Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Nový koridor Doubí – Soběslav má zelený souhlas, stavba začne za rok

Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.
Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.

Příprava stavby jednoho z chybějících úseků čtvrtého koridoru se výrazně pohnula kupředu. Konkrétně jde o devět kilometrů mezi Soběslaví a Doubím u Tábora, které už jsou z obou stran obklopeny modernizovanými úseky. Ministerstvo životního prostředí uzavřelo hodnocení vlivu stavby na přírodu a vydalo kladné stanovisko. První na to upozornil deník E15.

Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový téměř 400 metrů dlouhý tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.

Termín zahájení stavby klade Správa železniční dopravní cesty na září příštího roku. Práce mají probíhat tři roky, celkové investiční náklady se pohybují okolo 3,6 miliardy korun. Trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině.

Ještě mnohem důležitější je ale úsek severně od Tábora mezi Sudoměřicemi a Voticemi, jehož součástí je sedmnáctikilometrová novostavba tratě. Aktuálně běží tendr na zhotovitele stavby a stavební řízení. Součástí stavby, která by se měla rozjet na jaře, budou i dva tunely a dvacet mostů.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • No termín závisí hlavně na výkupu pozemků, při současném tempu to na září příštího roku nevypadá.

  • a ta novostavba bude klasicky cesky na 100 km/h? pokud nebudeme stavet takoveto lokalky (navazujici na budouci paterni VRT) alespon na 200km/h, tak se nase zeleznice posunou akorat z 19. stoleti nekam do mezivalecni doby 🙁