Poslední Eso s ETCS. České dráhy převzaly 67. lokomotivu se zpětně doplněným zabezpečovačem
Rozsahem jde o jednu z největších zakázek na takzvaný retrofit.
České dráhy převzaly včera poslední lokomotivu řady 362, která bude jezdit s palubním zabezpečovačem ETCS. Skončila tak jedna z největších zakázek na tuzemské železnici na instalaci evropského zabezpečovače do starších lokomotiv.
O dokončení informovaly Škoda Group a ČD-Telematika na sociálních sítích. Šlo o čtyřletý projekt, v rámci kterého bylo ETCS instalováno do 67 lokomotiv 362 (Eso), 20 lokomotiv 162 WTB a 16 lokomotiv 362 WTB. Většina montáže probíhala ve Škodě Pars v Šumperku, část v ČMŽO – elektronika v Hranicích.
Na českých kolejích může jezdit první starší lokomotiva se zpětně doplněným ETCS
Projekt byl zahájen v roce 2019 a první prototypové vozidlo 362.165-3 WTB prošlo v ČR úspěšně testy kompatibility traťové a palubní části ETCS a obdrželo potřebné certifikáty posouzení shody a bezpečnosti v polovině roku 2021.
Sdružení dodavatelů ČD-Telematika a AŽD Praha podepsalo smlouvu s Českými drahami na tzv. retrofit v roce 2019. Šlo o rámcový kontrakt zahrnující až 131 starších elektrických lokomotiv. Na základě rámcové smlouvy byla podepsána závazná smlouva na vybavení 102 hnacích vozidel řad 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB v celkové hodnotě téměř 1,4 miliardy korun.