRT
Host
VRT

Nikoliv. Tyhle budou mít správnou barvu.

Lektor
Host
Lektor

A která je podl vás ta srávná barva? zelená, modrá, bílá, žlutá tenhle šrot jezdí skoro u všech nepchápu proč to kraje pořád objednávají a dokonce se to sem tahá i Slovenska nechápu….

Miloš
Host
Miloš

Protože za tyto vozy není adekvátní náhrada a po modernizaci mohou dobře sloužit a nabízet komfort několik dalších let

VRT
Host
VRT

Komfort? To myslíte vážně?

Zdeva
Host
Zdeva

Pane VRTe komfort je důležitý na dlouhé vzdálenosti…

Kubrt
Host
Kubrt

Na delší doby pobytu ve vlaku je samozřejmě žádoucí vyšší komfort než na 20 minut, ale i těch 20 minut chce člověk strávit v nějakém přijatelném prostředí. 810, jak už tu zaznělo, byly zkonstruovány na ty nejkratší lokálky a mělo jich být vyrobeno cca 130. Že jich vzniklo 680 je jen důsledek plánovaného hospodářství 70. let, kdy se alternativu M 475.0 na delší tratě nepodařilo dostat do výroby. Nebo-li už před 45 lety byly ty M 152.0 uvažovány jako vozidlo tak na těch 20 minut jízdy.

VRT
Host
VRT

Jasně, na 30 minut ať si substrát sedí třeba na uhlí.

Miloš
Host
Miloš

myslím si že Bdmtee jsou horší na komfort a nikomu to nevadí

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Bdmtee jsou vcelku komfortní vozy. Ale pouze při obsazenosti do 50 %. Ani to se o původní 810 a některých modernizacích říct nedá (obzvlášť ta verze z vysokýma opěradlama a ostrým úhlem mezi sedákem a opěradlem je má oblíbená, buť mě už po pár minutách bolej záda nebo se dole odsunu od opěradla a seberu dobrých 10 cm místa na nohy).

Tronda
Host
Tronda

Pro vyšší, fyzicky zdatné lidi do obsazenosti 25% a pouze při teplotách do 10°.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pro lidi co musej mít roztažený nohy je to opravdu pouze 25 %, pro ostatní 50 %. Rozdíl v tepelném komfortu mezi 810 a Bdmtee při nejlepší snaze nevidím.

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Mně vadí. Tímto považuji vaše tvrzení za vyvrácené.

Zdeva
Host
Zdeva

Nechapete?…penize…

Hrackalw
Host
Hrackalw

To necháme Trondo na tobě ty to zvládneš nejlíp :-).

Leinad
Host
Leinad

Ne, ojetými šrotem z Německa jezdí Arriva, tam je to špatně. A v Arrivě neplatí ČD režijka.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Někteří lidé posměšně říkají o barvách PID, že vypadají jako z malování. No, pardubická varianta zdárně konkuruje, to vypadá jak dětská hračka.
Lepší foto zde: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/v-barvach-pardubickeho-kraje-vyjedou-dalsi-motorove-vozy/-21411/

Jarda
Host
Jarda

Z šukafonu limuzínou woooooow….

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

„Staré motoráky“. Skvělá novinářská práce:-)

VRT
Host
VRT

Samozřejmě že 810 je výkřik poslední techniky a ideální vozidlo. Co si kdokoliv dovoluje myslet si něco jiného.

Zdeva
Host
Zdeva

810ka je skutečně ideální motorák na místní tratě…vyrobeno necelých 700 kosů snadno se vyráběl,motor a převodovka z autobusu, v provozu více jak 40 let,základ pro mnoho předělávek,v současnosti jezdí jen za kýbl nafty…nenahraditelný… jinak by byl dávno nahrazen…ale čím??

Svojsin
Host
Svojsin

Něčím jako Lint nebo Crossway, někde třeba Stratos.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Na výkon kde kapacitně stačí je asi lepší než kupříkladu Lint a o dost lepší než 814 . 810 po renovaci je tišší než 814 i živější o spotřebě ani nemluvím. A oproti třeba Lintu je pro dopravce i objednatele o dost levnější . Poplatky za použití dopravní cesty se platí podle váhy a počtu náprav. Spočítej si co vyjde lépe ale podmínkou je samozřejmě dostačující kapacita 810 takže opravdu jen na méně využité a kratší výkony. Tak se na to asi dívají kraje. Já osobně mám názor trochu jiný :-).

