Modernizace D1 může nabrat zpoždění, dva úseky řeší antimonopolní úřad
Most Vysočina D1. Autor: Petr Adámek – author, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=404044
Příprava zahájení modernizace dalších dvou úseků dálnice D1 nabrala nečekané zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u nich má sice
Akorat je skoda, ze se pri soucasne modernizaci nerozsiruje pocet pruhu na 3 nebo 4, ale vetsinou jen o kousicek. Ta kapacita by velmi zvysila bezpecnost…
Jestli jsem kdysi dobře pochopil argumentaci MD ČR a ŘSD, tak pro rozšíření na 3+3 pruhy by byla potřeba velká EIA a pozemky kolem dálnice, které nejsou dnes státní. A to je prý běh na dlouho trať (tak dlouhou, že současná dé-dé-dé-dé-jedna by se mezitím naprosto rozpadla).
Co mě ale udivilo, je náhrada starého betonu novým asfaltem v úseku Kývalka – Brno-západ, kde rozšíření (kvůli intenzitě od Rosic do Brna) dlouhodobě avizují. A je tam teď nově opět uspořádání 2+2. To snad odložili taky na neurčito? Kývalka – Holubice snad bylo plánováno na 3+3 už teď někdy.
U té 23 už to mělo být ve II.instanci, u Rataje, který měl rozhodout do konce února. Neví někdo, jestli se rozhoupal?
Slovní spojení „nečekané zpoždění“ u jakékoliv dopravní zakázky v ČR by se pomalu mělo nahradit „očekávané zpoždění“ :-).
ty vole, nez oni konecne doopravi ten zbytek tak nakonec zacnou zase opravovat ty useky co udelali jako prvni protoze uz budou stary. Never ending story 😀
Coz je ale vcelku ok… o silnice a dalnice bychom se meli starat prubezne, ne jednou za pul stoleti, kdyz uz se rozpada.
Tak jasne ze by to nemeli nechat rozpadnout jako to drive bylo zvykem, ale stejne – na zacatku ta predstava ze to opravi a pak se na ni bude dat nekolik let jezdit bez omezeni vypadala super. Takhle tu dalnici ale budou fakt opravovat prubezne, vzdycky jeden kousek a po nem zase dalsi.
Jenže tak to přesně má vypadat, pokud se opravy nechají „uležet“ pak se musí opravovat více úseků najednou, přesně jak to vidíme teď na D1.