Ostravské letiště parkovištěm Wizz Airu. Letadla budou stát na Mošnově měsíce
Motory Pratt & Whitney PW1100G z Airbusů A321neo musejí zamířit k výrobci na opravu.
Wizz Air už poslal do Ostravy dohromady devět letadel Airbus A321neo. První stroj přistál na Mošnově v pátek, druhý následoval v neděli. V průběhu pondělí pak dosedlo na dráhu 04/22 ostravského letiště dalších sedm letounů. Počet navíc pravděpodobně stále není finální.
Nízkonákladový dopravce přistoupil k odstavení letadel kvůli problémům s motory Pratt & Whitney PW1100G. Pohonné jednotky nyní musejí na opravu. Montážní práce a parkování letounů zajistí ostravské opravny Job Air Technic. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil jejich šéf Vladimír Stulančák.
„Ano, je pravda, že k nám začínají nalétávat letadla Wizz Airu z důvodu parkování, demontáže motorů a následného odeslání na opravu, kterou už Job Air Technic dělat nebude. Jedná se o dlouhodobě plánovanou opravu motorů určitého typu, kde každý operátor, který dané motory vlastní, bude nucen poslat do stanoveného času všechny jeho motory na opravu,“ vysvětlil Stulančák.
Na ostravském letišti se aktuálně nachází letadla s registracemi HA-LZE, HA-LGA, HA-LVB, HA-LZO, HA-LVF, 9H-WAT, HA-LVP, HA-LZN a HA-LVW.
„Naším úkolem bude se starat o uskladněná letadla během doby trvání oprav. Následně opravené motory nainstalujeme a letadla odletí pryč. Momentálně vám neumíme říct, jak dlouho to bude trvat, nakolik je to čistě v režii aerolinky a výrobce motoru. Určitě to ale budou měsíce,“ dodal Stulančák.
Jak deník Zdopravy.cz již včera informoval, ostravské letiště není jediné, kde Wizz Air svá letadla zaparkuje. Velká část z asi čtyřicítky jich má zamířit také do polské Bydhoště. Parkování na menších letištích vyjde dopravce levněji, neutratí tolik na poplatcích za stání. Právě na parkovacích poplatcích může ostravské letiště vydělat. Pdobně tomu bylo již například v době pandemie. Na Mošnově tehdy stály desítky strojů různých leteckých společností. Údržbu spojenou s uzemněním jim poskytovaly ostravské letecké opravny.