Zlínka
Host
Zlínka

Lint nebo crossway? Jedno je kolejové, druhé silniční. A ten crossway pojede po kolejích a Lint po silnici. 😂

Svojsin
Host
Svojsin

Zlinka: Budete asi jediná, kdo nepochopil, jak to bylo myšleno. A to bez ohledu na To, čemu zde kdo fandí.

VRT
Host
VRT

Ehm, pochopili ctění šotouši, že jsem to myslel ironicky?

MartinS.
Host
MartinS.

Motoráků VT95 (97, 98) bylo pro DB vyrobeno víc a můžeme připočítat i řadu DR VT2.09. Kolik těchto vozidel nyní jezdí v pravidelném provozu DB? A ano ty motoráky byly o něco starší než 810, proto se také vyřazovaly už před 20 lety… u nás si budeme i za 20 let povídat o tom, jak je 810 úžasný stroj…

Zdeva
Host
Zdeva

Je dost možné že 810ka za 20 let ještě v plném nasazení….t. č. jezdí za údržbu a kýbl nafty….

MartinS.
Host
MartinS.

A to má být pro cestujícího nějaká útěcha, že to jezdí za údržbu a kýbl nafty?

Zdeva
Host
Zdeva

To nema byt utecha pro cestujiciho ,ale jezdi…jeto o ivesticich penezich vubec,o nahrade ktera si myslim ze toho casu neni …(vsechny uvazovane nahrady jsou moc velke…)

VRT
Host
VRT

Autobusem?

Lektor
Host
Lektor

Už v době vzniku to bylo zastaralé vozidlo, které se vyrábělo z jediného důvodu, protože nbyly peníze na opravdový vlaky. Problémem je že toto vozidlo nikde nechtějí, jinak by nebyl poblém je prodávat na východ jako se prodávají autobusy tramvaje,….

...
Host
...

No spíš by se asi předělával na širokorozchod nepoměrně obtížněji, než vozidla s vyměnitelnými podvozky.

Kubrt
Host
Kubrt

Nějakou vyměnitelnost podvozků nemá smysl řešit, stačí vyměnit dvoukolí; na Slovensku na ŠRT měli dvě široké 810, předtím i Hurvínka (plus drátenické verze). Nicméně, nemyslím si, že toto je důvod proč se 810 neprodávají na východ (několik jich je jen v Polsku) (i ty T3 se musí přerozchodovat), resp proč u nás přežívají. Ten je jen a pouze v tom, že kraje ČR stále lpí na téměř kompletním pokrytím železniční sítě osobními vlaky, bez ohledu na to, zde je to potřeba a takovou poptávku lze tou 810 pokrýt s minimálními náklady – jakékoliv jiné železniční vozidlo by vyžadovalo náklady vyšší… Číst vice »

bohyn
Host
bohyn

Tak tohle mi vysvětlete: „Do Rumunska, Bulharska, zemí bývalé Jugoslávie, by se 810 daly prodat, ale nikdo je tam nechce.“
Komu že by se daly prodat?

Zdeva
Host
Zdeva

V kovosrotu. by to braly na vahu,o to nejde.Ale cim 810 nahradit? Motorovy vuz s tak nizkymi provoznimi naklady plus ivestice do noveho toj sou hlavni duvody proc se 810 stale drzi hojne v provozu…

-MS-
Host
-MS-

Iveco Crossway LE, Setra S415 LE,…

Petr
Host
Petr

No jistě, podobně jako je trabant ideální auto na naše silnice 😀

Karel
Host
Karel

Místo WiFi bych radši přivítal klimatizaci.

František
Host
František

Tu do nich dali třeba v Maďarsku. Ve vroucích letních dnech příjemné, jinak to asi zbytečně žere.

Dalibor
Host
Dalibor

huh, to by se tam musel nejdřív narvat výkonější motor. Páč ta Líza co tam je nemá zas až tak výkonu nazbyt.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

LIAZ už v renovovaných 810 dávno není, proběhla remotorizace na nějaký šestiválec, tuším TEDOM

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce