dkv-spojujeme

Soumrak legendy jménem 810. České dráhy se chystají zbavit až třetiny motorových vozů pro lokálky

Nedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaNedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Největší redukce motorových vozů proběhne ve Středočeském kraji.

489 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Já bych si s dovolením jedn u soupravičku 810+010 koupil,ale to by je nesměli prodávat za odhadní hodnotu která se kupodivu i přes jejich stáří pohybuje kolem milionu korun ale za cenu starého železa!

Pavel K.

Vyřazení 810 je skvělá zpráva. Tedy za předpokladu, že se to nahradí něčím novým. Protože z toho co čtu to vypadá že je vyřadí bez náhrady. Nakonec to skončí tak, že se ubere počet spojů s tím poklesne počet lidí co s tím budou jezdit, protože když je jízdní řád jak noty na buben, tak to cestující spíš odradí. A nakonec to skončí zrušením další lokálky… Všichni politicu mají plnou hubu ekologie a zakazování automobilů potažmo všeho se spalovacími motory ale aby se podporovaly vlaky a elektrifikace tratí, to ne…

tarten

Lokálky, kde smrdutou 810 předjedete na vypůjčeném elektrokole, se samozřejmě rušit budou, o tom žádná.

Mimochodem, žádné zakazování benzínových aut nebude zřejmě potřeba. Nikdo je nebude chtít vyvíjet a vyrábět.

Michal CHARVÁT

Tak na slavně nahradily německé vozy za 810 a hned nefungovalo vyjížďeni schudkú.
Na trati že Slaného do loun se ani strojvedoucí neobtěžuje zapnout topení

LKB

Ted budu trochu provokativni. Vite, ze pro Velkou Británii znamená 810 toto: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_810 – o neco novejsi a, jestli to spravne ctu, z hlediska pohonu je to bimodalni, od Hitachi, ze? 🙂 A jeste to nebylo nasazeno, alespon podle Wikipedie. Jinak me zaujalo, ze tu kdosi psal, ze neexistuje presna alternativa ceske 810 – tomu jsem jako prirozene neduverivy clovek neveril – v https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_British_Rail_diesel_multiple_unit_classes, nasel jsem toto: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_139, to je snad jeste mensi nez 810 a na vozeni vzduchu by to bylo idealni a snad i uspornejsi. A pro o neco vetsi trasy muze byt napr. https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_143 , ktery tam… Číst vice »

Franta Palkoska

No ten autobus „139“ je pekne hnusnej, ale kdyby to zachranilo lokalky, tak to bude jenom dobre.

Zlámalík

Britská řada 810 je jen další verzí z rodiny Hitachi AT300, jsou až na detaily shodné s řadou 800/802 apod. které jsou v provozu už dávno.
Parry People Mover řady 139 má pod podlahou setrvačník a jede na energii z něj. Na nejmenší lokálky asi ano, ale to už je lepší snad každej mikrobus.
A Pacery řady 143 jsou opovrhované šroty, postavené jako „autobus na kolejích“ a věřte, to tady asi nechcete.

Axel

Co se stane s odborníky ČD, kteří budou bez práce po vyřazených vagoncích typu 810? Např. řidiči těchto dieslvagonků? Přejdou na přípražský S-Bahn? Nebo najdou uplatnění na nějakých nových dálkových linkách provozovaných bez dotace? Zejména pro nové cestující=kteří přesednou do vagonků z autíček? Víme, že tu existuje šance jak získat nové cestující… Viz příklad nedotovaných RJG a LEO, které získávali spoustu nových cestujících. Z nuly dokázali LEO a RGJ pěkně poskočit nahoru = v 2019 najezdili po ČR cca 8 milionů vlakokilometrů Dotovaná vláčková pasažérská doprava už asi neporoste. Nýbrž kvůli zadlužené státní kase po Babišovi/“Faltýnek pozdravuje“ spíše bude klesat.… Číst vice »

Gargy

Řídici diesel vagonku…asi vám na stavědle neřekli že jsou to strojvedoucí.a aktuálně je jich u ČD nedostatek.Rgj a Leo najezdili kilometry a kolik převezli lidí?Uz si hrajte na kolejišti.

Výkolejka

Ono je to paradoxní ale ono se to ČD vlastně hodí. S tím nařízením o 7h spánku vznikla slušná potřeba dalších strojvedoucích, takže ti co jezdili na rušených výkonech plynule zapadnou do jiných turnusů.
Neříkejte to prosím Axelovi zas by mi tu psal nějaké nesmysly a vyvracet ty jeho fantasmagorie je dost únavné :- D

Výkolejka

Uz včera jsem Vam psal ze statni dluh k HDP (coz je asi nejbeznejsi ukazate) za Babise nevzrostl. Takze vase teorie jsou liché.

Axel

Ale prd… Věřitelé začínají považovat Českou republiku za čím dál rizikovější = neboť státní kasa je předlužená (=příliš moc dluhů, podobně jako když přetížená loď vpluje do větších vln, tak je nadprůměrné riziko, že loď půjde ke dnu kvůli svému přetížení)

… Taky proto narostla úroková sazba z peněz které si stát půjčil letos na jaře

„Úroky z dluhů tak vystoupaly na zhruba dvouletá maxima, za desetiletou půjčku Česko momentálně platí necelá dvě procenta úroku ročně, ještě v závěru minulého roku to byla polovina.“

https://www.e15.cz/dluhopisy/rekordni-ceske-zadluzovani-stat-si-pujcil-zkraje-roku-nejvice-penez-v-historii-1379075#

Výkolejka

Ale prd. Jen tak odhadnu ze v EU jsme tak 3 – 5 nejméně zadluzena zeme takze na tom s tou duveryhodnosti nevudeme tak špatně.

Axel

Zopakuji = reálné názory věřitelů (kteří požadují vyšší úrok, neboť přestávají věřit státní kase ČR) vyvrací Vaše tvrzení

… Ale co jiného než vymyšlené žvásty čekat od nádražáckého odboráře, pro kterého vyřazení dieslvagonků 810 je „koncem světa“ (to je citace z Vašeho tvrzení před pár dny)

Výkolejka

….realny nazor veritelu je ze statni dluh v pomeru k hdp za babise narostl? Oni neumi porovnat dve cisla v tabulce? : – D
A netusim jaka je souvislost mezi řadou 810 a zadluzenosti státu.

Axel

Souvislost je v tom že perspektivu mají spíš vláčky pro cestující kteří přesednou do vláčků…Tj. spíše nemají perspektivu poloprázdné vláčky které nemají dost SOLVETNÍCH cestujících a tyto vláčky (typicky vagonky 810) přežívají jen kvůli masivním dotacím. Neboť dotace za pár roků už skoro nebudou nebot není z čeho dotace vyplatit.

To je stejný princip jako z Černých Baronů, kdy nadřízený lampasák vysvětluje podřízenému lampasákovi odkud se berou „prémie“ … prémie nebudou z bezúčelného pochodování, ale z toho že mužstvo něco hodnotného vyprodukuje

„Černí baroni: Halík, politicky. Myslete politicky Halík!“
https://www.youtube.com/watch?v=AUcbu9sjRUw

Výkolejka

Vidim ze ekonomika a doprava je vase hoby takze to s vama vzdavam : – )
Mate pravdu mate pravdu a ja byl hlupak ze jsem se vam to snazil vymluvit.

***** Petr

Srovnávat dluh k HDP je ok , jen upozorním , že HDP rostlo rychleji než inflace atd … v překladu – nestihl to prožrat. Pokud někdo dlužil 1.2 bil a po osmi letech přes 2 znamená to , že utratil víc jen životní úroveň rostla rychleji a nesplatil ani korunu. Z dlouhodobé fixace dluhů (a ta je logičtější) přešel AB na krátkodobou (donedávna výhodnější), a to si při obsluze státního dluhu nová vláda užije. Celkové zadlužení je stále ještě v Evropských poměrech „v pořádku“ důležitější je ale trend a rychlost, a to je krize. Navíc se neinvestovalo do majetku dlouhodobé… Číst vice »

Výkolejka

Souhlas. Já neobhajuji minulou ale ani nastupující vládu. A už vůbec neobhajuji přístup jaký byl k investicím.

Nominálně ten státní dluh ač je to neuvěřitelné skutečně klesal, samozřejmě covid s tím zahýbal. Neřeším jestli to mohlo být o 100mld více nebo méně. O tom ať se pohádají politici.

Smysl mého příspěvku je pouze aby se Axel zamyslel (já vím to asi není možné) nad tím jak používá dojmy a nevidí tvrdá data. A jelikož od něj neočekávám žádně vzděláni, natož ekonomické, tak je nejjednodušší mu hodit pod nos ta nejběžnější čísla s jakými se operuje.

***** Petr

Chlape , reálný dluh neklesl ale stoupl na víc než dvojnásobek. Snad jediný parametr je k HDP ale to způsobeno vyšším růstem snad i proti proti vůli AB. Dokud se ale nepropoušzí ve státní správě a neprodávají se polostátní firmy tak večírek pokračuje.
Axel to vidí „ze široka“ a pak se vto zamotá , neznamená to ale nelogičnost (vyjma někdy nesmyslů). Já jeho příspěvky čtu rád , ačkoli ne všechny , mě to do kontextu zapadá.

***** Petr

Nemám tu brýle a neviděl jsem na chyby 🙂

Výkolejka

V roce 2012 byl státní dluh 1680mld, 2019 1650ml a loni 2050mld … kde je ten dvojnásobek???

Předpokládám, že tím reálným dluhem myslíte nominální.

tarten

V tom případě bychom mohli vyprodukovat něco jako zrušení části okruhu kolem Vídně, což právě provedla zelená rakouská ministryně. Určitě „ušetří“.

Gwann

přítel axel je sice exot, ale problém se státními financemi je. protoze výše a struktura deficitu. ekonomii mám vystudovanou, zkuste tomuto věřit… konkrétně: – nesmyslná úprava daně z příjmů – výpadek (podle toho, co zahrnete) 100-120mld – drasticky narůst výdajů na zdravotnictví – nesmyslné valorizace důchodů nad rámec zákonných a platů státních zaměstnanců s ničím z toho se nic dělat nebude. z vnitropolitických důvodů. přitom nemůžete mít ročně deficit cca 8% HDP. opakovaně. několik let za sebou. protoze takto se za 5 let třeba státní dluh zdvojnásobí. a to vás trhy potrestání zcela určitě… řešení rebusu bude ještě hodně bolet….a… Číst vice »

Výkolejka

to jestli máte nebo nemáte něco vystudované je irelevantní protože v anonymní diskuzi můžete nakecat co chcete : – ) Každopádně já s Vámi souhlasím. Ten problém tam je, ale to je jaksi tím, že stát není řízen odborníky na ekonomiku ale politiky. Teda abych byl přesný i politici mohou být odborníky ale politický názor je v této situaci důležitější. Jak už jsem uváděl, nejde o to jak se to vyvíjelo, nebo bude vyvíjet, to nějak dopadne. Máme novou vládu a ta říká, že to bude řešit, nechme se překvapit. Ale jde o to, že Axel tady operuje s nějakou… Číst vice »

Gwann

no, ono jde hodně o politickou logiku než samotnou ekonomii.

ekonomicky např. nedává jakýkoliv smysl utrácet peníze za příspěvky na stavební spoření. politický je jeho zruseni složité. nastvete stradatele asi převážně z vlastních voličských skupin a taky proti sobě postvete bankovní sektor. dtto odecitatelnost hypotečních úroků.

nová vláda bude mít hodně svázané ruce.
věřím, že jim se alespoň něco povede.

PS: dluh je nominálně opravdu vyšší než byl. což je docela problém, rozpočet měl být nejpozději od cca od 2016 přebytkový.

Leinad

Rating od různých agentur klesá.

Apollo17

„Česko momentálně platí necelá dvě procenta úroku ročně,“

Při sedmiprocentní inflaci je to 5 procentní zhodnocení peněz.Ale to autista nepochopí. 🙂

Výkolejka

Jen doplním, že v roce 2012 to bylo 41% a v roce 2020 36%. A po letošku to pravděpodobně zase bude někde kolem těch 40%.
To jsou lehce ověřitelná data, to nejsou ty Axelovy naivní představy o fungování světa : – )

Axel

jj, teoreticky bylo ČSSR v 80. letech taky na špici např. ve výrobě tanků… Akorát v praxi se to nějak nepotvrzovalo…

Podobně se nepotvrzují teoretické názory, když v praxi vidíme, že zahraniční věřitelé letos půjčovali České republice za výrazně vyšší úrok než dřív, neboť ČR jako dlužník se stala rizikovější (kvůli předlužení státní kasy Čr)

Výkolejka

Ano tanky a vývoj dluhu k HDP. Já myslím že tu souvislost tam vidíme všichni : – D

Jestlipak nejsou ty vyšší úroky jakýmsi obecným jevem, co myslíte nemohlo by to tak být? Je třeba vždy porovnávat ne jen vybírat informace co se hodí do vašich hloupých teorií?
Otázka na Vás: Je 1000Kč hodně nebo 5% málo?

Axel

V Řecku ví naprosto každý (, neboť to prožil a prožívá), co je to „předlužená státní kasa“

Výkolejka

Jaký byl poměr dluhu Řecka k HDP a jaký je u nás?
Ano trend dobrý není, ale:
1) covid by nevyřešila žádná vláda
2) covid tu nebude navždy
3) za pár dní budeme mít novou vládu která tvrdí, že ekonomiku/dluhy narovná
4) nová vláda v porovnání s evropou má celkem dobrou startovní pozici co se týče zadlužení

Gargy

Nevim proč tu motate ČSSR..už na konci 80 let se vědělo že zbrojní výroba bude utlumována.

Axel

v produkci tanků byla ČSSR tuším, 3.na světě, ale zajistit dostatek např. toaletního papíru bylo nad možnosti státního rozpočtu ČSSR.

Např. chybějící toaletní papír importovat do ČSSR z těch „údajných“ zisků za export tanků….

Zjednodušeně: teoreticky ekonomika ČSSR „šlapala“, ale prakticky nebyly peníze ani na ten toaleťák…

Proto jsem výše uvedl praktický pohled věřitelů,kdy letos na jaře sice půjčili do státní kasy ČR, ale za výrazně vyšší úrok než v minulosti, neboť státní kasa ČR začíná být předlužená = příliš moc dluhů….

Výkolejka

Máte veliké štěstí. Děkuji za podnětný dotaz. Právě jsem dotelefonoval s nejvyššími představiteli ČD a MD (což jako vedoucí odborář dělam samozřejmě běžně) a situace je následující. Strojvedoucí z 810 budou po ukončení výkonů v sobotu přeškoleni na nové jednotky ICE které ČD potajmu objednaly (na základě Vašim geniálních myšlenek) a od neděle začnou bez dotací vozit přímé vlaky: Harrachov – Praha (tam nezastavuje) – Nové Údolí s jízdní dobou kolem 1hod. ČD si od toho slibují obrovský zisk a chystají pro Vás pamětní minci k příležitosti první jízdy. Jen doplním, že do vlaku budou vpušteni pouze solventní cestující kteří… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Nic není „věčné“ (pro Stalinisty je věčný akorát Lenin) … Nejstarší 810 (ex M 152.0) mají 48 let, nejmladší 37 …. zbytek něco mezi tím …. Ač se na ně mnozí dívají s despektem ba přímo odporem, zachránily provoz – po odchodu Hurvínků na mnoha vedlejších tratích. Že se později – v důsledku žhářského požáru ČKD Naftové motory – dostaly tam, kde by, nebýt požáru nikdy nejezdily (vynucená náhrada M 262.0), je věc jiná … Jak by takovou situaci „mudrcové“ u nich slovo M 810 ex M 152.0 vyvolává osypky, asi řešili ? Patrně zastavením provozu, zrušením trati a náhradou… Číst vice »

PvvS

Spíš jak řešit situaci, že od té doby nebyly ČD schopny zajistit náhradu . Svý tyhle vozy odjezdily, odvozily, ale dneska už jsou trochu jiný požadavky než koženkou potažený prkno, vysokohorskej výstup při nastupování a uskákaná, uřvaná ŠM11 pod podlahou. Za tu dobu se u těch autobusů vystřídalo hned několik generací jsou zcela jinde.

Axel

Nepřímou náhradou může být, že ČD chce koupit VYDOS Bus
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-jednaji-o-koupi-autobusoveho-dopravce-vydos-bus-95295/

Výkolejka

Ovšem to je na výluky ale tím si další Vaši nesmyslnou teorii pokazit jistě nenecháte že : – D

Výkolejka

ČD to nemohly samy nikdy vyřešit. Po dodání 810 se vyvíjela 842 a 843 jenže porevoluční doba nebyla nakloněna nákupům nových strojů, proto nikdy nebylo dodáno dost těchto motoráků natož přívěšáků a řidičáků. No a potom přišlo období nekoncepčního financování ČD a pomalu se dostáváme do doby liberalizace, která to nějak vyřeší : – )

Vojta1

Jako cestující „oslavuji“ každý sešrotovaný kus. Mám pochopení pro nostalgii, ale tohle na kolejích nemá dávno co dělat.

Miroslav Zikmund

Svůj „hodnotný“ příspěvek jste jaksi nedokončil … Jak byste jako odpovědný ministr (FMD/MD), ústřední (ČSD) / generální (ČD) ředitel prováděl počínaje rokem 1973 (projekt, prototyp) řešil obnovu vozidlového parku VY …..

Daniel Jablonecký

Pane Zikmunde, nežijte tolik tou minulostí. To, že jste to všechno zažil a že si to dodnes pamatujete je sice obdivuhodné, ale v dnešní době naprosto nepoužitelné.

Axel

Generace která se nepoučí od svých předků si patrně zopakuje chyby, které udělali jejich předkové… čili nesouhlasím s Vaším tvrzením, pane Jablonecký.

Na druhé straně bych souhlasil, že názory pana Zikmunda nejsou použitelné bez dalšího… zejména bez doplnění o celkový kontext jak u nás tak v porovnatelném zahraničí (např. porovnání s tehdejším Rakouskem, které bylo výrazně chudší než ČSSR např. kvůli okupaci Rudou armádou která trvala do roku 1955)…
Neboť pan Zikmund holt je „profesionálně deformován“ na „nádražácko-centristický“ pohled na svět…

Lemmy

Rakousko bylo v roce 1973 chudší? To jsou mi teda novinky…

Axel

Tak si pozjišťujte info od tamních.

Okupace Rudou armádou byla spojena s válečnými reparacemi, kdy vybavení celých fabrik bylo demontováno a odvezeno do SSSR.

A taky spousta finančních nákladů, kdy fungovali jako bezpečný přístav pro spoustu uprchlíků (jak německojazyčného tak slovanského a maďarského původu).

A zahraniční obchod přes železnou oponu fungoval dost blbě/nepředvídatelně … např. zemní plyn z SSSR skrz plynovod Bratrství byl do Rakouska prodáván většinou výrazně dráž než do Západního Německa.

Jarek

To si pletete Rakousko s Východním Německem, ne? Rakousko okupovali nikoliv Rusové, ale spojenci.
Navíc Rakousko žádné reparace vzhledem k poválečné hospodářské situaci neplatilo.

Axel

Ne nepletu se. Do 1955 byla většina Rakouska okupována Rudou armádou. A to regiony, které vytvářely většinu rakouského bohatství, neboť mimo sovětskou okupaci zůstaly zejména Alpy/Dolomity, jenže v poválečné Evropě logicky nebylo dost solventních turistů, kteří by uživili turistický průmysl v rakouských horách. Pokud jde o reparace, tak samozřejmě, že rakušáci museli platit. Krom financí a krom odvozu fabrik do SSSR část repararací byla tvořena „nucenými pracemi“ rakušáků pro SSSR = vyráběli zboží do SSSR, ale prý nedostávali zaplaceno https://en.wikipedia.org/wiki/Administration_for_Soviet_Property_in_Austria Ano, na jihu Rakouska byli i nějací jiní vojáci než ze SSSR. Zejména Britové. Nicméně po započtení efektů Marshallova plánu… Číst vice »

Jarek

Laik žasne, odborník se diví. Tohle je, přátelé, většina Rakouska:
https://bit.ly/3lyqZ6f

Axel

Vždyť jo… bez kamenitých/hornatých = téměř liduprázdných regionů… zopakuji: že po válce opravdu neexistovala solventní poptávka turistů, aby uživila turistický průmysl … dnes je situace hodně jiná…. A zrodu tamního turismu pomohly zejména masivní dlouhodobá propagace právě od 50. let, např. pomocí tzv. https://de.wikipedia.org/wiki/Heimatfilm

(zejména varianta Bergfilm, což se do češtiny překládá jako „horský film“… i když to tak úplně nepopisuje tento filmový žánr)

Hans

Tak pozdě? Měli vyřadit všech 700 vyrobených už v roce 1986, s tím, že to jsou zmetky, které už ani tehdy neodpovídaly úrovni cestování a byly na ně od začátku jen stížnosti. Také přezdívky o tom jasné svědčí, jako skleník, sukafon, chcipak a podobně. Na trati Znojmo – Retz je po reklamacích rakouských cestujících nahradili 40 let starými 830 alias M262! To mluví za vše. 40 let staré kredence měly vyšší úroveň cestování než nové M152, to si tím dopravce sám přiznal. Přesto nám pořád vnucoval, jak jsou jedinečné a nejlepší.Krach objednávek ve Středočeském kraji udělal konečně své Jen tak… Číst vice »

tarten

Především 2/3 jejch počtu neměly být nikdy vyrobeny, ale měl přijít typ, který byl vhodný na ty tratě. Jenže centrálně plánovaný průmysl něčeho takového jednoduše nebyl schopen.

Lektor

Přirozená vozová obměna, nechápu ty diskuse tady.

Daniel Jablonecký

Je to vozidlo, které budí silné emoce 😂

Svojsin

Ano, např. odpor mnoha cestujicich….

Miroslav Zikmund

Tak proč cestují ODPORNÝM vozidlem, nedají přednost NEODPORNÉMU busu – nebo si nepořídí autíčko dle vlastního výběru s odpovídajícím cestovním komfortem, neobjednal-li kraj jinou dopravu …

PvvS

A nedávají ? Na kolika lokálkách to vozí max jednotky cestujících. Obvykle je vedle vytíženější autobus.

Lemmy

Článek je o tom, že objednatelé o vozidlo nemají zájem, čili se to s velkým zpožděním děje…

Svojsin

Pokud jim bus jede, často přednost dají: např. Vlašim, Kralovice apd.

johnny cash

Klatovy – Domažlice.

***** Petr

Protože při nevlastnění jiného nemají na výběr

Tom Hrabě

už bylo dááááávno na čase. Tyhle historické veterány už měly být sešrotovány nebo v muzeu. Díky Bohu, že v LK už jezdí výjimečně a ještě jako „modernizované“ ParsNovy/RegioNovy. Ovšem i ty už dávno patří do šrotu či muzea

Jézeďák

Svatá pravda tohoto webu, tedy diskuzního fóra. Ámen.

Jarek

Hutě tě volají! 🙂

Martin Hodek

Mne fascinuje ta snaha nazývat takové věci jako vozy 810 či Pragu V3S jako „legendární“.
Pokud se něco vyrábí 40 let, či se to používá, ač je to už 30 zoufale zastaralé, tak to není ukázka legendární kvality, ale legendární neschopnosti to už dávno nahradit něčím jiným.

Venca

Jenomže 810 je legendou jen díky tomu, že byla všude. V3S je legendou kvůli teréním schopnostem a spolehlivosti.

Jiří Kocurek

Interpici. Maďarská verze Bzmot jezdí jako vlaky kategorie IC. To nevymyslíš.

Daniel Jablonecký

Už víc jak 10 let nejezdí.

johnny cash

Pokus omyl z devadesátek.

Hans

Bohužel o spolehlivosti vědí ti, kteří přišli do styku s těmito „legendami“ své. V případě V3S je však škoda, že nepokračoval její vývoj. Myslím, že mohla být na rozdíl od jiné teréní „legendy“ oběžkané rourou s převody místo rámu opravdu kvalitním potomkem.

***** Petr

Ta „roura“ je to , proč Tatra žije. Praga V3S žije v určité modifikaci taktéž a to pod Tatrou , ale ten základ nahradí kde co , „velkoseriově“ třeba Unimog na nástavby a zbytek doladí větší SUV a bez terénu kdejaká osmi či dvanáctituna.
Ze stejné doby srovnávat kvalitu LIAZu , AVIE nebo TAZu s MANem, Volvem , Scanií a u dodávek se Sprinterem můžeme a můžeme si říkat , že jsou to kultovní legendy, ale jen od Aše po Košíce . A 810 se zastávají jen nádražáci , třicet let jsem toto neviděl pochvalovat si cestujícího.

Hans

Tatrovácká koncepce je zároveň výhodou i prokletím. Určitou výhodu mohou znamenat zlepšené jízdní vlastnosti v terénu a náročných podmínkách. Nespornou výhodou je také flexibilita konstrukce, která umožňuje sestavit podvozek pro různé konfigurace dle požadavků zákazníka. Nicméně je otázkou, zda si nové modely najdou na trhu své místo a provozovatelé i přes mnohem náročnější servis a opravy budou ochotni obnovovat svůj vozový park opět Tatrou.

Výkolejka

Tatrovácká koncepce je pouze výhodou. Prokletím není ani náhodou. Postavit nějaký „konvenční“ podvozek není problém, ale tam Tatra vzhledem ke své maloseriovosti nemůže konkurovat zavedeným značkám.

***** Petr

Ano. Cesta je ve speciálech a právě v malých seriích či jednotlivých kusech . Roura je jedinečná a to specifické na čem může Tatra vyžít , ne prokletí. Náročnost servisu může spočívat v podvozku , zbytek agregátů si může přizpůsobit .

Axel

K té „malosériovosti“… zaleží s jakou sériovostí se srovnává… Ve srovnání např. s typy na kterých se podílel irský Timoney Tech, tak „sériovost“ Tatrovky není malá…. Ovšem je zřejmé, že Tatrovka se snaží o navýšení rentability výroby…. což platí zejména typovou řadu I (řada Phoenix a řada Force) …. Tj. po zefektivnění výroby typové řady I nastane to, že další 2 typové řady logicky překáží v současných halách Tatry v Kopřivnici… Tj. buďto II a III přemístíí do sesterských firem (např. TDV), anebo využije některé licenční výrobny Tatrovek pro (nárazovou) produkci z typových řad II a III… viz např. letošní… Číst vice »

yxc

Však V3S nástupce má, jmenuje se Tatra 810. Projekt vznikl mimo Tatru jako ROSS R210 6×6 VV. Tatra to později odkoupila, upravila a dnes to jezdí v armádě místo V3S.

Jézeďák

A že taky byla všude.

Gargy

810 se vyráběly Pro ČSD nějakých 11 let. Že potom nepřišla náhrada není chyba 810 .proste nebyly prachy na náhrady.v3s je jednoduchý stroj za který taky armáda našla nahradu až v r. 2008 asi v podstatě Tatry 810.

Robert Šalda

Hlavně těch Orchestrionů mělo být podstatně méně a měly jezdit jen po lokálkách. To že jich nakonec bylo vyrobeno tolik je dáno neschopností a neochotou čs. průmyslu dodat vyvinuté motorové vozy M 475.0. A tak 810 byly nasazovány na výkonech pro ně nevhodné a mnohé osobní vlaky sestavené z klasických vozů a motorových lokomotiv se udržely v provozu relativně dlouho. Stejně tak vydržely v provozu dost dlouho i Kredence 830, 831. Až dodáni sériových 842 a 843 v devadesátých letech bylo náhradou za nevyrobená Chrochtadla.

Gargy

Já vím nebyly motory do chrochtadel.mohly se najít jiné ..jo když se nechce.kdyby 842 nebo 843 začali vyrábět dříve a ve větším množství bylo vyhráno.

Vašek

,,Mohly se najít jiné“- zřejmě jste nežil v rozvinutém socialismu. Nedalo se najít ani sehnat vůbec nic.

Miroslav Zikmund

Se socialismem a jeho neduhy to nemělo nic společného … když vám BLB vypálí fabriku, tak jste „víte kde“ – i v „kapitalismu“ …

johnny cash

Proč blb? Bojovník proti komunismu. Soudruzi nebyli dostatečně ostražití a bdělí.

tarten

V kapitalismu nebývá celý jeden segment jednoho odvětví průmyslu závislý na jediné pitomě naplánované fabrice.

Vašek

Přesně tak. Když vyhořela gumárna Prvého mája v Púchove, nebyly pneumatiky v celé RVHP. A gumové hadice ke chladiči.

Gwann

jiné motory o dostatečném výkonu, který by se vešly pod podlahu vozu nebyly. tečka.

johnny cash

A musel ten motor nutně pod podlahu? Nemusel. Když to neumím, dělám to postaru.

Gwann

domnívám se, že musel. kvůli kapacitě vozu.

PvvS

Kdyby nebyl pod podlahou , tak je z toho 850/852.. Což je velkej 4nápravovej motorák s kapacitou té 810 ..

johnny cash

Proč furt pod tu podlahu? Když vymýšleli ve Škodovce M 274.0 o 40 let dřív, taky to nepotřebovali cpát pod podlahu.

Miroslav Zikmund

Najít se mohly, ale nebylo je kde vyrobit … fabrika na Smíchově „byla vyhořena“

Gwann

tak na smíchově se vyráběly např. motory do Brejlovcu. Pielstick uvažovaný do chrochtadla byl z ZTS Martin. a to nevyhořelo.

nebo který jiný motor s výkonem cca 500kW se dal z tehdejší produkce narvat pod podlahu vozu?

PvvS

Hm a na Smíchově dělali ležatý motory ? Tam byli rádi, že zvládali aspoň stojatý . A to ještě ne moc dobře ..

johnny cash

Mohli rozvíjet koncepci M 296.1 a 2. Dodnes nenahraditelná řada 854.

Gwann

hydry mám rád. ale máji trochu problém…hydrodynamicky přenos vykonu. který stojí a stal za starou belu. prostě jsme to moc neuměli.
proto elektricky přenos výkonu.

PvvS

Naštěstí jde do šrotu. Na motorový rychlíky asi jo, ale na osobácích je to utrpení. Mizerný zrychlení, uřvaný… A pokud je za tím vlek a řidičák, tak to je tuplem na houby.

Jiří Kocurek

„neschopností a neochotou čs. průmyslu“

Ale prdlajs, Strana a Vláda rozhodla, že plán výroby 7. pětiletky bude jinak, protože se plánovačům nepodařilo dohodnout výrobu dílů v subdodavatelských závodech. Centrální řízení ekonomiky, kdy si subdodávky nedojednával výrobce, ale plánovači. To selhalo.

Gargy

Příští rok plánuje strana nebo spis soubor kreténu něco naplanovat? Ani výrobu ponožek.

Jiří Kocurek

A proč by měla vláda určovat, kolik a kdo vyrobí ponožek, proboha?!

Gargy

Sranda sranda

Daniel Jablonecký

Chovejte se tady slušně. Výraz „soubor kreténu“ do slušné diskuse nepatří.

Svojsin

Nemůže unést odchod Bureše z vlády…

Miroslav Zikmund

Soubor kretenu je jazykový nesmysl … proto nemůže nikoho urážet …

Ivan

Soubor je mj. synonymum pro skupinu, takže může.

Ivan

Vy máte něco společného s ponožkami?

Gwann

ZTS raději dodáválo více do Sojuzu než pár motorů do chrochtadel

dopravopat

Celé ČSSR vrátane podnikov sa cpali do riti Sovietskemu zväzu. Prečo? Lebo vo vedení tých podnikov boli riťolezci, verní starníci.

Miroslav Zikmund

NE, strana a vláda a centrálně plánované ekonomika kolektivně nezapálily fabriku na motory na Smíchově ….
Když vám dnes veterina nechá vybít drůbež kvůli ptačí chřipce, tak kdo může za to, že husy/kachny/kuřata nebudou na pultě ?
Vláda Nečase, Sobotky, Babiše, Fialy ?

Gwann

co za motor použitelný do M475 se vyráběl na smíchově…?

Gargy

Vím nebyly motory s ZTS.Diky Studénce za 842 a 843..výborné stroje…jen ty počty..842 mnela být stovka.843 nevím kolik se plánovalo…jelikož byly zkurvene 90 léta a nekoupila se dohromady ani drezína.

johnny cash

Dopravní koncepce té doby počítala s útlumem železnice. Co je na tom nepochopitelného?

Petr

Neochota ani neschopnost čs. průmyslu v tom určitě nebyl problém, ale musíte brát v potaz určité souvislosti s tehdejším režimem,že na prvním místě byla lidová armáda a vše se tomu podřizovalo jednoduše na civilní sektor nezbývalo dost financí na řádnou obměnu a určitý pokrok ve vývoji. 80 léta toho jsou jasným důkazem nic nového už nepřišlo vše mělo původ 60/70 léta.

Robert Šalda

Tak ta neochota průmyslu byla součástí celé té absurdity socialistického plánování. Někde jsem četl, že právě pro ZTS Martin byla dodávka motorů do Chrochtadel jen komplikací v jejich zaběhnuté výrobě „speciální“ techniky.

dopravopat

Ešte by bolo vhodné dodať, že tá „špeciálna“ technika mala tiež ťažkosti s odbytom, najmä v rokoch 1988 a 1989, kedy sa začala rúcať ekonomika Sovietskeho zväzu. Už vtedy si tí, čo neboli zaslepení ideológiou, uvedomovali že to krachne. A že to krachlo a riadne.

Miroslav Zikmund

Souvislostí je pouze vypálená fabrika jedním „žhářem“ … nikoli armáda, strana, vláda, plánovaná ekonomika ….

Ryk Mat

V lidském světě požár takové továrny způsobí nanejvýš několikaměsíční nedostatek výrobků. Rudí fašisté je ve svém plánováním kreténismu nedokázali chybějící výrobky na trh dostat ani za devět let. Požár byl jen katalyzátorem, příčinou byl naprosto idiotský systém.

tarten

Chápu zvyklosti myšlení a že jste tu ideu nevymyslel. Ale zkuste se na to podívat trochu jinýma očima. Uvidíte, jak velmi směšně a neschopně takové fňukání nad jedinou továrnou zní. Jen to zdůrazňuje tehdejší nemohoucnost.

Miroslav Zikmund

Prachy byly, nebylo kde vyrobit potřebné spalovací motory … měly se vyrábět v ČKD Naftové motory – závod Hradec Králové … Po žhářském požáru mateřského závodu na Smíchově byla do HK přesunuta výroba motorů K6S310DR pro „sovětské“ čmeláky, ustoupilo se od další výroby Brejlovců – nebylo kde vyrobit K12V230DR.
Výsledek – vynucená výroba 810 ex M 152.0 s „autobusovým“ motorem ….

Gwann

výborně, takze šlo o pielsticky? jejichž výroba nebyla možná, protože výroba pro sojuz?

johnny cash

V roce 1992 Nové Mesto nad Váhom -Veselí nad Moravou 810+010+010+810 a v sobotu to vozilo vzduch.

johnny cash

To nebyla náhrada za 860, ale za 749-753.
Také přišly bizarnosti, jako 742 nebo 714 plus 3×010 Btax.

Robert Šalda

Tak jasně, že to v mnoha případech nahradilo třeba Brejlovce s klasickými vozy. Například někdy v roce 1993 nově dodané sériové 842 s vozy 053 nahradily na osobácích z Prahy na Turnov Brejlovce s Baikama. Kdyby byla někdy na konci 70.let dodána Chrochtadla tak mnohé klasické soupravy v motorové trakci třeba skončily dříve. Z tohoto hlediska lze obtížně ex post usuzovat co bylo čím později nahrazeno.

johnny cash

V roce 1993 odešly 810 ze Zdic na Slovensko a na trať do Protivína vyrazila 704+ Bix místo toho.

Robert Šalda

Ten odchod 810 na Slovensko se děl v rámci dělení federálního majetku.

Elb

Peníze nerostou na stromech, důvod té náhrady je čistě finanční, většina železničního světa vozidlo tohoto typu a tratě pro které byly určené prostě oboje zrušila, neřekl bych, že to je to lepší.

původní Jakub P

Legendární znamená proslulý. To zahrnuje i „neblaze proslulý“. Legendární nemusí zdaleka vždycky znamenat něco kladného.

Diesel

Nebylo by lepší udělat speciální stránku pro ty modrý požírače státního rozpočtu?;

medical examiner

Kde by se vzal modrý autobus? 😀

Jiří Kocurek

Takhle barevné vyjížděly z výroby. https://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_C_734#/media/Soubor:Jablonec_nad_Nisou,_autobusov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_bus_Karosa.jpg

Ještě modrou střechu a je to úplný Najbrt.

Miroslav Zikmund

A co tak pro ty zelený, co si hrají na budoucí válku s vymyšleným virtuálním nepřítelem, jen aby v zájmu „národní bezpečnosti“ dostali další prachy ….

LKB

Pred 3 lety jsem byl 3 tydny v Luhacovicich, kde uprostred mesta projizdely vlaky. Zhruba kazdy druhy vlak byl 810 nebo jeji derivat. A 810 vskutku vyhrala na tamejsim zeleznicnim naspu soutez o nejhlucnejsi vozidlo siroko daleko. Vyrazne vice nez tam jezdici rychliky s vetsi kapacitou a delkou (ty byly docela tiche). Za me tedy bude fajn, kdyz se mnozstvi 810 vyrazne snizi a snizi se tedy hlucnost zeleznice, prispeje to k jejimu pozitivnimu vnimani u nekterych lidi.

Gargy

To je opravdu měřítko … hlučnosti.

tarten

Hlučnost dnes rozhoduje o tom, jestli se nějaká trať může zrekonstruovat a zmodernizovat, nebo je to nemožné.

Gajda

Mě by jen zajímalo, když mají tu „malou“ spotřebu, jakýpak mají emise? Ono o tom motoru něco najít není úplně nejsnadnější. Nicméně i po modernizaci a při obsazenosti, kterou tydle vlaky často mají mám pocit, že emise budou na jednoho cestující stejný, jakoby jel úplně sám ve velkým autobusu.

Svojsin

Tak to spíš horší v dnešní době

Gwann

mno, pokud něco víte o chemii, tak možná tušíte, že emise CO2 jsou plus minus přímo úměrně spotrebe. bez ohledu na stáří motoru. to plus minus…někdy můžete vyrobit CO nebo nejakou jinou mnamku.

pokud myslíte emisemi něco jiného – oxidy síry, dusíku nebo saze, tam v prvním případě jde jen o kvalitu paliva (topný olej býval sirnaty), další pak vznikají v závislosti např. na kompresi. čím vyšši komprese, tím více NOx. a proto tam jsou ty mocoviny aj. tudíž zde…810 nemusí být problém.

čili emise nejsou hlavní nevýhoda rady 810…

Pražec

Zapomněl jste ještě na pevné částice.

Ale s tou kompresí máte pravdu, downsizing už zašel tak daleko, že se dnes dává DPF i na benzín.

Jiří Kocurek

NOX vznikají při přebytku kyslíku ve spalované směsi. Nafťák nemá (nemívá) škrtící klapku, takže při běhu na nízký výkon nasává přebytek vzduchu ve vztahu k palivu. Naopak saze vznikají při přebytku paliva ve spalované směsi. Systém řízení motoru z roku 1963 nemající ani lambda sondu to prostě uřídit nedokáže.
A nafťák má kompresi zhruba stále stejnou, napříč generacemi, při jistém tlaku totiž dojde k detonaci směsi. Další stlačování nedává smysl.

Gwann

saze jsou problém dle velikosti částic. větší vadí paradoxně méně…čím lépe rozprasene palivo ve směsi, tím menší sáze…a tím hůře. paradoxní, ale asi pravdivé. proto filtry pevnych částic.

NOx ovlivňuje mimo jiné teplota spalování, čili rovněž tlak v motoru, čili také komprese. nejen přebytek vzduchu.

o motorech vím celkem prd, ale komprese u naftaku je určitě různá. jak konstrukční, tak fakticka kvůli různým vstrikum atp.

Jiří Kocurek

Nějaký pan Carnot před 200 léty prohlásil, že teoretická maximální účinnost tepelného stroje závisí na rozdílu teplot. Čím vyšší rozdíl teplot, tím vyšší dosažitelná účinnost. Proto vyšší spalovací teploty: Aby byla vyšší účinnost motoru. A co se komprese týká, tak u benzínu se za 60 roků šlo z 1:6,5 na 1:11. Motor Liaz v 810 má kompresní poměr 1:16 a dnešní Iveco Tector 1:18, vybral jsem motory podobného užití. Dnešní nafťák řídí objem kyslíku ve válci dvěma cestami: Turbo a EGR ventil. Trubo je jasné. EGR přepouští spaliny do sání, čímž zabraňuje násátí přebytku kyslíku ve chvíli, kdy je potřeba… Číst vice »

Gwann

tak vidíte, on ten motor v 810 je asi nejmenší problém z toho, co ten slavný stroj představuje 😉 krom toho jsou mnohé již remotorizované, nicht war?

re principy motoru…ja se nehadam, jen upozornuju, že při vyšší teplotě a tlaku vzniká za jinak stejných podmínek více NOx. a při lepším rozptýlení paliva ve směsi jemnější saze. přičemž je samozřejmě ještě otázka, co v těch sazich přesně je, pokud tam jsou i stopy nějakých aromatickych uhlovodiku, tak mají plíce celkem „radost“

Joe

Tak pořád to jsou 2/3 v provozu, nějakých 140 kusů. Až jich bude zbývat tak o stovku míň, teprve potom bych si chystal černý věnce.

Petr

Tak ono v příštích letech přijdou další motoráky, takže se dočkáte. Má přijít těch 66 jednotek od pesy. Takže se uvolní další regionovy. V Pce kraji budou místo regionov a v Královéhradeckém taky nahradí dost vozového parku. V dalších krajích to bude podobné např. na Vysočině.

Axel

Napevno je objednáno 33 dieslvagonků RegioShark2 (dalších 127 kousků je předjednáno). První vyrobené kousky by měly dorazit v 2023.

Petr

Ne.. 66. 33 Královéhradecký a těch 33 je Pardubice, Vysočina, Budějovice a na Prahu.

