Modernizace D1 může nabrat zpoždění, dva úseky řeší antimonopolní úřad
Příprava zahájení modernizace dalších dvou úseků dálnice D1 nabrala nečekané zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u nich má sice
Příprava zahájení modernizace dalších dvou úseků dálnice D1 nabrala nečekané zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u nich má sice u obou staveb už po uzávěrce na podání nabídek stavebních firem a v jednom případě i vybráno, smlouvu ale ještě podepsat nemůže. Zakázky totiž na podnět Eurovie a Porru řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Prvoinstanční řízení u dvou zakázek na D1 potvrdil deníku Zdopravy.cz mluvčí ÚOHS Martin Švanda. ŘSD zatím nechce předjímat, jak velké bude zdržení, stavební firmy důvody svého podání nechtějí komentovat. Jde o úseky 23 (Devět křížů – Ostrovačice) a 19 (Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ).
„Návrh směřuje proti výběru dodavatele, probíhá prvostupňové řízení,“ řekl Švanda k řízení o úseku 23. Podle původních plánů se úsek měl začít modernizovat už loni, uzávěrka nabídek byla v květnu 2018. Zahájení ale zpozdilo i napadení stavebního povolení majiteli billboardů. Ministerstvo dopravy ho zamítlo.
Antimonopolní úřad řeší i jeden z nejnáročnějších úseků na modernizaci, který zahrnuje opravu mostu u Velkého Meziříčí. Navrhovatelem u úseku 19 je stavební společnost Porr. „Stěžují si na zadávací podmínky, zejména na zadavatelem požadovanou maximální dobu omezení provozu v režimu 2+1, probíhá prvostupňové řízení,“ řekl Švanda. Porr nechtěl podání komentovat.
Jde o šestikilometrový úsek u Velkého Meziříčí, jehož součástí je i přes 400 metrů dlouhý most Vysočina, který se klene téměř 80 metrů nad údolím řeky Oslavy. Jeho opravy mají začít v březnu. Otvírání obálek proběhlo v lednu, v soutěži jsou tři firmy, Porr nabídku nepodal. V soutěži bylo kritérium doby uzavírky mostu, nejkratší i nejlevnější opravu nabídl Metrostav.