Znovu Metrostav. Nabídl nejnižší cenu v tendru na dálnici D3 od Budějovic na jih
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
Stavba má pravomocné stavební povolení, silničáři počítají s prvním kopnutím ve 2. pololetí.
v případě českých dálnic mi je jedno, která firma to dostne, hlavní je, aby se stavět začalo a stavba byla dokončena, to je pro mě duležitější, než kdo to postaví, hlavně aby to už stálo.
A co třeba to, jak dlouho to potom vydrží otevřené, než se objeví důvod nějaké nákladné opravy? Proto to není tak jedno.
Kvalitu odvedené práce má Metrostav rozhodně lepší než Eurovia.
Metrostav evidentně stahuje kapacity ze zahraničí. Vlastník Doprastav staví hned vedle, takže synergické efekty tu budou 🙂
Moudrý pán – Baťa už říkal : nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat tak laciné věci !
Poslední dobou vyhrává soutěže na dopravní stavby hlavně Eurovia. Metrostav, OHL nebo Skanska je spíš výjimka.
Myslím, že Eurovia ani teď 22 roky soutěžit moc nebude kvůli D4.
2
Eurovia momentálně staví:
uzel Pardubice
Smíchov-Černošice
Soběslav-Doubí
Ústí-Brandýs
Lysá-Čelákovice
Uničov-Olomouc
Přerov-Dluhonice
D1 Mirošovice-Hvězdonice
D1 Koberovice-Humpolec
D7 Louny obchvat
D48 Frýdek obchvat
D55 Babice-St.Město
Rádelský mlýn
VMO Žabovřeská
Barrandovský most
Přerov průtah
Chrudim obchvat
Tak naprostou většinu staveb staví ve sdružení a ne všude jsou vedoucí společník. Například Uničov – Olomouc jsou až jako třetí společnost.
Krom toho je to největší stavební společnost u nás tak tomu musí odpovídat i počet zakázek.
Tak hlavně, aby se pohlídala kvalita. Tábor-Soběslav dělal také Metrostav a je to děs. Fušeřiny pytel a most u Plané je za trest.
Jezdím zde pravidelně a nic tak hrozného nepozoruji. Pouze most přes Koberny se vlni. Navíc to nedělal Metrostav sám, ale ve sdružení více firem.
Opravovalo se tam hned po otevření. Most přes Koberný na Strkově je spíš parodie nebo horská dráha, hydroizolace se dělaly komplet znovu, tuším hned v r. 2013, teď čerstvě je hned před ním od Tábora zase omezení rychlosti jako už mnohokrát. Desítky záplat. A co estakáda kolem Veselí? Já si tedy kvalitu představuji jinak. Ano, Metrostav měl v konsorciu cca 40%.
No to ještě dopadne. Může za tím být účelová strategie zdržování tendrů.
zjímavé, že u železnice ty ceny davají mnohem vyšší, ale u silnic hodně pod cenu.
U zeleznicnich staveb je konkurence omezena cenou stavebnich technologii. Napr. N=ne kazda firma si myuze dovolit a provozovat dvoucestny bagr.
Až se do ceníků stavebních prací (podle kterých jedou projektanti) promítnou aktuální ceny tak to může být zase naopak…
PPPStavební skupina EUROVIA CS realizovala historicky první PPP projekt na Slovensku. Projekt s oficiálním názvem Koncese na projektování výstavby, financování, provoz a údržbu rychlostní komunikace R1: Nitra –Tekovské Nemce a Banská Bystrica –severní obchvat zahrnoval výstavbu 52 km dlouhé rychlostní komunikace rozdělené do čtyř úseků:1. úsek Nitra, západ -Selenec v délce 12,6 km2. úsek Selenec -Beladice v délce 19 km3. úsek Beladice -Tekovské Nemce v délce 14,3 km4. úsek Banská Bystrica -severný obchvat v délce 5,7 kmStavební práce začaly v září 2009, první úseky koncesionář převzal v létě 2011. Posledním předaným úsekem byl obchvat v Banské Bystrici v roce 2012.… Číst vice »
Kam se mi ztratil můj předchozí komentař o delce výstavby naších dálnic Otrokovice 3 km 3 roky a podobně??To svědčí o neschopnosti RSD….Ale zřejmě i tady funguje už cenzůra….A to tu ještě nejsou marxisti:-))
Je o jedno níž, cenzůůůůůro.
asi se to tam vratilo..jinak bych to asi kocourku nepsal:-)))
9 km tři roky….tragegie výstavby naších dálnic…V Rakousku 25 km A 5 2,5 roku a PPP projekt D4 sdružení DIVia 32 km dlouhý úsek 3!!! roky….to stavi soukromnik…absolutni neschopnost RSD Obchvat Otrokovic 3 km 3 roky:-)))jedna Tatra 3 lopaty a jeden bagr:-))
Zase nejaky chytrak!!!