Axel

zdroj, pls? Thx

Petr

Zdroj byl mimo jiné i tady. Těch prvních 33 to bylo i tady a byla i ofiko objednávka do médií začátkem roku, což se tady psalo. Ty kraje to se dá taky najít.. Pardubický tuším 7 jednotek, Praha 10 a zbytek si podělí Vysočina a Jihočeský. No a teď někdy ze září/říjen je další objednávka 33 jednotek pro Královéhradecký kraj (myslím, že to bylo taky tady). Nové jednotky pesa a myslím, že doba dodání do Královéhradeckého jsou roky 24-27. Mluví se ještě o dalších deseti, ale o těch nevím zda je to ofiko a zda jsou ofiko objednány. To se… Číst vice »

Axel

Diky. Beru to jako nepotvrzenou informaci. Uvidíme. 1. Pololetní finanční zpráva ČD mluví že bylo objednáno 33 diesvagonků RegioSharků. Žádných 66. 2. Zdejší web 5.9.2021 mluví o 16 RegioShark pro KráloveHradecký kraj a to někdy po roce 2024 3. A nejsem si jistý jestli celá skupina ČD má dost peněz na všechny své priority… Např. investice do nákladních v ČD Cargo, prudce rostoucí částky požadované za ETCS a taky čínský vir a) Babišova vláda původně veřejně mluvila o 570 milionech pro železniční dopravce na dotovaných linkách od Ministerstva dopravy, ale nakonec to bylo pouze 352,2 milionů b) A kraje budou… Číst vice »

medical examiner

A pověsil je v tehdejším DHV Praha střed (ex Praha – Masarykovo nádraží) na některý z několika tam deponovaných exponátů 😀

Gargy

140 jich je ale tolik jich nejezdí ..neco stojí jako záloha , něco bude v provozním ošetření.

Daniel Jablonecký

Přípomíná mi to každoroční slavnostní vyhlašování ústupu koženek. Už asi tak od roku 2015.

Marek Janík

no, říct v roce 1975 těm, co to montovali, že ještě ve 2022 to bude vozidlo nasazované na pravidelné oběhy, budou si výrazně ťukat na čelo……..

Gwann

a co je na tom…osobní vozy mnohdy z 30.let taky jezdily až do přelomu 60. a 70. či ještě déle.

jak dlouho jezdily hurvinci i řada 820 ci 830…
a některé parní lokomotivy se dožily v provozu skoro stovky let…

a vrcholná ukázka byly původní 4n osobní vozy KFNB, které dojezdily kolem vídně až za Velké valky. a to byly dřevěné myslím vč.rámu…

Petr

To asi ne pamatuji ještě v roce 1989 na trati Brno-Jihlava v běžném provozu poválečné vagóny Bai s parním vytápěním.

Macek

Služebák té konstrukce značený jako D jezdil snad až do roku 2005, poslední výkon byl tuším R Valdštejn Cheb-Dečin

Sturmvogel

No to snad ne. Já se tak těšil na stopadesátou modernizaci.

Jarek

I vy jste mi pěkný ptáček…

soumar

Zaplať železniční pámbu.

Vy tu nemáte vesměs rádi provokatéra Axela, ale má hodně pravdy. Na tratích, kde jezdí prázdný šrot, je potřeba přilákat zákazníky – a to ne chytrými řečmi o poslání železnice, ale prozákaznickým přístupem a zlepšením kvality cestování především.
Někdy je to i ten autobus; a proč ten nemůže jezdit opatřený logem Drah? Někdy je to moderní kolejové vozidlo.

Nechápu ten „startovací“ přístup, když cestující poukazuje na špinavou a chudou dráhu, kterou proto nechce využívat.

Axel

Tak ono řešením nebude investovat, neboť nejsou peníze. Řešením je jít „naproti“ zákazníkům=cestujícím.

Viz např. proč v městské hromadné dopravě vesměs funguje, že zepředu i zezadu je nápis kam to jede resp. jaká je to linka=obvykle čitelné z dálky

… Ve vlacích je cílová stanice viditelná akorát z boku… tj. při přestupu to neznalý cestující má fakt těžké, aby trefil kam přesně má nastoupit/ke kterému vlaku má dobíhat…a neznalých cestujích vlakové dopravy je přes 80% národa.

Gargy

To určitě …dnes je na všechno aplikace a pokud není člověk Jouda jako vy svůj vlak si najde.stanicni hlášení a odjezdové tabule jsou na co?

Zapa

Kolik velkých přestupních uzlů, z kterých se v jednu dobu rozjíždí několik vlaků, není opatřeno pragotrony a není tam staniční rozhlas? Mmch plno jednotek ty přední informační panely pochopitelně má.

Axel

Chápu jak to myslíte. Ale ono to v praxi často nefunguje. A zdůrazním, že mluvím o (budoucích) cestujících, kteří příliš neznají cestování po železnici, což je přes 80% národa.

A pokud jde o ty tabule. Vlakem jsem jezdíval už na základní škole. Pak na střední, na univerzitě, když jsem se odstěhoval z regionu a pak když jsem vrátil… Jako cestujícím jsem v regionu najel několik set tisíc km… A přesto, třebas v Břeclavi si nepřipadám úplně jistý, že na 100% trefím správné nástupiště, zvláště je-li zpoždění.

Výkolejka

Najezdite nekolikset tisic km a neumite prestoupit nekde kde je asi tak 5 nástupišť?…no pecka : – D

Gargy

On by nepřesedl ani v Mořkov.hl. trať.

Miroslav Zikmund

No vidíte, já jsem nikdy – v době, kdy žádné elektrické informační systémy nebyly nejen v Břeclavi, ale nikde neměl problémy s tím, kde najít vlak …
Kde byly problémy – SSSR, kde byly množiny kolejí téhož čísla – jedny ve šturcu, druhé průběžné nebo Itálii, kde TO bylo dotaženo k dokonalosti – tři koleje stejného čísla, jedna průběžná, druhá šturcy sever / západ, třetí šturcy jih / východ …

Axel

Tak ono je nějaký důvod proč např. v 2019 ve vláčcích ČD se na víc než 70% sedaček vozil vzduch, nikoliv cestující

Výkolejka

Ano ten důvod je že objednatelé požadují mnohem větší kapacitu než je reálná poptávka.

PvvS

A kde je lepší vytížení ? Když se podívám na data z 2010 https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/train-occupancy-rates , tak na tom nejsme o moc hůř jak ostatní. Kolikpak byste si přál ? Nad 50% to půjde dost těžko, tam to stáhne příměstská doprava s jedním vytíženým směrem..

VTT

Tak třeba v Kralupech ty pragotrony jsou. Přesto jsem byl svědkem, jak se jedné slečně podařilo jet místo do Neratovic do Otvovic.
Bylo to jednoduché: z jedné koleje odjížděly oba vlaky. U koleje byly dva pragotrony, na jednom nápis „Neratovice“, na druhém „Kladno“. A můžeme hádat, kam jel šukafon stojící přímo vedle pragotronu s nápisem „Neratovice“. Motorák do Neratovic stál někde úplně bokem.
Proto od té doby těm pragotronům zas až tak moc nevěřím.

Axel

Já hlavně mluvím o konci vagonku (kde jsou dveře do dalšího vagonku)… Cestující dobíhá k vlaku a musí až ke dveřím, aby si přečetl kam ten vláček pojede…

Kdyby velkým písmem bylo na A3 napsána konečná stanice na koncových dveřích vagonku (=čitelné zezadu od vláčku), tak od schodů až k samotnému vlaku by nebylo nutné dobíhat (a ušetřený čas by možná stačil, aby se povedlo najít ten správný vláček na přestup, zvlášť je-li málo času na přestup kvůli zpoždění)

PvvS

A když ten vlak nebude stát u schodů, tak se s ním bude posunovat ? A víte že i v podchodech už bývají světelné tabule na kterých to je napsané ? Případně je taková tabule na každém nástupišti několikrát ? A pro ty , kteří žijí v tomto století, tak existují i mobily. taková aplikace od ČD dokáže prodat lístek, ukázat vlak, i nástupiště, pošle sms o přestupu/výstupu. Případně aplikace Na Vlak, tak ta ukáže přímo staniční tabuli, kde jsou všechny informace.

Jiri Stransky

Ja kde v Liberci už mají i lokálky elektronické cedule

Axel

Prima.

Miroslav Zikmund

Axelíčku Pacholíčku – máte pocit, že inteligence tuzemského cestujícího je nižší než inteligence cestujících v západní Evropě ? Patrně vaše – jak z vašich vyjádření vyplývá – ano … Když cestující „vyleze“ z podchodu / nadchodu / výtahu uprostřed peronu, tak taky „nečumi“ na čelo / konec vlaku, ale zírá na bok vozidla …. tak jako v tuzemsku, kde mnohdy žádný informační systém, kam vlak jede NENÍ .. Vychází se z toho, že cestující má v podchodu / nadchodu / obecné informační tabuli sdělení ze kterého nástupiště / koleje vlak xxxxx do stanice yyyyy jede … Pak je TO napsáno… Číst vice »

Gwann

protože busy CSD moudra strana oddělila do CSAD 😉

***** Petr

Takže alespoň autobusy fungovaly 🙂

Gwann

no, spíš to poslalo do kelu koordinaci způsobu dopravy.

Pražec

Hlavní problém lokálek fakt není vozový park.
Na tratě s čtyřicítkovými oblouky můžete objednat klidně Mireo a stejně bude prázdné.

Jiří Kocurek

Rozhoduje poptáka po přepravě. A ta je dána především počtem obyvatel. Vlak do Rožnova pod Radhoštěm (14.000 obyvatel) bude plnější než ten samý do Velkých Karlovic (2500 obyvatel).
Že autobus do dědiny s 500 obyvateli nebude tak plný, jako v pražské MHD, to je jasné. A ten autobus MHD v praze není nijak extra rychlý.

Pražec

Až na to, že v Praze si (přinejmenším ve špičce) autem oproti tomu „pomalému“ busu zas tolik nepomůžete.
Zato rozdíl jízdní doby auto vs. lokálka bývá propastný.

Gwann

zrovna u těch karlovic ta propast nemusí být tak šílená, stejně jedete autem věcné ve vesnici.

Gwann

tak po cestě nemáte jen ty karlovice, ale také karolinku, hrozenkov a další…

stejně do roznova, i když tam krom zubří se jede víc po poli než v zastavbe

Miroslav Zikmund

Ano, ale na frekvenci má také vliv jízdní řád … pro objednavatele IDEÁLNÍ takt 120 minut není ideálem cestující veřejnosti, zejména při zpoždění a ujetí přípoje.
Na tom nasazení vozidla „se švédským stolem“ zdarma nic nezmění ….

Miroslav Zikmund

Nesmysl – z Kralup do Loun začaly jezdit 841.2 – ojetina z Německa, z mého pohledu komfort sedaček na vyšší úrovni než u Pendolina / RailJetu ….
Počet cestujících na prsty obou rukou, jako v křižující 810 ….
Podobně na ústeckých tratích – do Bíliny přes Úpořiny nebo na „pravém“ břehu ze Střekova do Děčína .. 810 / 814 nahradily „žluté“ 628 DE / 845 CZ (případně zapůjčené od Arrivy), nesporně komfortnější …. ale počet cestujících „díky“ novým vozidlům „zázračně“ nenarostl ….

Mirek Zv.

Protože to tak prostě není. Skutečné (ne vysněné a idealizované) cestující zajímá pravidelný a hustý takt a především garantované přestupy. Pokud častěji než jednou za 3 roky skončí v přestupním bodě na 2 hodiny a musí se každou druhou cestu strachovat, že to tak dopadne (dnes především kvůli ignorantskému přístupu SŽ), tak takto jezdit nebude. Ostatní je spíš jen bonus.

Vit S.

Kdyby je ve velkém prestavely na 811 tak
se nemusí řešit problém že někde jezdí místo 810 841.2 i když 841.2 má kapacitu jak 814.

Bert

841 má kapacitu skoro přesně jako průměr mezi 810 a 814.

medical examiner

Nyní ano, po určité budoucí rekonstrukci to bude 76 míst k sezení…
…a pak se 814 odeberou definitivně do šrotu… 😀

Axel

Vzhledem k relativně brzkému nástupu ETCS … se uvolní spousta železniční techniky… Např tyto vagonky 810 … Myslíte, že by našly uplatnění v Bosně a v Srbsku?

Myslím obdobný způsob fungování (společný podnik tamní firmy a firmy z ČR), který má být zaveden u EP Cargo a u cargo slovinského dopravce https://zdopravy.cz/evropska-komise-povolila-vstup-kretinskeho-eph-do-slovinskeho-zeleznicniho-nakladniho-dopravce-90439/

Petr

Urcite. Talgo hodi ze skaly a koupi si ropovod.

Axel

viz od sedmé strany v http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/VASUTGEPESZET-2018-II_Kovacs-web.pdf…. Jestli se nepletu, tak zejména přeshraničních vlakových linek ubývá. Jednak ubývá peněz (jak ti šikovnější emigrují k nám do Evropy) a taky že jak ubývá peněz od dárců ze zahraničí, tak opět vzrůstá vzájemná nechuť mezi jednotlivými skupinami tamních obyvatel, takže leckdy je přstup („ať sousedovi taky chcípne koza“) … jak v rámci Bosny, tak v rámci Srbska a Černé Hory. Tj. cizí firma, low-costová by mohla mít úspěch A zopakuji ten záměr, že cargo dopravce ze Slovinska po spojení s firmou z ČR chce obstát v Bosně i v Srbsku a v Černé… Číst vice »

Petr

V Bosně i Černý hoře stavej dálnice jako diví, budou mít co dělat aby to splatili a jestli jim zbudou nějaký peníze na železnici, tak leda na základní údržbu aby se nerozsypala. Ve výsledku ale budou mít novou dálnici, kterou jim nikdo nevezme a vy si myslíte, že tam bude mít někdo úspěch, když tam bude po tý horský dráze jezdit sukafonem?

Axel

Pointa je právě v tom, že bude lowcost a že to nebude místní=neboť navzájem si dělají naschvály viz konec téměř všech přeshraničních spojení. Nýbrž přespolní (ideálně dopravce ze Slovinska, popř. zu Maďarska).

Svojsin

Je pravda, že např. Mostar – přístav těch os. vlaků moc není. Nedávno jsme v Šurmanci konečně jeden viděli, i dívky a ženy fotily:-)

PvvS

V Srbsku ne, tam je pouze zastávka a navíc je na koridoru.

medical examiner

A zároveň to v budoucnu bude jedna z vytipovaných zastávek pro zavedení zastavování na znamení…(z obou stran jsou stanice)

Původní Pražák

Jasně, stará béčka, 810, po tom Balkán prahne. Nechtěl bys s tím zajít k sexuologovi?

