Nové vlaky pro jižní Moravu se budou vyrábět částečně na Slovensku
Škoda Transportation a ŽOS Trnava už spolupracují na výrobě elektrických jednotek pro ZSSK.
Nové elektrické jednotky pro Jihomoravský kraj budou mít částečně i slovenskou stopu. Společnost ŽOS Trnava oznámila, že současná spolupráce se Škodou Vagonka na výrobě elektrických jednotek pro slovenského státního dopravce ZSSK bude pokračovat nadále i při dodávkách vlaků na Jižní Moravu.
ŽOS Trnava oznámila rozšíření spolupráce se skupinou Škoda Transportation v tiskové zprávě. V Trnavě se mají vyrábět vložené vozy a kompletní jednotky bude „oživovat“, uvedl generální ředitel ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Spolupráce má probíhat tak, že Škoda vyrobí skříň, podvozky a trakční sety. V Trnavě pak budou provádět povrchové úpravy, montáž vložených vozů a následně celé jednotky. Spolupráce na projektu pro Jihomoravský kraj začne na začátku příštího roku. „Jsme rádi, že jsme našeho partnera přesvědčili naší prací, že v ŽOS Trnava najde kvalitu,“ řekl Kyselica.
Pro ŽOS Trnava jde o další zakázku z Česka: nedávno firma uzavřela kontrakt s ČD Cargo na revizi 750 nákladních vozů.
Škoda má Jihomoravskému kraji dodat 37 elektrických jednotek EMU 310. Kraj nedávno představil i budoucí interiér těchto souprav. Vlaky budou nasazovány postupně, první jednotka se podle končícího náměstka hejtmana Romana Hanáka objeví na jihomoravských kolejích v první polovině roku 2022.
Nové jednotky mají zajistit zhruba 45 výkonů na spojích, které objednává kraj. Podle smlouvy budou vlaky jezdit na linkách S2 Křenovice horní nádraží – Brno hl. n. – Březová nad Svitavou (tratě 300 + 260) a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl. n. – Břeclav (trať 250), případně i na dalších tratích.