Nové vlaky pro jižní Moravu se budou vyrábět částečně na Slovensku
Škoda Transportation a ŽOS Trnava už spolupracují na výrobě elektrických jednotek pro ZSSK.
Škoda Transportation a ŽOS Trnava už spolupracují na výrobě elektrických jednotek pro ZSSK.
Z textu není jasné, kdo s jednotkami bude jezdit, udržovat je a garantovat jejich technický stav, snad krajští radní ? Kde budou soupravy číštěny, řešeny WC a voda, to nemusí mít depo? Nemusí se provádět údržba? To je nádhera, pak se mi to líbí, vše je bezúdržbové a běží to zdarma, super…!!!
Na to teprve bude soutěž. Servis je součástí zakázky na pořízení vozidel.
Ono je otázka jak to celé s tou vizí hrát si na dalšího národního dopravce bude, vzhledem k tomu, že došlo k radikální změně ve vedení JMK a strany které v minulém volební období vládly jsou nyní v opozici.
Kazdopadne těch vlastních vlaků už nové vedení nevycouva.
A proč by z toho mělo vycouváva?Díky dotaci zaplatí za soupravu jen 15 procent pořizovací ceny a to se promítne do nákladů na provoz.O zbytek se postará někdo jiný(provoz ,údržba,atd..).Takový kauf se již nemusí opakovat.
Kontrolní otázka: Kdy bude ta soutěž? Aby z toho nebyl další díl komediálního seriálu „Vyhlašujeme vítěze týden před zahájením provozu.“
Stále vypsána není. Ale vzhledem k tomu, že zde dopravce nebude muset řešit pořízení vozidel, tak není myslím nutné soutěžit tři roky dopředu.
Ty šaškárny s orlicí aj. si mohli odpustit. Připomíná mi analogické rčení, „Nápis hloupých, na všech sloupých“ a druhé rčení „méně znamená více“, ale zde nějaký známý dostal balík za „vymyslení“ moravské orlice, která je skutečně krásná, a rovněž vymyslel obrys Brna. Všechna čest.
Ani orlice ale nepomůže pokud tyto vlaky se spojení dvou tak úžasně „renomovaných“ firem budou poruchové.
Pokud si ty vlaky koupili s plným servisem, jakože ano, tak jim poruchovost může být zcela ukradená. Ta je problém Škody. Spíš bude zajímavé, jestli poruchovost JPJ JMK bude výrazně nižší než JPJ ČD
A jak budete tu „poruchovost“ posuzovat?Šotopozorováním,co jede na určitém vlaku?Nebo máte možnost nahlédnout do finančních výkazů za údržbu?Jihomoravský kraj bude platit 31 Kč/km za údržbu těchto jednotek.To je 31 milionů Kč při nájezdu 1 000 000 km jedné jednotky.Pak je otázka,zda i ČD stojí údržba jednotky 31 Kč/km.
Já ji nijak posuzovat nebudu. Já už mám řadu let k železnici vztah jen jako cestující a zajímá mě jen jestli je mi vlak příjemný nebo ne. Ale poukazuji na to, že pokud někdo na diskuzi brečí, že je určité vozidlo poruchové, má se dívat i jak se o něj provozovatel stará, ne jen kdo jej vyrobil. Kolik patřičná údržba stojí je věcí provozovatele, ale je nesmysl pokud si koupí moderní vozidla, dává do jejich údržby tolik co do starých šrotů a pak se diví, že to nestačí. Než si takové vozidlo pořídil, měl si zjistit kolik bude údržba stát… Číst vice »
Ještě jsem neviděl nikoho, komu je poruchovost ukradená.
Mě orlice přijde v pohodě. U nás máme na panterech Plzeňský kraj a taky naprosto v klidu. Nevím, proč by mi to mělo vadit.
Možná proto, že na obrázku od brzy bývalého náměstka je zemský znak, nikoliv krajský?
Na Moravě to snad taky bude jezdit, takže OK.
A na státním znaku je to vpořádku, nebo se má taky sundat?
Jen malá technická: nemá být v posledním odstavci “ 45% “ ? 45 výkonů pro 37 jednotek mi přijde málo. Ale zase se nabízí otázka, co je to výkon. Jeden vlak nebo jedna trať nebo jedna linka?
Když už, tak 45 %, ne 45%. 🙂
Ale je to stejná chyba jako v minulém článku, zřejmě zkopírovaná pasáž.
Ono je to 45 % výkonu jízdy pro Jihomoravský kraj. Takže to co si kraj objednává. 👍
Jsou to vlakové kilometry,které kraj objednává.A těch 45 procent výkonů bude realizováno jen na několika tratích v Jihomoravském kraji.Na trati Tišnov-Nové město na Moravě,Břeclav-Znojmo,Brno-Ivančice a mnoha dalších tyto jednotky nebudou mít žádné výkony.
Ale bez rychlíku, ty objednává stat
Roman Hanák zatím není „bývalý náměstek hejtmana“. Radní jsou ve funkcích, dokud se nesejde nové zastupitelstvo, to bude někdy začátkem listopadu (jestli jim to Prymula nezakáže 😉 )
Máte pravdu, vyměnil jsem za „končící“.
Neházejte to na Primulu – ale hledejte viníky tak kde jsoi – kde jsou ti co tenhle neskutečný malér způsobyli – Primula už je zachraňuje co se zachránit dá – zítra padne desetitisícovka a počet ke konci mesíce se ani neovažuju …..
A to je ještě spousta i politiků a tzv. ekonomu kteří stále ještě nechápou skutečný rozsah maléru.
Prymula když tak 😉
no hlavně to celé nechápete tzv. vy … zdravotníče, neměl byste raději sbírat mrtvé po ulicích a být u toho a ne se flákat na zDopravy.cz ? 😀 😀
Pokud je nouzový stav, můžete od zítřka být povoláni vy.
Jistá laboratoř v Číně, uteklo jim to. Podobně jako když ze ZOO uteče tygr. Problém je v tom, že tygr se dá vyřídit jednoduše. Ale rozhodně ne tak, že postavíte ke zdi návžtevníky ZOO.
po náštěvě Amíků :))))
A ti to měli na letadlové lodi i na ponorce, tu dobu nebyly které 3/4 nebyly v kontaktech se souší:))))