Axel

Celý Balkán ne. Já úmyslně mluvil o (vnitřně rozhádaných regionech v) Bosně, Srbsku a Černé Hoře…

BosenskoSrbští pasažérští nádražáci prý považují za mezinárodní spojení, když jejich vláček jede do Sarajeva – : )
A ani druhá půlka Bosny/Hercegoviny není vnitřně jednotná, zvláště afinita tamních některých k Chorvatsku

Viz ne/úspěch firmy Cargo 10 = společná firma několika dopravců.

Proto si myslím, že lowcostový a přespolní dopravce by mohl mít šanci.

Twix

Mě by spíš zajímalo, kolik zůstane v turnusu přívěsných vozů, protože už je skoro nevidím, v některých krajích už snad ani neexistují. Proto ještě nějak rozumím té moravskoslezské modernizaci 811, ale tomu tuningu vleků tedy vůbec ne.

Axel

částečnou odpovědí je, že možná jde o uplatnění vagonků 843, neboť do těchto není poptáváno ETCS, pokud se nepletu
https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/164-843.html

Výkolejka

Souvislost?

Luke

Žádná. Axel opět mimo mísu

2084

Plánuje se také změna na trati 074 z Čelákovic do Neratovic nebo se tady bude jezdit navždy šukafonem?

Daniel Jablonecký

Plánuje a nebude.

medical examiner

Jojo…na 172 se z Litně do Třebaně taky můžu těšit na něco nového?

Gwann

prasátko z obou stran a mezi tím dva rybaky

Jiří Kocurek

Elektrokoloběžku?

Michal

Legendy? Je rok 2021. V tomhle bych se styděl převážet i bezdomovce a to i zdarma. Na regionálních tratích jsou stejní lidi jak u koridoru.

Pavel

Rané dětstvi jsem prožíval v 70. letech a vlakem toho nacestoval hodně. Bylo tehdy 30 let po válce a žádný z tehdy jezdících vlaků už válku nepamatoval. Na tratě tehdy vyjely zánovní 810. Nyní po 50 letech, je tu máme furt. Je to, jako bychom tehdy v těch 70. letech jezdili ve vlacích pamatujícich atentát na Rašína.

medical examiner
tarten

A je tu předválečný stroj. Tedy před první válkou. 😀

Gwann

pozor, ještě v 60. letech jezdilo vselicos, snad i z rakouska. nejen lokomotivy, ale i některé vozy. až s masivními dodávkami UIC-Y se vozový park zmodernizoval. prostě šlo o dost revoluční dobu. i z hlediska trakce

Jiří Kocurek

Nebylo to tak růžové. V 70. letech jezdily 30 roků staré M 131 a v 80. letech dostaly nový motor.
A technologická obměna v podobě náhrady parní trakce motroovou nastala na celém světě. Dřív nebo později, ale nastala. Předválečné naftové lokomotivy nejezdily, protože nebyly. Poválečných parních lokomotiv už moc nevzniklo.

Gwann

no, u nás ano. rady 475.1, 477, 498 a 498.1, 464.2, 534, 555 (reko na mazut) a 556. a ještě průmyslové…EP 1000 a CS 400

Gajda

To je jakoby u Travel Servicu lítaly legendární Boeingy 737-200 a Čedok by měl na dálkovku A300

tarten

Letadla mají životnost jinde, protože létají vzduchem. Musíte srovnávat železnici se železnicí. Na té je z výroby normální výroba s plánovanou životnotí 30 let, prodloužitelná po 20 letech rekonstrukcí na celkem 40-45. Občas můžete potkat dobře sloužící padesátileté stroje, a to i v adorovaném Švýcarsku. Přes tuhle mez by ale nemělo jít vůbec nic.

VTT

A nebo se v Japonsku vyřazují vlaky po 15-20 letech provozu.

Miroslav Zikmund

To je možné, mají najeto tolik, že se generálka a modernizace nevyplatí …
Evropa ještě do této fáze nedospěla ….

VTT

Pokud vím, jsou konstruované s takovou životností.
Mně to připadá lepší, než vozit 40 let de facto předimenzovaná vozidla.

BDT

Vždyť je to vlastně pěkné, v roce 2021 můžete jet ze stanice Praha Hlavní nádraží m.j. 810/811… takové retro nemají snad nikde.

Michal

Retro? Jízda vlakem bez wi-fi, zásuvek, klimatizace a v technickém stavu, že v lepším případě zařve motor, v tom horším se za jízdy rozpadne? Očividně používáte definici jiného slova? A taky, neznám retro, které by Vás někdo nutil používat, ať už se jedná o cokoliv.

Gwann

ale co to zase povídate…

mám najezdeno vlaky opravdu hodně kilometrů, a že by porucha hnaciho vozidla byla kdo ví jak častá…že nemůže dál…no stalo se mi to asi 2x. s lokomotivou rady 362. se sukafonem nikdy.

neříkám, že se nekazi, ale že by každá jízda skončila rozpadlym vozidlem, to fakt ne.

komfort vozidla stačí tak na 20min jízdy. víc fakt moc ne…

Peťa Flaška

konečně!!! tyhle šroty už nemaj na kolejích co dělat!!! šotomaniaci plačte máte po srandě!!!
zrušit všechny lokálky a nahradit je autobusy!!!!

Bedřich

Moje řeč. Nechci platit zbytečné vlaky jenom proto aby si je nějakej tlučhuba mohl fotit.

Michal

Souhlasím se zrušení 810, ale proč i lokálek?

Daniel Jablonecký

Která lokálka se zrušila?

Jiří Kocurek

Do Ratíškovic, přestalo se tam těžit uhlí. Ale to už je velice dávno. Obnovovat kvůli tomu elektrárnu na lignit nidko nebude. Doufám.

Michal

Co třeba komedie ve Středočeském kraji? SŽ provede nelevné úpravy, které se pak kraj rozhodne zrušit. Jenom potvrzení, že kraj by měl rozhodovat pouze o MHD.

Miroslav Zikmund

Protože tak provozně levné kolejové vozidlo na trhu kolejových vozidel není a vzhledem k „pokroku technických norem“ nikdo není objektivně schopen vyrobit ….
Nízkopodlažní požadavek objednavatelů ukojí 814 ….

Mirek Zv.

Šroty jsou pořád větší pohodlí než nepohodlí autobusu. Až se aspoň do autobusů začnou montovat 3 sedadla vedle sebe místo 4, tak to možná začne být částečně srovnatelné.

Klabavátor

Zrovna u 810 bych byl opatrnej při takovém srovnání. 3+2=5.

Mirek Zv.

Jenže pokud v 810 není 60 lidí, což fakt není obvyklá situace, tak tam sedíš max 2+1, a to je v pohodě, protože tam nejsou „pohodlné“ skořepiny. V autobusu při stejné obsazenosti si 2 vzájemně cizí na tu dvojsedačku sednout musí. U nízkopodlažních to nastává už při podstatně menší obsazenosti.

***** Petr

Do autobusů se montují sedačky i po jedné na každou stranu , prostě jakkoli si přeješ. Jsou nízkopodlažní , mají klimu , nízkoemisní na naftu případně jezdí na cng ale i na baterie. Zastaví blíže nastupujícím lidem, jsou tedy více flexibilní a náklady mají třetinové.
Srovnávat nový autobus se strojem typu 810 opravdu lze . Stejně tak horkovzdušný balon a letadlo .

Miroslav Zikmund

Pravda a především tak, že na rozdíl od 810 a derivátů si tam nemá cestující s delšími haksnami kam dát ty haksny, protože sedačky jsou těsně za sebou, aby tam bylo co nejvíce míst k sezení ….

urma

to je ale blbost mirku priznej že ti došli argumenty

Zapa

Hele raději snad ne. Představa, že bude v autobusu třímístné prkno pokryté koženkou, není vůbec lákavá.

medical examiner

Hmm…ale bude to hygienické 😀

medical examiner

No…budou takové autobusy…
…u Státních drah jako NAD… (tam ty sedadla 2+1 budou v patře vpředu jako 1.třída) 😀

Miroslav Zikmund

A tam, kde jede 810 s vlekem / se dvěma – pojedou autobusy rovnou dva / tři ….

dopravopat

Legendy? To je asi taká legenda ako Škoda 105. Produkt reálneho socializmu, ktorý sa chrlil v stovkách kusov a nasadzoval aj na výkony, kde nemal čo hľadať. A tam, kde mal opodstatnenie byť v 80. rokoch 20. storočia, tam už v 20. rokoch 21. storočia nemá čo hľadať. Spomienkový optimizmus v kombinácii so šotoušským fanatizmom a určite aj nemalou dávkou masochizmu. Ináč si neviem vysvetliť ako môže niekto za šukafonmi plakať alebo ich nazývať legendou. Tie vozne nevyrábali masovo preto, že by boli dobré. Ale preto, že nič iné nebolo. Tak isto sa vyrábala neuveriteľne zastaralá Škoda 1203, neskôr provokatívne… Číst vice »

Zbyněk L.

Stále není žádná náhrada. 810 měla spotřebu 25 l/km. Bohužel 21.století dosud nenabídlo náhradu, maximálně autobus z pohledu spotřeby se k tomu blíží. V čem jsou vsak autobusy běžně užívané na regionálních linkách pohodlnější? Sedadla jsou tam stejně tvrdá a prostor pro sezení je srovnatelný.

dopravopat

25 litrov na 100 kilometrov možno dolu kopcom. Skutočná spotreba šukafonu je okolo 35 litrov na sto kilometrov. Autobus má spotrebu nižšiu a je komfortnejší. Okrem toho má lepšiu dopravnú obslužnosť. Isteže, komfort RTOčky nie je lepší než Šukafon, ale RTOčky už pár desaťročí nepremávajú na bežných linkách. A moderné autobusy sú určite pohodlnejšie a úspešnejšie než Šukafony vrátane ich modernizácií.

Sinthera

Za me radsi sukafon nez autobus…

dopravopat

Ak by mi miesto normálnej súpravy, ktorou sa našťastie denne vozím (teda ak nie je homeoffice) mal ísť šukafon, tak sa na to vykašlem a idem autom.

medical examiner

Tak to budete mít dobré. Od 1.1.2042 bude nejhorší vozidlo 840/841…

dopravopat

2042??? To už budem dôchodca. A keby som mal aj vlaky zadarmo, tak do šukafonu ma nedostane nikto.

Jiří Kocurek

U Regionovy se argumentovalo tím, že naloží 3 kočárky, to se do autobudu nevejde. Ani 5 bicyklů. Proto se nesmí Regionova nahradit autobusem.
Kolik kočárků se naloží do 810?

Miroslav Zikmund

Dva tam naložíte …

Mirek Zv.

V Chyši jsem viděl, že do sólo 810 naložili 14 kol. Za mě (kolo jsem neměl) – velké plus pro průvodčího (chápu, že ze zbývajících 3 pěšáků to někdo viděl jinak).

Zbyněk L.

25 l/km je průměrná spotřeba, kterou nedávno uváděl někdo z ČD do rádia u příležitosti zavedení RS. Pohodlí je tedy asi velmi subjektivní. Osobně jsem v moderních nebo modernizovaných autobusech na regionalnich linkách narazil na sedadla stejného typu jako jsou v modernizovaných 810. Takže rozdíl v komfortu autobus vs vlak je hlavně v tom, že v autobuse neni wc a nesmí se v něm jíst.

None

Opovažte se. Jezdím tím celý život a nehodlám si zvykat na nějaký novinky.
Člověk tu jízdu prožívá všemi smysly. Možná ta vůně spálené nafty nabývala příjemná, ale to už k tomu prostě patřilo.

Axel

Nic Vám nebrání, abyste zaplatil za jízdu celého vagonku a jezdil v něm sám, samotinký… Pouze připomenu, že jízdenka nepokrývá náklady pasažérských vláčků ČD… za rok 2019 jedna koruna od cestujícího byla přičtena ke 3aněco korunám ze společné kasy…

Tj. PRŮMĚRNÁ padesátikačková jízdenka (plus DPH) ve skutečnosti pro ČD znamená zhruba 200 Kč tržeb = 50 Kč od cestujícího a 158 Kč vyžebraných milodarů pro pasažerské nádražáky

PvvS

A vy máte šanci si jeden koupit a konečně všem nádražákům předvést, jak se to má dělat. Jak to vyjezdíte bez dotací..

Axel

Proč? Řešení je prosté = ten zbyteček peněz ve společné kase půjde na mnohem prospěšnější aktivity, než pro pasažérské nádražáky, kteří si libují že jezdí s poloprázdnými vláčky, neboť jsou příliš PYŠNÍ/SE STYDÍ solventním cestujícím efektivně nabízet svoji poctivou práci.

Stručně: Doba kamenná neskončila z důvodu, že by snad došly kameny.

PvvS

Takže moc dobře víte, že ty vaše výplody jsou nereálné a jen si tu jen hojíte svou obsesi na železničáře..

Axel

Nereálné? Viz příklad dotovaných fotoltaických elekráren v roce 2010….

PvvS

Ano, nereálné. Ukažte kde je místní železniční doprava nedotovaná.

Axel

Jak to souvisí se zadluženou společnou kasou po Babišově vládě?

PvvS

Neutíkejte, jak máte ve zvyku. Doložte že ty vaše fantasmagorie jsou realizovatelné . Furt tu řešíte dotace na železniční dopravu, ale nikde nemáte reálné řešení. Ani odkaz na to, kde by šla doprava provozovat bez dotací nedáte.

Axel

Jakože že „utáhnout si opasek“ je nereálné?

Jsem již doložil viz fotovoltaiky…

medical examiner

V principu ano, ale to by bylo moc řevu naráz…

tarten

Samozřejmě že je nereálné. Vyšlo by ve výsledku extrémně draho.

Gwann

myslíte ty FVE co se sice zdanily pár procenty, ale podpora se jim hezky valorizuje o inflaci, takže jsou vysmati jak leco?

znám vícero solarniku. až na výjimky jsou hoooodne vychechtani

Miroslav Zikmund

Samozřejmě není, mělo by se začít armádou. Většina populace nepotřebuje tanky, děla, rakety, BVP, stíhačky … pouze několik tisíc vojáků, kteří by mohli obsadit část z těch cca 300 000 volných pracovních pozic ….

Gwann

až většina populace bude armádu potřebovat…pak už bude pozdě.

