Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Nový koridor Doubí – Soběslav má zelený souhlas, stavba začne za rok

Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.
Přestavba nádraží v Soběslavi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.

Příprava stavby jednoho z chybějících úseků čtvrtého koridoru se výrazně pohnula kupředu. Konkrétně jde o devět kilometrů mezi Soběslaví a Doubím u Tábora, které už jsou z obou stran obklopeny modernizovanými úseky. Ministerstvo životního prostředí uzavřelo hodnocení vlivu stavby na přírodu a vydalo kladné stanovisko. První na to upozornil deník E15.

Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový téměř 400 metrů dlouhý tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.

Termín zahájení stavby klade Správa železniční dopravní cesty na září příštího roku. Práce mají probíhat tři roky, celkové investiční náklady se pohybují okolo 3,6 miliardy korun. Trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině.

Ještě mnohem důležitější je ale úsek severně od Tábora mezi Sudoměřicemi a Voticemi, jehož součástí je sedmnáctikilometrová novostavba tratě. Aktuálně běží tendr na zhotovitele stavby a stavební řízení. Součástí stavby, která by se měla rozjet na jaře, budou i dva tunely a dvacet mostů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
a8n
Host
a8n

No termín závisí hlavně na výkupu pozemků, při současném tempu to na září příštího roku nevypadá.

Nekdo
Host
Nekdo

a ta novostavba bude klasicky cesky na 100 km/h? pokud nebudeme stavet takoveto lokalky (navazujici na budouci paterni VRT) alespon na 200km/h, tak se nase zeleznice posunou akorat z 19. stoleti nekam do mezivalecni doby 🙁

a8n
Host
a8n

Bude to na 160.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Není někde mapka?