Železniční zakázka desetiletí. Nejlevnější je OHL-ŽS, zájem mají i Řekové

Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDCKoridor Praha - Tábor, foto: SŽDC

Téměř třetinu nákladů může Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ušetřit oproti odhadu projektantů u své největší zakázky za posledních deset

Téměř třetinu nákladů může Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ušetřit oproti odhadu projektantů u své největší zakázky za posledních deset let. Na stavbu další části koridoru z Prahy do Českých Budějovic mezi Sudoměřicemi a Voticemi za 6,237 miliardy korun se hlásí pět firem.

Ty měly čas podat nabídku dnes do devíti hodin. Podle informací serveru Zdopravy.cz je nejlevnější nabídka od společnosti OHL ŽS, která nabízí nový úsek postavit za 4,378 miliardy korun. Firma patřící pod španělský stavební koncern OHL loni v Česku prodělala přes miliardu korun, stavěla už navazující úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi. Informaci potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje z firem, které podaly nabídku a účastnily se otvírání obálek.

Druhým v pořadí je sdružení firem Strabag Rail, Subterra a Eurovia, které nabídlo úsek postavit za 4,430 miliardy korun. Třetí je Skanska s cenou 4,675 miliardy korun. Poslední dva uchazeči jsou zahraniční: slovenské sdružení TSS Grade, Doprastav, Satra a Slovenské tunely nabídlo 4,688 miliardy korun. Posledním je řecká stavební společnost Aktor ATE. Ta je v tendru na české železnici teprve podruhé, před časem se hlásila o modernizaci koridoru z Dětmarovic do Českého Těšína.

SŽDC jednotlivé fáze zadávacího řízení nekomentuje, na rozdíl například od Ředitelství silnic a dálnic, které u větších akcí zveřejňuje jednotlivé nabídky hned po uzávěrce.

SŽDC termín pro podání nabídek několikrát posunovala. Vítězná firma bude mít na stavbu 46 měsíců, během kterých se má celý 17 km dlouhý úsek kompletně zdvojkolejnit a zvýšit rychlost až na 160 kilometrů v hodině. Na trase jsou dva nové tunely a více než dvacet mostů.

Stavět se mělo původně už dříve, SŽDC ale musela znovu získat nové potvrzení o vlivu na životní prostředí EIA. Tím se zakázka zpozdila o více než rok. Podobné zpoždění mají i další úseky na trase Praha – České Budějovice, například úsek Doubí – Soběslav nebo Nemanice – Ševětín.

Tagy ohl žs sudoměřice SŽDC votice
6 komentářů