Zahájení obří železniční stavby Sudoměřice – Votice mizí v mlze, Strabag jde k ÚOHS
Zahájení výstavby čtvrtého železničního koridoru v úseku Sudoměřice – Votice se odkládá na neurčito. Největší železniční projekt současnosti bude totiž
Zahájení výstavby čtvrtého železničního koridoru v úseku Sudoměřice – Votice se odkládá na neurčito. Největší železniční projekt současnosti bude totiž řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. K němu se rozhodla obrátit stavební firma Strabag, která spolu s partnery podle vyhlášení výběrové komise skončila s cenou 4,43 miliardy korun druhá. Vítězem komise po dlouhém zkoumání a vypořádání stovek připomínek vyhlásila firmu OHL ŽS, která nabídla nejnižší cenu (4,378 miliardy korun). OHL ŽS stavěla i navazující úsek z Tábora do Sudoměřic.
„Mohu potvrdit, že jsme se rozhodli na ÚOHS obrátit,“ sdělila deníku Zdopravy.cz mluvčí Strabagu Edita Novotná. Strabag tvoří sdružení se Subterrou a Eurovií. Sdružení podalo námitku i na Správu železniční dopravní cesty, ta ji však zamítla.
Úsek Sudoměřice – Votice je aktuálně největší sousto na poli železniční výstavby. V mnoha ohledech jde o výjimečný projekt. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru totiž vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely, dvacet mostů či zánik a vznik některých stanic. Podobně se správě železnic zadrhl i další obří projekt, kterým je napojením čtvrtého koridoru na Prahu v úseku Hostivař – Vršovice. I tam se druhý uchazeč v pořadí (Eurovia) obrátil nedávno na ÚOHS.
Správa železnic mezitím připravuje i další stavby na čtvrtém koridoru. V první řadě jde o devítikilometrový úsek jižně od Tábora mezi Soběslaví a Doubím, kde se trať přestavbou (i díky tunelu) výrazně narovná. Úsek získal v říjnu kladný posudek EIA, při notné dávce štěstí jej dělníci rozkopou ještě koncem letošního roku. V běhu je soutěž na čtyřkilometrový úsek Ševětín – Dynín severně od Českých Budějovic.