Znovu Metrostav. Nabídl nejnižší cenu v tendru na dálnici D3 od Budějovic na jih
Stavba má pravomocné stavební povolení, silničáři počítají s prvním kopnutím ve 2. pololetí.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo pět nabídek v tendru na stavbu dálnice D3 od Českých Budějovic na jih. Za zakázkou na úsek Třebonín – Kaplice nádraží míří společnost Metrostav Infrastructure, která v poslední době bodovala nejnižší cenou i v řadě dalších velkých tendrů ŘSD.
Společnost Metrostav Infrastructure je ochotna zbudovat devět nových kilometrů dálnice D3 za 1,878 miliardy korun, což je 79 procent předpokládané ceny (2,388 mld. Kč). Stavba má pravomocné stavební povolení, silničáři počítají s prvním kopnutím ve 2. pololetí. Hotovo má být v roce 2024.
Úsek Třebonín – Kaplice nádraží navazuje na aktuálně budovaný dvacetikilometrový dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dvě části: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,5 km).
K hranicím s Rakouskem pak budou zbývat už jen dva úseky. Stavebně zřejmě nejnáročnějším úsekem bude téměř 12 kilometrů Kaplice nádraží – Nažidla. Stavba, která mimo jiné zahrne dvě mostní estakády o celkové délce 1,5 kilometru, je naplánována na léta 2022 až 2025.
Společnost Metrostav Infrastructure bodovala v poslední době s výrazně nižší cenou (oproti předpokladům investora) i v dalších tendrech ŘSD. Například úsek dálnice D7 kolem obce Chlumčany je ochotna postavit za 1,179 miliardy korun, což je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.), do tendru na náročnou opravu mostní estakády na D46 v Prostějově šla s cenou 318,65 milionu, což je 84 procent ceny předpokládané (380 mil.), nejlevnější je i v soutěži na pokračování dálnice D6 kolem obce Krupá. Její cena ve výši 1,543 miliardy korun je o 20 procent nižší než cena předpokládaná (1,94 mld.).
Do tendru na odpočívku Střechov na D1 šla s cenou 127,9 milionu korun, když předpokládaná cena byla 176 milionů. Nejlevnější nabídku podala i v tendru na opravu a rozšíření silnice I/53 ze Znojma do Lechovic. Nabídla 328 milionů korun, odhadovaná cena byla o čtvrtinu vyšší (443 milionů korun). Jde nicméně zatím vesměs o údaje po otevření obálek, po kterém teprve následuje vyhlášení vítěze hodnotící komisí a podpis smlouvy.
Skupina Metrostav se v minulých letech dostala do soukolí justice v souvislosti s takzvanou druhou větví kauz bývalého hejtmana Davida Ratha. Středočeský krajský soud loni v lednu vynesl rozsudek, kterým zakázal Metrostavu na tři roky účast ve veřejných soutěžích (o veřejné zakázky). Rozhodnutí je nepravomocné, firma se odvolala. Loni v dubnu pak přejmenovala dceřinou firmu MVE Štětí (zkr. malá vodní elektrárna) na Metrostav Infrastructure a začala ji vysílat do dálničních tendrů.