Ostravské letiště parkovištěm Wizz Airu. Letadla budou stát na Mošnově měsíce
Airbusy A321neo letecké společnosti Wizz Air na ostravském letišti. Foto: čtenář deníku Zdopravy.cz
Motory Pratt & Whitney PW1100G z Airbusů A321neo musejí zamířit k výrobci na opravu.
Vím ze to prave priletelo, ale pro zajimavost jak to bude chráněno před počasím atd? Předpokládám ze tam budou nějaké kryty motoru atd.. ale například palivo zůstává v nádrži? Nedegraduje? Nějaké ošetření podvozku? Jsem laik tak se zajímám. Diky
Letadlo se na delsi stani pripravuje tkzv. Parking procedure, je to v ramci udrzby. V zavislosti na delce stani se nasadi kryty na motory, kryty na vsechny dulezite vstupy a vystupy (APU inlet, APU exhaust, klimatizacni jednotky, pitot senzory, senzory statickeho tlaku a TAT(total air temperature) senzory a pripadne i kryty na podvozek aby tam nehnizdili ptaci a nelakovane části se natiraji specialnim nátěrem proti korozi), palivo v nadrzich nedegraduje ani zdaleka tak rychle jako napriklad benzin v aute, navic se pri delsim parkovani nechavaji nadrze plne na 60 a vice procent aby letadlo bylo tezsi a nehybaly s nim… Číst vice »
Parádní odpověď, dík!
Zcela a úplně. Vím ze v letectví jsou obecně na vše přesně dane postupy, v porovnání s mou aktuální praci to je opravdu jiný svět
No raději bych viděla aby wizz air lítal z
Ostravy a ne jen parkoval a opravoval letadla.
Celá ta záležitost s motory by si možná zasloužila svůj vlastní článek, respektive jednou za čas aktualizaci a shrnutí, co v této věci nového. Ona to může být docela veselá taškařice, která může vést k odstavení stovek strojů…
Většina je stará od jednoho a půl do necelých tří let, jen LVB a LVF se 4,5 a necelými pěti roky trošku vyčnívají z davu.
no musí to být pro Wizz pěkná rána, že jim bude chybět tolik A321N. netušíte, jak to řeší např Pegasus ? Ti mají také hodně A321N tuším, že kolem 40.
Pegasus pouziva jiny motory, takze tech se to netyka.
díky za upresneni, uz se divam
2 x CFMI LEAP-1A
2 x CFMI LEAP-1A32
Už od listopadu Wizz pouštěl info o tom, které linky dočasně přeruší. Mám pocit, že je jich skoro čtyřicet. Zatím s termíny do poloviny března.
Na kolik to může výrobce motorů přijít?
Miliardy dolarů. Předběžně 6 – 7 mld. USD.l
To je provoz. Tak se mi to v Ostravě líbí..
Právěže to žádný provoz není, vždyť je to jak auta v autobazaru.
Hmm, odstavné parkoviště. Teču!
Vzhledem k tomu ze se da ocekavat odstaveni na mozna az rok, ceka asi Job Air dost prace..a v pripade wizzu i dost papirů
No a hlavně příjem z mimořádné činnosti. .-)
Super článek s kokrétními informacemi. Díky
No spis by bylo hezke, kdyby Wizz otevrel nejakou linku z Ostravy. 🙂
Ideální šance pro OSR na barter. Můžete tu stát zdarma místa máme dost a za to nám 2x v týdnu otočíte nějakou pěknou linku k moři.
…letadlama, který jim chybí na významnější linky.
Proto 2 x týdně a ne 2 x denně.
Bacha aby z barteru (dobrovolná dohoda) nebylo vydírání.
Nebo že barterově budou jen dva lety v první týden provozu, a dalších 10 let provozu z dotací kraje 😀
S tím počtem letadel, které tam má, může zajisté spustit linku z Ostravy, ale jen jednosměrnou.