Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Oprava mostu Vysočina na D1 bude dražší, s nejnižší cenou přišel Metrostav

Oprava mostu Vysočina na D1 bude dražší, s nejnižší cenou přišel Metrostav

Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo nabídky v tendru na opravu D1 u Velkého Meziříčí. Modernizace tohoto úseku bude jedna z nejnáročnějších na celé dálnici, neboť na trase je most Vysočina. Předpokládaná cena investora za šestikilometrový úsek činila 1,079 miliardy korun.

Podobně jako v jiných tendrech z poslední doby se ale firmy do předpokladů nevešly. Nejlevněji je ochoten stavět Metrostav za 1,583 miliardy korun. Následují Strabag a Eurovia, všechny firmy přišly s cenou pod dvě miliardy.

„Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by mělo ŘSD uzavřít smlouvu,“ uvedl mluvčí Jan Studecký. Právě kvůli mostu Vysočina, který se v délce přes 400 metrů klene nad údolím řeky Oslavy, sáhlo ŘSD v soutěži i k jinému kritériu, než je cena a délka záruky.

Tím je doba omezení provozu na mostě. Fakticky jde totiž o dva mosty vedle sebe, které stavbaři rozšíří především do středu dálnice. V průběhu svářečských prací bude přitom nutné vždy jeden most vyloučit z provozu, ten bude veden po jednom mostě v režimu 2+1. Projíždějící doprava totiž vnáší do ocelové konstrukce vibrace, které sváření vylučují.

Silničáři v zadávacích podmínkách připouštěli maximální lhůtu pro provedení svářečských prací (a provozu vždy po jednom z mostů) 105 dnů. Do toho se vešli všichni tři uchazeči, nejvíce si ale věří Metrostav (viz tabulka).

Stávající volná šířka mostu Vysočina (šířka mezi svodidly) je 2 x 11,75 metru, modernizací bude rozšířena na standardních 2 x 12,5 metru. Toto rozšíření v budoucnu umožní vedení dopravy dvěma jízdními pruhy pro každý směr na jednom jízdním pásu, tedy jednom mostu. Stávající prostor mezi mosty, který činí 1,75 metru, bude zmenšen na deset centimetrů. Při modernizaci mostu budou především navařeny konzoly směrem do středu.

Práce by měly začít v březnu, potrvají dvě stavební sezony.

Modernizace D1, úsek EXIT 141 Velké Meziříčí západ – EXIT 146 Velké Meziříčí východ (podány byly celkem 3 nabídky)

Předpokládaná hodnota zakázky: 1 079 mil. Kč bez DPH

Vedoucí sdružení

Nabídka (bez DPH), váha kritéria 70 %

Záruka (měsíce), váha kritéria 10 %

Doba, po kterou bude provoz v prostoru mostu Vysočina v režimu 2+1 (dny), váha kritéria 20 %

METROSTAV a.s.

1 583 mil. Kč

120

70

STRABAG a.s.

1 852 mil. Kč

120

105

EUROVIA CS a.s.

1 988 mil. Kč

120

79

Pramen: ŘSD

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
noerf
Host
noerf

Při cenách dodavatelů se nabízí otázka, zda by se nevyplatilo mosty zbourat a udělat mosty nové v profilu 16 + 16, tedy tři jizdni pruhy v každém směru. Pokud to má vydržet cca 100 let a do 30 let chtějí dálnici rozšiřovat, tak proč to neudělat pořádně. Zejména s ohledem na atypicnost mostu.

Partneři



CSCARGO