Axel

Reálným řešením je nabízet takové služby, aby aspoň část z milionů SOLVENTNÍCH uživatelů autíček použila ty statisíce prázdných sedaček ve vagoncích..

PvvS

A proč by podle vás měli ti solventní přesednout do vlaku? Do toho nevlezou už teď, když je levný. Kdyby měli platit podle vás minimálně 4-5násobek, tak to je to auto vyjde levněji i s placeným parkovištěm .

Axel

Parking, např.

PvvS

Není problém, placená parkoviště najdu jak na okrajích tak v centru. A P+R jsou prázdná.

Axel

V Brně mám osobní zkušenost opačnou než Vy píšete…

PvvS

U zetoru prázdno, u centrálky jakbysmet. A i přes týden to není nic extra. Stačí se podívat tady : https://www.parkovanivbrne.cz/parkovani-dalsi

Axel

V mé subjektivní situaci opravdu nedává smysl autíčko po zavedení zákazu parkingu v Brně….

PvvS

Ale to je jen váš problém. Nikoho jiného. To že nemáte na provoz auta, není problém železničářů.

Axel

Znova zopakuji… za 5 až 7 let vyschne penězovod ze společné kasy pasažerským nádražákům, kteří vozí vesměs vzduch, nikoliv cestující… Chtějí-li mít obživu, tak ať hledají zájemce o své služby… Moje rodina by zájem měla, ale přestává věřit, že nádražáci ZAČNOU SLOUŽIT svým cestujícím, takže nádražáčtina v současné podobě možná nemá perspektivu, neboť tu perspektivu SI NIČÍ samotní pasažerští nádražáci.

Howgh.

PvvS

Hm, jak zaseklej kolovrátek. A jaké máte řešení ? Obcházet baráky a házet letáky ? Doteď jste nenavrhnul jediné řešení. A pokud peníze vyschnou, tak to už aby jste si hledal náhradní způsob přepravy. Protože dopravní obslužnost v JMK je dotovaná. A to jak vlaky, tak autobusy, tak MHD..

Gwann

proti převažujícimu směru poptavky bude vagón VZDY prázdný. nebo skoro prázdný. to mate jednu velkou část prázdných sedaček. pak sedla a okrajové části dne…nejde mít víc různých typů souprav, nevyplatí se to. akorat by jednotky šly rozpojovat, jenže tam je proti zase to, že u více spojených jednotek platíte více drahých stanovišť atp

Miroslav Zikmund

Tramvaje / busy jedou taky na části trasy v určitém časovém úseku „prázdné“ …

Apollo17

Axel trpí autismem,ten řidičák nedostane.Ten si mele pořád dokola svou mantru, podobně jako Rein Men nemoh pochopit, kdo je na 3. metě.

medical examiner

Nebo přeznačení všech parkovacích míst na modré zóny…

Miroslav Zikmund

I v dopravně dokonalém Švýcarsku jezdí mnoho solventních lidí autem a statisíce prázdných míst jsou i ve vlacích, přestože tam nabízejí mnohem kvalitnější jízdní řád – interval 15 minut místo tuzemských 120 ….

Výkolejka

Po babisove vlade je kasa v pomeru k hdp zadluzena jako před Babišem takze to asi ten problem nebude.

Axel

Pane Výkolejka, opakově lžete o spoustě věcí (např. že mým zaměstnavatelem je údajně kdosi od nádražáků v Koryčanech)… takže jako obvykle, pane lháři, že?

Výkolejka

Vždyť jste to psal pod nejakym clankem sam ze pracujete pro SZ tak pokud lzu tak vy nevite co píšete.

Ale jinak uznavam ze mate pravdu. V roce 2013 byl statni sluh k HDP 41% a loni to bylo 36% … Takze ikdyz je to prekvapeni tak ten dluh se dokonce zmensil, takze nemuzete mit pravdu ze je to babisem kdyz se ta situace dokonce zlepsila : – D

MartinS.

Pokud se dluh sníží relativně k nějaké jiné hodnotě (např. HDP) nemusí to nutně znamenat, že se snížil i absolutně v korunách. Je to jen známka toho, že ekonomika rostla rychleji než dluh, na splácení ale bude potřeba více peněz.

Výkolejka

No v korunach se ten dluh nesnizil ani nahodou! Ale o to tady nejde.

Miroslav Zikmund

LHÁŘ jste vy, opakovaně jste tvrdil, k radosti obecenstva, že sám svá (ne)MOUDRA přestanete psát … skutek utek ….

Miroslav Zikmund

Leda snad na trati Zermatt-Gornergrat ….

medical examiner

Jo…třeba náhrada na S6 ve směru 814 za 841 a 844…

Miroslav Zikmund

Co kdyby se 54 miliardy plánované na nákup zeleného nesmyslu BVP majícího zajistit „národní bezpečnost“ (Sbor národní bezpečnosti obsahujícího StB jsme už měli) v režii armády „vrazilo“ do hromadného nákupu kolejových vozidel nebo výraznější modernizace infrastruktury … Stejně tak nepotřebujeme aktivity „nadzvukové stíhačky“ sloužící k ukájení pilotní potřeby několika desítek pilotů nebo generálů ….

Gargy

Vaše příspěvky furt dokola- o ničem

Luke

Axele:

> piš kurva česky
> ty blbý kecy si nacpi do špic, osobní doprava se za našich podmínek a cen nemůže sama zaplatit, to však neznamená, že není potřeba.
A rovnou odpaluju do prdele kecy, že “je to socialismus, protože se to platí z daní”. Z mejch daní se taky platí silnice, parkoviště a chodníky, na kterých lidi parkujou svoje auta

Axel

pokud nezaplní vagonky solventními cestujícími, tak větší část skončí. A zbývající část přežije díky zdražení jízdného třeba na 10 násobek.

Jak prosté.

A pokud chcete přestat platit parkoviště, tak je neplaťte

PvvS

Tak proč vy nepřestanete platit za vlaky ?

Výkolejka

Ale on ty vlaky zas tak moc neplatí když jezdi na rezijku…

Axel

Protože teoreticky by (dálková) železniční doprava měla být budoucnost dopravy… Akorát ten talent dávat si furt vlastní góly a obrovská vůle odhánět cestující – ze strany pasažerských nádražáků – možná opravdu „zabije“ pasažérskou železniční dopravu

Miroslav Zikmund

Teoreticky a vy máte možnost dát se na politiku a prakticky to zařídit …..

medical examiner

V principu ano…ale větší část autobusů…hned po jmenování Ing. Šatavy nebo jeho nástupce…ministrem železnic 😀 😀 😀

Miroslav Zikmund

Přestaňte žvanit, dejte se na politiku, běžte do té „správné“ strany, přesvědčte soudruhy straníky, že jste ten nejlepší kandidát na ministra dopravy nebo generálního ředitele „modrého“ dopravce …
nechte se zvolit poslancem a prosazujte zákony, které zaručí plnění vlaků solventními zákazníky ….

Luke

Breč hlasitěji

Marcipán

Jste odporný!

Pražec

810 žádné odporníky nevozí 🙂

(I když… to by byla dobře šílená modernizace, elektrický orchestrion, třeba na baterky)

Václav Babinský

Modernizace nebude, Kemr už nežije a jiní to neumí.

Jiří Kocurek

A kčemu by bartekový šukafon potřeboval odporník? Aby zmařil zlotřilý rekuperát, který v bateriích nechceme?

medical examiner

To už bude životaschopnější elektrický pavouk…

medical examiner

Nebojte – 840/841 i 844 jezdí taky na naftu…

Ona ta obměna (vlako-)tramvajemi bude nějaký ten čas trvat.
A to ještě jen tam, kde bude méně než 1200 cestujících denně – kde to bude víc, to bude hybridní variace na 840/841…

tarten

Spíš jde o to, kdy se začne dodávat pabouk na vodík.

Gwann

a ten vodik vezměte kde? elektrolyza vody? synteza že zemního plynu? či jak…

Diesel

A následně by se SŽ měla hned zbavit těch tratí kde tohle jezdilo a věnovat se stoprocentně tratím kde poptávka po přepravě opravdu je.

Kubrt

Někde zůstala nákladní doprava.

Výkolejka

A hlavně SZ se nemuze zbavovat trati jen tak podle vlastního uvážení.

Leinad

Nesmí, ale dělá to. Kozina, Žižkov, TOR je i na koridorech.

Výkolejka

Bohužel

Diesel

No na těchto tratích ten rozsah určitě není takový že by to nezvládl kamion. Středočeský kraj s tím pomalu začal tak snad se brzy přidají kraje další.

Puvodni Jakub P

Aneb jak rict, ze vubec nemate paru, o jake trate jde.

johny

Skvělé. Obyvatelé obcí, kudy budou tyto kamiony projíždět Vám potom určitě rádi poděkují…

Mirek Zv.

Zrušení lokálek rozhodně nefandím. Ale myslím, že při nákladním provozu na lokálce a při běžném provozu na silnici by si navýšení o ty 3 náklaďáky ani nikdo nevšimnul.

medical examiner

Jestli je to mrňavá vesnice tak všimnou, protože budou ty děravé silnice čím dál rozpadlejší…

Prádelník

Hele, my trať máme. Ale jen s osobní dopravou a dřevo jezdí po silnici. Do toho občas nějaký ten Polák nebo Litevec a že jich už tam o železniční most vysoký 3,8 m rozkřáplo návěs.
Těch pár kamionů na I/19 z Rožmitálu se ztratí jako nic.
Zajímalo by mě, kdy konečně dojde na Nepomuk-Blatná.

Jiří Kocurek

To určitě. Taková pračka, složená na nádraží, přijeďte si pro ni!

johny

Řeč byla o existující nákladní dopravě

Jiří Kocurek

Však ano, jak se asi taková pračka dostane k zákazníkovi? Vyrábějí se a prodávají stále.

Jézeďák

Zrušit některý vesnice, vždyť v nich skoro nikdo trvale nebydlí. I ty zbytečný města, co do nich stát cpe peníze, by se našly. A zbytečných lidí co je. Ó jéé, těch je.

medical examiner

Třeba bez Ostravy se hravě obejdeme… 😀

Puvodni Jakub P

A nekde snad nepujde o zruseni provozu, ale nahradu modernejsimi vozidly.

Broněk

Těch původních Jakubů P je tady nějak moc. Kdo je kdo?

Puvodni Jakub P

Pod „puvodni Jakub P“ ve vsech variantach jsem snad vzdycky ja. Akorat koukam, ze jsem si neuvedomil, ze z mobilu bych tam mel taky pridat ů. Aby to bylo stejne jako z pocitace. Tak se omlouvam za zmateni. Od pristi diskuse to napravim (Chvili jsem tam mel jeste „bez tecky“ ale to jsem vypustil, ze je to dlouhe a uz jsem tu toho druheho chvili nevidel) Jedinej jinej by tedy mel byt „Jakub P.” kvuli kterymu jsem ty prezdivky menil, protoze prejmenovat se na neco nematouciho, kdyz prisel pozdeji, odmitl a s tim, co tu psal, jsem fakt nechtel byt… Číst vice »

Prádelník

4x do týdne.

Prádelník

Ať si lokálku s čistě nákladní dopravou provozuje velevážený dopravce, co tam jezdí párkrát do týdne, jako svoji vlečku.

Gwann

ať si tu silnici až k brane závodu, která je stavěna na zátěž kamionů jen kvůli tomu závodu, taky platí onen vážený závod.

vyhovuje?

Jiří Kocurek

Až bude tu silnici potřebovat agrofert, tak vážený závod zaklekne, aby mu za tu silnici nemusel platit. To už se v souvislosti s železniční vlečkou stalo.

A až bude mít každý metr obecní silnice několik stovek spoluvlastníků, protože byl někdo posedlý mikromangementem, tak na to papírování umřeme.

Gwann

ja s podobnými nápady nesouhlasím, ale když někdo vymyslí takovou blbost s tratí, tak silnice mají mít stejný režim, ne?

Gwann

PS: dtto, za ten přejezd k poli, chatě či nadjezd k témuž nad dálnicí.

Zrzek

Tak die Landerbahn, Arriva, Leoš a další mají kde doplnit zálohy. 810 forever, těch potvor se nezbavite.

Axel

To spíš místní ČSAD se spojí s místními nádražáky a udělají ve svém regionu řešení pro místní lidi… Začnou tím, že zboří „čínskou zeď“ mezi vagonky, autobusky, autíčky a koly, kterou si v hlavě nosí zejména někteří nadutí pasažérští nádražáci, zejména ti z vedení odborů… Na trati, kde bude dávat smysl autobusek, budou cestujícím nabízet autobusek. Kde bude dávat diesel vagonek nebo dvouvagonek, tak budou nabízet vagonek nebo dvouvagonek. Ve výsledku na tom vydělají serviscentra starých diesl vagonků, zejména ty co jsou dnes v ČD, neboť za míň práce utrží stejně, neboť vagonky budou jezdit leda tam, kde opravdu se… Číst vice »

Pražec

A kde jste dneska nechal lokotky?

ABC

Jo. Takový ty vize pana Pohla o multimodální dopravě ve vesnickém provedení 🙂

Axel

např. ÖBB provozuje jak vagonky tak autobusky

ABC

ÖBB to je nějaký venkovský dopravce? 🙂

Axel

Řeč byla, že v konkrétním regionu zařídí mobilitu zákazníků dle konkrétních podmínek…

Region omezený na samotné městě je to např. firma provozující MHD po kolejích (šalinky či metro či vlakotramvaj) i po silnici (autobusky či trolejbusky či baterkobusky) jako např. pražská DPP, brněnská DPMB,…

V širším regionu zahrnující i venkov viz např. https://de.wikipedia.org/wiki/Graz-K%C3%B6flacher_Bahn_und_Busbetrieb

ABC

ano a tomu u nás odpovídá ROPID nebo DUK a ne že spojí místní ČSAD s místními nádražáky 🙂

Axel

patrně jste přehlédnul oba konkrétní příklady, kdy doprava cestujících po kolejích i po silnicích funguje v rámci jedné firmy

PvvS

Třebas Arriva .

