Luxus v podání architekta Kotase. RegioJet otevřel v Praze svůj nejokázalejší salónek pro cestující
Kromě designu sází dopravce v lounge i na nové služby pro cestující.
Dopravce RegioJet otevřel v pondělí dopoledne na pražském hlavním nádraží nový salónek pro cestující. Ten není součástí historické Fantovy budovy, ale nachází se přímo v odbavovací hale nalevo od prostředního podchodu k nástupištím naproti restauraci Burger King.
RegioJet svůj prostor prezentuje jako „nejmodernější lounge v Česku“.
„Tento jedinečný prostor představuje novou éru v oblasti cestovního komfortu,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.
Slavnostní otevření za účasti majitele dopravce Radima Jančury se zkomplikovalo kvůli nálezu podezřelého zavazadla a evakuaci nádraží. Ta však byla nakonec pouze částečná, v severní části budovy.
Ke vstupu do salónku stačí načíst čárový kód z jízdenky v turniketu. Prostoru dominuje automatický klavír, u stěn jsou samoobslužné kávovary. Lounge je k dispozici všem zákazníkům dopravce bez ohledu na třídu.
„V tom je to unikát, pro nás jsou všichni prvotřídní. Přístup je 60 minut před odjezdem. Zdarma je voda, soda, všechny druhy kávy i čokoláda pro děti,“ uvedl při otevření Radim Jančura.
Kapacita lounge bude přes 100 osob. Dopravce měl na nádraží malý salónek již dříve, ten bude po úpravách nadále k dispozici.
V novém salónku je i zmrzlinovač pro děti. „V rodinách nerozhodují manželé ani manželky, ale děti. Když se dítě zamiluje do železnice, tak se pojede vláčkem. Děti si kupujeme zmrzkou,“ přiznal Jančura
Prostory určené zákazníkům RegioJetu navrhl známý architekt Patrik Kotas, který se specializuje na dopravní prostředky a stavby. Stojí například za vzhledem terminálu Letňany či okázalé stanice metra Střížkov či Prosek. Navrhl také dosud nejmodernější soupravy metra M1, jezdící na lince C, či tramvaje 15T Forcity. Jeho realizace mají řadu příznivců, ale zároveň i odpůrců.
Pro RegioJet Kotas navrhnul i design vagónů Astra. „S prostředím hlavního nádraží se potýkáme už 20 let,“ uvedl Kotas, který spolupracoval na rekonstrukci stanice s Grande Stazioni i Správou železnic.
„Spojily se tu tak dvě tradice, pokusili jsme se z nádraží udělat stanici evropského typu a zároveň do něj zakomponovat dlouhodobou spolupráci s Radimem Jančurou,“ uvedl Kotas.
Podle něj jde o průsečík obou koncepcí. „Jsme ve dvou třetinách cesty, chybějí zde prvky osvětlení, které budou doplněny, půjde o modrá světla známá z vagónů Astra. Teprve po dodělání budeme moci mluvit o jednom pocitovém vizuálním celku,“ řekl architekt.
Dodal, že cesta vlakem má být zážitek, ne jako cesta autem.
Kotas stojí za vizuálním stylem RegioJetu, přestože klíčovou žlutou barvu vlaků i autobusů vymyslel sám Jančura. Designér ji doplnil o žlutočerné a stříbrné barvy, interiérové prvky pak pracují právě s modrou.
Salónek RegioJetu Kotas podle svých slov navrhl s ohledem na maximální komfort cestujících. Mluvčí novou lounge popisuje jako „jedinečnou kombinaci nadčasové designové elegance a funkčnosti“.
RegioJet má vlastní salónky také na nádražích v Brně a ve Vídni. K dispozici jsou hodinu před odjezdem spoje, na který má cestující platnou jízdenku. Tu je možné zakoupit i přímo na místě.