Ostravské letiště parkovištěm Wizz Airu. Letadla budou stát na Mošnově měsíce

Airbusy A321neo letecké společnosti Wizz Air na ostravském letišti. Foto: čtenář deníku Zdopravy.czAirbusy A321neo letecké společnosti Wizz Air na ostravském letišti. Foto: čtenář deníku Zdopravy.cz

Motory Pratt & Whitney PW1100G z Airbusů A321neo musejí zamířit k výrobci na opravu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karensky

Vím ze to prave priletelo, ale pro zajimavost jak to bude chráněno před počasím atd? Předpokládám ze tam budou nějaké kryty motoru atd.. ale například palivo zůstává v nádrži? Nedegraduje? Nějaké ošetření podvozku? Jsem laik tak se zajímám. Diky

Radim

Letadlo se na delsi stani pripravuje tkzv. Parking procedure, je to v ramci udrzby. V zavislosti na delce stani se nasadi kryty na motory, kryty na vsechny dulezite vstupy a vystupy (APU inlet, APU exhaust, klimatizacni jednotky, pitot senzory, senzory statickeho tlaku a TAT(total air temperature) senzory a pripadne i kryty na podvozek aby tam nehnizdili ptaci a nelakovane části se natiraji specialnim nátěrem proti korozi), palivo v nadrzich nedegraduje ani zdaleka tak rychle jako napriklad benzin v aute, navic se pri delsim parkovani nechavaji nadrze plne na 60 a vice procent aby letadlo bylo tezsi a nehybaly s nim… Číst vice »

PetrzOlomouce

Parádní odpověď, dík!

Karensky

Zcela a úplně. Vím ze v letectví jsou obecně na vše přesně dane postupy, v porovnání s mou aktuální praci to je opravdu jiný svět

M.M.

No raději bych viděla aby wizz air lítal z
Ostravy a ne jen parkoval a opravoval letadla.

J.D.

Celá ta záležitost s motory by si možná zasloužila svůj vlastní článek, respektive jednou za čas aktualizaci a shrnutí, co v této věci nového. Ona to může být docela veselá taškařice, která může vést k odstavení stovek strojů…

Gajda

Většina je stará od jednoho a půl do necelých tří let, jen LVB a LVF se 4,5 a necelými pěti roky trošku vyčnívají z davu.

Tomi

no musí to být pro Wizz pěkná rána, že jim bude chybět tolik A321N. netušíte, jak to řeší např Pegasus ? Ti mají také hodně A321N tuším, že kolem 40.

Air Traveller

Pegasus pouziva jiny motory, takze tech se to netyka.

Tomi

díky za upresneni, uz se divam
2 x CFMI LEAP-1A
2 x CFMI LEAP-1A32

Hans N.

Už od listopadu Wizz pouštěl info o tom, které linky dočasně přeruší. Mám pocit, že je jich skoro čtyřicet. Zatím s termíny do poloviny března.

Milan

Na kolik to může výrobce motorů přijít?

Y.K.

Miliardy dolarů. Předběžně 6 – 7 mld. USD.l

Dominik

To je provoz. Tak se mi to v Ostravě líbí..

Jiří Kocurek

Právěže to žádný provoz není, vždyť je to jak auta v autobazaru.

Michal

Hmm, odstavné parkoviště. Teču!

TS73

Vzhledem k tomu ze se da ocekavat odstaveni na mozna az rok, ceka asi Job Air dost prace..a v pripade wizzu i dost papirů

PeDazOl

No a hlavně příjem z mimořádné činnosti. .-)

Pavla

Super článek s kokrétními informacemi. Díky

Jarda

No spis by bylo hezke, kdyby Wizz otevrel nejakou linku z Ostravy. 🙂

karel_treti

Ideální šance pro OSR na barter. Můžete tu stát zdarma místa máme dost a za to nám 2x v týdnu otočíte nějakou pěknou linku k moři.

Michal M

…letadlama, který jim chybí na významnější linky.

karel_treti

Proto 2 x týdně a ne 2 x denně.

Jiří Kocurek

Bacha aby z barteru (dobrovolná dohoda) nebylo vydírání.

Zbyněk

Nebo že barterově budou jen dva lety v první týden provozu, a dalších 10 let provozu z dotací kraje 😀

Lukáš F.

S tím počtem letadel, které tam má, může zajisté spustit linku z Ostravy, ale jen jednosměrnou.