ABC

GWTR taky patří ČSAD Jihotrans 🙂

ABC

ano, hodinky a holinky, OeBB a mistní ČSAD, dyť je to jedno

Axel

Promiňte jste slepý? DPP. DPMB, nebo z rakouského Štýrska GKB

PvvS

Zase blbě. V regionu dopravu zajišťuje Kordis, Ropid.. DPP a DPMB jsou pouze najmutí dopravci. POkud nevěříte tak se podívejte na jízdenky. Ty jsou IDS JMK. A přepravní smlouvu uzavíráte nákupem jízdenky s IDSJMK, nikoliv s DPMBnebo ČD, případně autobusovými dopravci. To stejné v Praze.

Axel

Pvvs – -promiňte, ale z LÍNÝM HLUPÁKEM nemá smysl něco diskutovat.

Kdybyste měl zájem diskutovat, tak byste si prošel CELOU příslušnou část debaty

= neboť tvrdíte, že se pletu a přitom jste potvrdil to co jsem tvrdil.

Ach jo.

PvvS

Njn, konečně jste se přesně popsal. Ale tolik sebekritiky jsem od vás nečekal.

Miroslav Zikmund

Podle sebe hodnotím jiné ….

Výkolejka

Vidím že Axel a jeho nesmysly taky nedokážete jn ta k přejít : – D

Výkolejka

Ano ano my na odborech nedopustime bourani nějakých zdi které by vedlo k zjednodušení systému. Na to se muzete spolehnout!

Bedřich

A proto všichni odbory nesnáší

Výkolejka

Vsichni je kdo?

Miroslav Zikmund

Mluvte za sebe ….

Leinad

To bylo vidět, jak odbory odmítaly aby ve vlacích platily šulinkarty (brutto smlouva JMK). Jak je nemožné čekání bus => „vlak,“ raději šukafon veze vzduch.
Jak pokladní v různých středočeských obcích hrajou, že neví co je „Praha s mhd“ a musí se jim nadiktovat „10 pásem PID“

Miroslav Zikmund

Co je oborům na železnici do toho, co bude v MHD v platit za jízdenku … V Praze „lítačka“ ve vlaku platí ….

Leinad

Byl tam problém s režijkou. A odboráři nechtěli zaměstnanecké šalinkarty, jako mají zaměstnanci ostatních dopravců v JMK.

medical examiner

No…oni jim nádražáci budou nabízet autobus…ale 1-2 roky jako NAD…
Pak se vráti zpět k 810, akorát že je nově bude vozit nikoliv 50-60, ale 80…(někde i rychleji, a tak přijdou 840/841)

Miroslav Zikmund

Kdo to je místní nádražák ? Nechtěl byste to vysvětit ?

Krušnohorec

Včera Dý Lendrbán na trati 124 jezdil s M152.0381 (zápůjčka od KŽC). To se děje průměrně 1 den v týdnu.
Za dva roky provozu by už mohl Dý Lendrbán vozidla konsolidovaná, není-liž pravda?

Aaabbb

Právě. A zatímco 810 ČD jsou většinou již po modernizacích, zpravidla mají vyšší sedačky, polospouštěcí okna, nezřídka kdy informák či Wi-Fi a zásuvky, tak retro 810 KŽC, to je přeci jen na pravidelném spoji v roce 2021 už dost silná káva… a zřejmě to nikomu ani nevadí.

Geralt

Jenže ty modernizované budou až to poslední, čeho se ČD budou zbavovat.

Daniel Jablonecký

Zřejmě je to ekonomicky výhodné řešení.

medical examiner

810 řekněme na R26 místo 628…hm….

Zrzek

Stačí pár let řádné údržby a i 810 bude moc rychlá.

Puvodni Jakub P

Hura, kez by tohle tempo vydrzelo na dalsi roky a plynule navazaly Regionovy. A kez by opravdu mizely z trati a nebyl to jen presun od CD k malym dopravcum.

Axel

Já bych to nechal na cestujících… Co si cestující svým jízdným zaplatí, to má perspektivu.

Miroslav

No ty vole. Jak si má cestující šanci vybrat? Přijde na pokladnu a řekne, že nechce jízdenku za 50 v šukafonu, ale že chce jízdenku za 150 pendolinem?

Pražec

Cože?!
Ne!
A víte to jistě?

standa

tak to bude zajímavé sledovat jak se plní pohřebiště v ČT 😀

Vapch

Ale kdepak, šoupne se to na Moravu (co nejvýchodněji). Přece jsou vždy vděční za „odpadky“ z pražského stolu…

Axel

Umím si představit uplatnění těchto vagonků, ale téměř jistě se neuživí v rámci firmy ČD. Nýbrž mnohem spíše v rámci menších firem, s minimální režií a flexibilnější než velká firma zařízená na provoz dálkových vlaků 365 dní v roce…

VIz Railway Capital pana Šatavy, který, po dohodě s konkrétním obcemi, provozuje 3x dieslvagonky 810 (M 152.0611, M 152.0405, M 152.0391) a 6x dieslvagonků 811 (811.002, 012, 013, 010, 020, 027),které má ve svém spoluvlastnictví.

Miroslav Zikmund

Vagonky se používají na modelovém kolejišti ….

Kubrt

Akci 811 reklamujte u svých krajských zastupitelů, nikoliv u pražáku.

VTT

Co moravští konšelé na krajích objednali, to tam jezdí. Tam směřujte stížnosti.
A nemyslím, že by v Jihomoravském nebo Zlínském kraji těch odpadků z pražského stolu jezdilo tolik. A když Moravskoslezský kraj je s 810 spokojen, tak je má.

Daniel Jablonecký

To máte nějaký mindrák nebo co? A ty nové pušpullky na trať z Ostravy do Frenštátu jsou „odpadky“ odkud?

medical examiner

No od Scheißewerke Pilsen přece…
Nějak se tam nakazili akutní germanitidou…protože dát 1.třídu doprostřed může napadnout jenom Němce…

Jadris

My na Moravě máme 832,846 a 848. 810 nechcem..

Miroslav Zikmund

Kdo je to MY – z boží milosti Franz Josef I.

Výkolejka

Já mám 810 rád na prvním spoji z Frnštátu p R do VM : – ) Ale jinak ne : – D

Twix

V MSK jsou vděční i za ústecká tornáda nebo jihočeská/zlínská kvatra. Soutěže a požadavky na vozidla se tam neřeší.

Gargy

Jihočeská / zlínska kvatra asi těžko

tarten

A proč myslíte, že by zrovna oni byli tak vděční?

Gargy

Něco se i prodá

Prádelník

Do Polska.

Gargy

Soukromníci po tom skočí.

Jiří Kocurek

Celý svět je už nažhavený, bude moci nahradit autobusy něčím, co má autobusový motor z roku 1963.

Axel

Maďarský dopravce v dieslovagoncích Bzmot už má recept.

medical examiner

No vida – tak ho vyhrabe ze šuplíku – a hurá do práce!

Jiří Kocurek

Interpici? Tak tenhle experiment už byl ukončen. Dále se nepokračuje, vozidla převedena do běžného provozu.

Miroslav Zikmund

Nebýt 810 a jejich derivací a modernizací, tak by tam řada místních tratí dávno „zařvala“ ….

Miroslav Zikmund

No tak v Polsku litují, že tam kdysi 810 nepořídily, protože tahat jeden těžký čtyřosák lokomotivou bylo drahé. Kvůli tomu taky skončily vlaky z Meziměstí do Polska .. Po kontrarevoluci tam jezdily „levné“ 810, pak někdo ve Varšavě zjistil, že podle mezivládní dohody z dob socialismu má tento přechod vozebně krýt dopravce PKP, tak ČSD / ČD šly od válu, začal tam jezdit polský vagon a dieselem, bylo TO násobně dražší než 810 – to věděl každý, pročež osobní vlaky skončily … změnit socialistickou smlouvu nešlo …. Tam řada místních tratí zanikla proto, že nebylo jednoduché a provozně levné vozidlo,… Číst vice »

Srkal spol s r.o.

To je skandál, kampaň, účelovka…..jestli toto někdo dopustí, tak to bude konec železniční dopravy u nás!

Jelen

Včera jsem měl příležitost poprvé vyzkoušet RS1 na trati 110. Žádná velká sláva to sice není, ale jako náhrada za 810 je to ideální. Na méně vytížené spoje se to hodí.

Svojsin

Řekl bych, že v rámci možností na Slaný – Kralupy, ideální vozidlo.

zdenek

Tak ono to může být o tom, že stav trati vozidlem úplně neo.. české 50 let staré koleje nejsou německé.. A dokud se toto nezačne řešit..

Jelen

Nemyslím si, že mezi Kralupy a Slaným je nějak špatný stav trati, nedávno byla opravena a je to tam dost pohodlné.

Aaabbb

Ale bohužel po té opravě se rychlost moc nezvýšila. Pokud vůbec.

Axel

Obvyklou náhradou za vagonek typu 810 bude … autobusek. Nebo žádná náhrada, neboť lidi postupně přesedli do svých autíček

Jelen

No pokud se vlak nahradí autobusem, tak se skutečně většina lidí do těch aut přesune. Pak se zruší i autobus a veřejná doprava tak jde do háje.

Axel

Proč tvrdíte, že automaticky cestující odmítají autobusek?… Např. vagonek typu 810 mezi Moravský Písek a Bzenec jezdí téměř liduprázdný.

Zatímco autobusek který jede souběžně z MP do B a zastavuje na několika zastávkách přímo v centru jezdí mnohem plnější…

ABC

záchod!

Axel

Ne. Zkuste se podívat na tamní situaci a pochopíte, že opravdu je nesmysl posílat vagonek 810 na pár km, pro přestup mezi vlaky Přerov-Břeclav a Veselí n. Moravou-Brnou… Nádr v M. P9sku i v Bzenci je pěkně přístupný autobuskem a jak jsem již psal – nevozí téměř samý vzduch vzhledem k tomu, že autobuskem jezdí tamní lidi jak v MHD…

***** Petr

Axeli , dnes s tebou nelze povětšinou nesouhlasit.

Jiří Kocurek

Protože autubusem nikdo nejezdí. Musí se za něj totiž platit.

medical examiner

A nějaká „ekologie“…o té vůbec nebude řeč…

BND 30

Ty si asi hodně píšeš na minibazaru, co? Tam je to také samý manža, papáníčko, tuleničko, snaženíčko a možná z toho bude i mimísek.

Svedl mě tam odkaz při hledání něčeho pro juniory a to je panečku bizar 🤦

Axel

Nikdy jsem nic takového nepsal. A nepíšu a ani nečtu mimibazar.

Pražák

Ale vyjadřujete se jako kdybyste tam byl denně. Vážně je nutné používat infantilnosti typu „autobusek, vagónek, lokotka“

Axel

Až budou mít pasažérští nádražáci dostatek solventních cestujících. tak klidně. Do té doby pasažerští nádražáci buďto budou POSKYTOVAT SLUŽBU=SLOUŽIT svým cestujícím, takže s úsměvem na rtech budou s cestujícím mluvit i ti nafoukaní nádražáci, když uslyší např. „autíčko na kolejích“…. Neboť náš zákazník=náš pán… Jak prosté, že? Anebo pasažrští nádražáci z velké části přijdou o práci. Neboť v současnosti, z větší části žijí z milodarů ze své žebroty, kterou platíme my všichni ze společné kasy… a protože společná kasa nejenže je poloprázdná ale ZEJMÉNA PROTO že je zadlužená, tak za pár roků už do ČD moc peněz nedoteče ze společné… Číst vice »

nowas

Prášky už dnes byly?

medical examiner

Ony mu zapadly do uličky do krytu od motoru…

Puvodni Jakub P

A proc s nimi mame tim, jak svymi prispevky delate ostudu te nepasazerske casti zeleznice, trpet my, kdo jsme v zivote pro drahu nepracovali?

Axel

Beru na vědomí, že Vám „nevoní“ jazyk, kterým mluvím s našimi malými dětmi…

Vzhledem k tomu, že během příštích pár měsíců se rozhodne, jestli naše rodina udělá významnou změnu (=přestěhuje se k Brnu, aby přestala být závislá na ČD), tak Vy osobně mě prosím ignorujte, díky předem za Vaši velkorysost… Na jaře to bude buď anebo… A pak budete ušetřen lidské řeči, kterou používám.

Puvodni Jakub P

Verte, ze se snazim, jak to jen jde, bohuzel vy sliby o tom, ze koncite, ne a ne splnit a tlacitko na skryti necich prispevku tu bohuzel neni.

ps Pokud takto opravdu bezne mluvite se svymi detmi, vyridte jim prosim moji uprimnou litost, ze jsou tomu vystaveny..

Výkolejka

Ty jo! Prestehovat se s celou rodinu jen kvuli tomu aby clovek nemusel pouzivat vlaky jednoho konkrétního železničniho dopravce … To uz chce byt fakt dost mimo : – D

tarten

Přestěhovat se za prací je v jádru zdravé rozhodnutí. Jen nevím, co bude ve Štatlu za reakce, až tam bude chtít diskutovat o „šalinkách“. Jestlipak bude taky chtít zrušení dotací?

Pražák

A co to má společného s Vaším infantilním výrazivem?

tarten

Pokud jde o stahování rolet, velké množství automobilek zkrachovalo a nechalo se koupit velkými koncerny.

Bedřich

Ti šotouši kteří tady obhajují 810 jsou mnohdy ještě děti, u nich je nutné používat takové infantilnosti aby se s nimi dalo mluvit.

Axel

Souhlasím, že spousta fanaticky působících nádražáků působí infantilně… Akorát bych předem nevylučoval vagonek 810, neboť na několika linkách by snad mohl mít naději že se uživí….

Hlavní problém totiž je, že pasažérští nádražáci de facto ODHÁNÍ cestující… např. proč na přední/zadní straně vagonku není velkým písmem viditelně napsaná konečná stanice? Autobusky, šalinky umí číslo své linky viditelné zepředu/zezadu pro dobíhající cestující… Proč toto nelze ve vagoncích?

Pražák

Bohužel tento jazyk používá Axel tak nějak všude i u diskuzí, které s 810 nijak nesouvisejí. Kvalitě debaty to nijak nepřispívá, osobně se domnívám, že by Axel měl vyhledat duševního ranhojiče.

medical examiner

Jó…to by se mi taky ze Třebaně líbilo…

Miroslav Zikmund

Lepší sedačky než v Pendolinu / Railjetu, ale vzhledem k osídlení to nové cestující nepřitáhne … kde nic není, smrt nebere ….

Jan

Není nad Regio myš. 🖖

Jiří Kocurek

Po stopách žabotlamů….

