O dvě miliardy dražší: ŘSD vyřadilo ze soutěže o D3 italsko-turecké sdružení
Jedna z největších chystaných dálničních staveb bude zřejmě o necelé dvě miliardy dražší, než se zdálo při otevírání obálek s
Jedna z největších chystaných dálničních staveb bude zřejmě o necelé dvě miliardy dražší, než se zdálo při otevírání obálek s cenovými nabídkami firem. Ředitelství silnic a dálnic vyřadilo ze soutěže o výstavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice – Třebonín italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas (IC İçtaş İnşaat Sanay ve Ticaret). Informaci deníku Zdopravy.cz potvrdil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
„Zmíněné konsorcium firem bylo kvůli nesrovnalostem v nabídce vyřazeno a komise doporučila druhou nabídku v pořadí,“ uvedl Studecký. Italové a Turci nabízeli, že třináctikilometový úsek D3 postaví za 3,944 miliardy korun, když předpokládaná cena projektantů byla téměř šest miliard. K zakázce tak má nyní nejblíže sdružení Salini Impregilo a Doprastav, které s cenou 5,8 miliardy skončilo druhé. Astaldi a IC Ictas má nicméně podle Studeckého stále možnost se odvolat.
Ministr dopravy Dan Ťok dnes slíbil, že zmíněná jižní část obchvatu krajského města se začne stavět ještě letos. Horší je to s jeho severní částí (Úsilné – Hodějovice), která je zatím u antimonopolního úřadu.
Za kolik chtěly stavět firmy D3 – úsek Hodějovice – Třebonín
předpokládaná cena podle projektu: 5,954 miliardy korun.
1. Astaldi (Itálie) + IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret (Turecko) 3,944 miliardy Kč.
2. Salini Impregilo (Itálie) + Doprastav a.s. (org. složka Praha) 5,804 miliardy Kč
3. Porr 6, 128 miliardy Kč
4. Eurovia CS + Metrostav + Strabag + Swietelsky 6,164 miliardy Kč.
Dálnice D3 by se měla podle plánů ministerstva dopravy propojit na hranicích s rakouskou S10 nejpozději v roce 2025.