A nebude to tím, že postavět dálnici trvá 3 roky ať jde o úsek o délce 100 m nebo 20 km (tam pak bude pravděpodobně paralelně x týmů)?
Stavět dálnici 3-4 roky je naprosto normální a je jedno, zda je dlouhá 3 km nebo 50 km. Pouze v případě nějakého krátkého úseku bez mostů atd. to jde rychleji, ale to není případ většiny českého území. V tomto případě ani není kam spěchat, protože tento úsek by pak čekal na obchvat ČB.
Nikdo vám nebrání, abyste si založil firmu a stavěl dálnice během jedné stavební sezóny.
Ne, na dokončení obchvatu ČB by čekat nemusel, mohl by se napojit u Krasejovky, pokud by ten poslední bezproblémovy kilometr úseku ČB- – Dolní Třebonín dokončili v předstihu. Hlavně by to totiž umožnilo vyhnout se kromě průjezdu Netřebic i netřebickému kopci s esíčkem přes trať, který je blbý i v létě a když to klouže, tak je to pro kamiony katastrofa.
Jardo, některé stavby jako třeba sanace podloží trvá 2-4 roky, proto se dělají geologické průzkumy !!!
podstreluji ceny ostatním, aby měli reference na jiném ICO, kdyby jim na těch stávajících potvrdila odvolacka ten zákaz účasti na veřejných zakazkach
Stále stejní…
Dalsi dva chytraci 😀
Slevy jak o úlitba za to že se dostala do podvědomí v kauzách kolem DR?
Ve finále je to přeci dobře pokud to postaví levně a rychle jedině dobře.
Spíš potřebujou za každou cenu nabrat reference pro novou „čistou“ dceřinku, která s tou odsouzenou firmou nemá nic společnýho.
A kde bere reference ta dceřinka dnes, aby splnila podmínky VŘ?
Dneska jí je může zajistit matka jako dodavatel, protože její odsouzení ještě není pravomocný…
rovněž zcela presne
Což ale může zadavatel omezit v zadání.
Může, ale zřejmě to nedělá. Nebo ne u všech, tak to používaj u těch, kde to zadavatel neudělá…
presne tak
Spíše už mají dost šlendriánu při výstavbě silnic společnostmi se zahraničním kapitálem, viz zvlněná D47 s 9víti stovkami chyb, nebo zmrvená D1 Soutice-Loket, atd.
9víti??! 😱 Tak takhle příšerně zmrzačenou číslovku jsem tedy ještě neviděl… 😱🙄😏
Taky jsem se zasmál. Devětvíti. A přitom není hezké smát se postiženým… 🙁
Ano, je to dobre, pokud to postaví.
V normální zemi nemyslitelné. Tam by taková firma dávno neexistovala.
Metrostav Infrastructure je nová, čistá firma. Pokud by byla nyní vyřazena, tak se může soudit a dost možná soud vyhraje a stát bude muset platit.
Jistě, jistě. Že se jmenuje čistě náhodou taky Metrostav je jen úplná náhoda.
Fajn, takže zlikvidujeme Škodovku v Plzni, prorože Škodovka v Mladé Boleslavi.
Co dál? SOlaris je také operační systém, zakázat, prože je polský?
Škodovka v Plzni nevyrábí auta nebo mi něco uniklo?
Ale jmenuje se Škoda…
jmeno nikoho nezajima.
Proč v neděli jsem koukal na to, že opravují i dálniční most na A1 u Dortmundu. A jsem zvědavý jak se lidé budou tvářit až vyleze korupce AB a jeho sekty v akci Covid.
Co je to “ normální“ země? A pokud vím, jednalo se o manažerské, ne odborné selhání. Než zahodit erudici a zkušenosti množství lidí, kteří pro tu firmu léta dělají, hledal bych také řešení, jak zabránit destrukci. Neselhala firma, ale jedinci, kterým by měla být vina prokázána. Nikoho nehájím, ale podobné výkřiky mi přijdou hodně laciné….
Odpovědnost firem je v civilizované zemi norma. Odborník může jít kamkoliv jinam, urvou mu ruce.
Tak ano, nepopírám, ale nemyslím, že by nutně musela vést k zániku. V tom případě už by tu také nemusel být Volkswagen.
Taky dostali pokutu, že se z toho .
Ano, ale nikdo mu nebrání v činnosti. Pro Metrostav je ale zákaz pro veřejný sektor zásadní. Tunely, dálnice, tratě si privát zrovna běžně nepořizuje.
Je to asi 5 větší zakázka, co Metrostav Infrastructure vyhrál. Je vidět, že si potřebuje udělat reference. Pokud se to podaří zrealizovat, proč ne. Loni vyhrál obchvat Jihlavy za 75% ceny, dopadlo to odvoláním na ÚHOS, a na jaře kraj zakázku raději zrušil. 🙁
Asi se snaží očistit si jméno…
Jasný no, to bude hlavní motivace. 😀
Potřebujou zakázky, to je vše.