Brumla

Ještě na 810 budou vzpomínat, ať si každý říká co chce. Ale úkol je jasný , zlikvidovat železniční dopravu. Až bude poptávka odpověď bude , my bychom rádi ale nemáme

***** Petr

Stroj typu 810 odrazuje a likviduje dráhu sám. Alespoň přestavby s 010 na Regionovy , byť ta nízkopodlažní část je slabá , ale je tam a opravdu zrychluje a usnadňuje cestování. Po čisté 810 snad poptávka dvacet let není a její pravidelné nasazování je kombinace neschopnosti všech zůčastněných. Jako zálohu bych jich pár nechal když trávu nežerou.

Puvodni Jakub P

Draha se bohuzel casto likviduje sama. Treba prave nasazovanim 810 a derivatu. Ja vim, je to levne a je to k dispozici. Ale obycejne cestujici (tedy nikoli zeleznicni nadsence) to odrazuje silne. Takze pokud maji jinou moznost (at uz auto nebo autobus) vyberou si casto tu. A pokud ma nekde spojeni vlakem prezit, musi lakat i ty nenadsence. A to jde s sukafonem vazne tezko.

Uznavam, ze jsou to legendy, ktere odvedly spoustu prace. Ale pokud maji lidi brat zeleznici vazne, je davno cas je nechat jen v muzeich a pro nostalgicke jizdy, maximalne jako opravdu vyjimecnou zalohu.

Lukáš F.

Není to pravda. Sám jsem tomu nevěřil, ale když začala v Praze jezdit S34, ty olezlé 810 ve stavu „před rekonstrukcí“ zanedlouho jezdily plné.

původní Jakub P

Chápu, ale párkrát jsem tu kolonu z Čakovic do města zažil v autě a to je tak drsné, že dokážu pochopit i to, když se tam lidi radši hrnou do šukafonu. Zoufalí lidé holt dělají zoufalé věci. Pokud by měli použitelnou alternativu, ta 810 myslím rychle lákavá být přestane.

Axel

Promiňte, ale nevěštíte budoucnost, nýbrž jste „vyvěštil“ realitu.

Za rok 2019 vláčky ČD vozily na víc než 70% sedačkách vzduch, nikoliv cestující…

Přežívají jen díky masivní dotacím ze společné kasy… a vzhledem k obrovsky zadlužené společné kase, asi postupně dopadnou asi podobně jak stavitelé fotovoltaických elektráren v 2010…. po seškrtání dotací si 90-95% odborníků, stavících fotovoltaiky, muselo hledat jinou obživu.

medical examiner

Tak to je Arriva celkem překonává, protože dle mého informátora z Osova tam autobusy vozí akorát řidiče…
U nás v Litni je to 80-90%.

Broněk

Brumlo vy jste úplně mimo. Řada 810 je zastaralý nepotřebný kus železa co jen tak tak jezdí, není to žádný pilíř naší železnice a normální člověk tento nepohodlný socialistický zmetek nenávidí. Nahradí ho jiné vlaky a někde třeba autobusy, které jsou lepší, levnější a pohodlnější.

Jiří Kocurek

Bez lokálky do Litomyšle se ty expresy do Prahy nezaplní!!!

medical examiner

Dokud se tam bude jezdit pomalu tak…
Ale až se udělá 1-2 roky výluka, při které vznikne elektrifikovaná trať s rychlostí 110-140 km/h, která povede i dál než do té Řitomyšle…tak to bude něco jiného…

Ale pak se tam nebude zaplňovat expres, ale vymetací rychlík…

zdenek

Nejpozdějí za 4 roky půjdou zas od válu.. A určitě někdo bude traťě dřív nebo později zase za tvrdé peníze obnovovat. Třeba do Příprami. Jsem si tím celkem jist.

Kubrt

Kdo půjde za 4 roky od válu? To jako myslíš, že se jedná o první rozhodnutí nového premiéra?

Kernteriér

Nejspíš někdo z Příprami.

PvvS

Jenom nevím na které trati to je. A asi byla zrušená hodně dávno, ani JŘ ze 70tých to neznaj . Se bude těžko obnovovat.

Axel

Je možné, že bude nutné stavět nové železniční koleje… Akorát nevidím souvislost s tématem = souvislost s vagonkem typu 810, který má pramalé využití, např. kvůli své kapacitě, která je podobná kapacitě autobusku.

zdenek

Oprava Dobříš..

Twix

Na Dobříš 810 nejezdí, trať je prakticky kompletně opravena, bezstyková kolej, zabezpečené přejezdy. Denně tam jezdí nákladní vlak a zatím zůstávají vlaky v sezóně o víkendu i několik v pracovní dny. Takže nějaké „obnovení“ nebude „za těžké peníze“ ale klidně hned, když se řekne.

Vapch

😀

Broněk

Přípram? Kde to vůbec je? Možná tak jen ve vaší hlavě.

zdenek

Na ČT tvrdili že žere 25L/100 ostatní vše 50.. Takže asi tak. Otázka taky cena servisu komunistického výrobku. Open. A uzavřených západních strojů. Které jsou obvykle vázány na výrobce. A važí 20T. vs TSI šmejdy..

PvvS

A když to potká něco pevnějšího než větev, tak to dopadne jak v Krouně. A o fírovi ani nemluvím..

zdenek

Kdyby nebyly ty nesmysly, tak se vyrobí něco adekvátního roku 2020. Se simulací. Přiměřenou ochranou. Což by bylo mnohem lepší. Stejně jako s auty.. Kde směřujeme ke Kubě.. Se soudruhy. Přitom modernější auta by byla bezpečnější a úspornější i bez jejich blbostí.

PvvS

Třebas jako ta simulace a výpočty nárazu a deformací pro TSI ? A taková drobnost. Velice podobné výpočty se používají i u návrhu aut. To už není jak S120 nebo Felicie, kde první deformační prvek byl řidič.

zdenek

Je to tak, je vysokopevnostní ocel. Crash testy. Atd. Šlo by to udělat líp. A přesto lehké.
A jaký je jejich výsledek? Stárnutí vozového parku. Buzerace segmentu malých úsporných vozů. Nesmyslná podpora elektromobilů čínských a jejich baterek. Která nemá příliš opodstatnění, ekologické. Mimo papír.. Na papíře 0..

ABC

vysokopevnostní ocel. Crash testy. A přesto lehké.

a ještě perpetuum mobile a kvadraturu kruhu.

zdenek

U aut je vysokopevnostní ocel. Crash testy. Postupně v nižších a nižších třídách. Nové auto je obvykle bezpečnější. A stejně by to bylo i s vlakem. Už u 842 počítali na simulaci případ nehody. Takže v roce 2020 by to nebylo horší. A žádné TSI a bruselské rady nebyly třeba.

ABC

Nové auto je obvykle bezpečnější.
Ano, je. Ale taky podstatně těžší a dražší. Tím pádem je taky segment miniaut na ústupu. Ono srovnejte si tohle a třeba Citigo, že.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/fiat-cinquecento-500-polsko.A211123_095250_automoto_fdv

zdenek

Nové auto bylo zatím do výmyslu bruselo mozků stále levnější a levnější. Ano náhle je fabie o nevím 100 000 dražší?

PvvS

Hm, a ani nová Lada nejde pod 250 000,- v Rusku .A u té Brusel nerozhoduje. Tedy za podobné ceny jako Duster. A to je duster podle evropských norem.

zdenek

Ale jistě že rozhoduje, protože na fabii s třívalcem je 60 000 pokuta. Za co.

Nádražák

A to ovlivňuje cenu Lady ?

PvvS

A to čelo u 842/843 vražený i po najetí do stromu až kamsi je co ? Třebas 843.023, nebo najetí do 843.024 ? To počítali tak na srážku s motýlem. TSI alespoň sjednotili výpočty a parametry. A minimálně ty deformační zóny před fírou udělají hodně.

medical examiner

Tak to mají „tornáda“ se svou obrovskou kabinou vlastně výhodu…

Jiří Kocurek

Tornádo k padlému stromu nejspíš ani nedojede. Padlý strom totiž strhne trolej a tím přeruší napájení. Takže se fíra včas dozví, že se něco děje.

Jiří Kocurek

A trisekci úhlu.

Mirek Zv.

No jo, při čelním nárazu do nákladních vagónů rozdílovou rychlostí třeba 100/hod bude rozdíl jen v tom, jestli rozpraskané lebky a utrhané orgány nebo ještě slisování. Ona se ta fyzika zas tolik očůrat nedá.

BND 30

EU dorost nějaká trapná fyzika vůbec nezajímá…

PvvS

Takže je podle vás zbytečné dát jakoukoliv šanci na přežití ? Ony ty požadavky jsou podstatně širší. Třebas i laický popis zkoušek 380.. https://www.idnes.cz/technet/technika/lokomotiva-skoda-109e-rady-380.A130522_213246_tec_technika_rja

Jiří Kocurek

Ale při 50 km/h bude rozdíl v tom, že je fíra živý, ikdyž trochu pomačkaný. Ale ne rozmačkaný!

Miroslav Zikmund

V Krouně vrazilo cca 100 tun při rychlosti kolem 100 km do křehkého motoráčku …. větev obvykle srážku s kolejovým vozidlem nepřežije ….

Svojsin

Bere i přesto 35 na 100. Těch 25 je nejdolnější hranice, kdo nevěří, nechť se zeptá těch, co s tím dlouhodobě jezdí.

BND 30

35 je opravdu reálná spotřeba.

Miroslav Zikmund

A podle čeho tu spotřebuji zjišťujete ?
Podle toho, kolik jste ujel km a dotankoval nafty, bez ohledu na hmotnost, kterou vlaku měly ?
Čím těžší souprava, tím větší spotřeba nafty v přepočtu na 100 km, ale v principu stále stejná … S jakou spotřebou nafty na 100 km na přepravu taženého vozidla počítáte ?

dopravopat

25L / 100 km? Možno pri jazde dolu kopcom.

medical examiner

Se starým nebo novým motorem?

dopravopat

Keď to bude variť olej v meniči, tak je to jedno.

Jiří Kocurek

Pavel Prchal uvádí tohle: „spotřeba nafty sólo vozu 810 se starým motorem 34,31 l/100 km (+0,032 l/100 km za každého cestujícího), pro sólo vůz 810 s novým motorem je spotřeba 26,23 l/100 km (+0,031 l/100 km za každého cestujícího)“

Těch 25 litrů bude přání otcem myšlenky a zaokrouhlení na celé pětky, aby to vyšlo. Většina 810 má ale starý motor, takže platí 35 na sto. Někde víc, někde míň. Aby to jezdilo prázdné pro snížení spotřeby, to prosím ne.

Miroslav Zikmund

Statisticko ekonomická soustava ČD vycházející z desítek tisíc vstupních dat uvádí spotřebu v průměru 10 l / 1000 tkm.
Kam se vykazuje nafta spotřebovaná pro temperování vozidla / vodního okruhu pomocí vytápěcího agregátu ? Do trakční spotřeby ….

Miroslav Zikmund

U hnacích vozidel motorové trakce se počítá nikoli spotřeba v litrech na 100 km, ale měrná spotřeba na 1 000 tunokilometrů (tkm). Jeden tkm = jedna tuna přepravená na vzdálenost 1 km … U M810 (ex M 152.0) statisticky činí spotřeba cca 10 l/1000 tkm – záleží na profilu tratě a provozních podmínkách … Pokud ujede M 810 o hmotnosti 25 tun 100 km , přepraví 2 500 tkm. Spotřeba 25 l/100 km … Pokud dáte jeden přívěšák = + 20 tun, na 100 km se přepraví 4 500 tkm x 10 / 1000 = spotřeba 45 litrů na 100… Číst vice »

Vojta Přichystal

Upřímně, za mne škoda, na malé lokálky nejlepší vozidlo, co se dá najít. Vidím to v LB kraj na trati Smrzovka-Josefuv Dul, vozíčkář tam teď než nikdy nejezdí kočárek se dá vynést, a proto tam nemusí jezdit tak velké vozidlo jako je Regionova.

***** Petr

Úplně miluji vynášet kočárek, nejlépe značkový s jednou centrální trubkou co se není za co chytit a pomáhat nějaké hvězdě do vlaku. Vozíčkáře už bych nevynesl vůbec. Takže minimálně Regionovu to chce všude a to taky není žádná sláva , ale má tam alespoň sklápěcí sedadla . 810 opěvují už jen skalní , pro běžné cestující absolutně nevyhovující a za mě tímto nesplňující dostupnost cesty potřebným. Za mě nemají v pravidelném provozu co dělat už dvacet let , leda na zálohy a nostalgii.

Dominik

Na druhou stranu jsou tratě, kde 814 nepostačuje prozměnu výkonnostně, třeba Trutnov – Teplice, tam stačí trochu mokro a klouže se mrcha.

Mirek Zv.

Regionova má nějaké nakládání invalidů vozíčkářů. Nějak jsem si tam toho nevšimnul. Jestli ne, tak tam vozíček stejně nedostanete. Jestli ano, tak je krásně na tom vidět, kolik bude jezdit vozíčkářů po lokálkách, až to bude možné (když jsem tam vozíčkáře ještě neviděl). Pro kočárek se holt nějaký chlap nebo průvodčí u 810 sehne a pro maminku to bude menší mentální utrpení než třeba jet v metru 4 minuty tím šíleným výtahem na kočárky.

M152

Má, hned vedle dveří je skládací plošina.

Kumsta

Ano, regionova má sklápěcí nájezdy chcete-li plošinu. Jezdím na lokálkách a vozíčkáře vozím takřka každý druhý den.
Řekl bych, že právě ta nízkopodlažnost ty 810 sráží. To vyřešit, což vzhledem ke konstrukci nejde, tak určitě tak „brzy“ nekončí.

Leinad

Že kromě hašišbedny není žádná tramvaj použitelná na lokálky je fakt. Nicméně kdyby se to vyrábělo, tak to klidně může být nízkopodlažní.

***** Petr

Když to bude nízkopodlažní tak to nejspíš nebude 810. Škoda 105L by z tohoto pohledu mohla býti SUV 🙂

PvvS

Takže bu z toho bylo nakonec něco jako RS1, nebo Kolzam 107 ?

Bedřich

Vojtíšku běž si hrát s vláčky a nezapomeň udělat domácí úkoly!

Vojta Přichystal

Bohužel, úkoly již mám hotové, s vláčky si nehraju ale jezdím s nimi, jako cestující