Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC dokončila opravy tří nádražních budov na Posázavském pacifiku

Nádraží Ledečko. Pramen: SŽDC
Nádraží Ledečko. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ukončila renovaci tří výpravních budov na části Posázavského Pacifiku mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou. Oprava nádražních objektů navázala na kompletní rekonstrukci trati v uvedeném úseku, která skončila letos v červnu.

„Naší snahou je při rekonstrukci kolejí renovovat i nádražní budovy. Na této trati s významným turistickým potenciálem se to podařilo, opravili jsme budovy v Ledečku, Kácově a Zruči nad Sázavou. Připravujeme opravu i další části Posázavského Pacifiku, a to včetně výpravních budov,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

V Ledečku byla za téměř 8,5 milionu korun opravena fasáda a střecha, nová jsou okna i dveře. Veřejně přístupné a provozní prostory, jako jsou čekárna a dopravní kancelář, prošly revitalizací. Součástí stavebních prací byla i oprava zpevněných ploch v okolí nádraží a odstranění provizorních staveb. Nově jsou k dispozici mobilní veřejná WC (Toi Toi) se zástěnou.

Oprava fasády a střechy se uskutečnila i na výpravní budově stanice Kácov, i zde jsou nová okna a dveře. Pro cestující je k dispozici nová čekárna a pro zaměstnanci SŽDC opravené prostory dopravní kanceláře. Původní dřevěné záchody byly nahrazeny mobilními se zástěnou z tahokovu. Oprava výpravní budovy v Kácově stála 7,1 milionu korun.

Opravou za 4,7 milionu korun prošla nádražní budova ve Zruči nad Sázavou. Stavební práce zahrnovaly opravu fasády včetně výměny oken a dveří, střechy čekárenského přístřešku a revitalizaci veřejně přístupných i provozních prostor, zejména čekárny, sociálního zařízení a zázemí dopravní kanceláře pro zaměstnance SŽDC.

34
Diskuze

avatar
9 Komentáře
25 Reakce na komentáře
20 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
21 Autoři komentářů
Jiří 2MartyFerenc Futuristadopravákpozorovatel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Marty
Host
Marty

Nějak informačně vypadlo, že stanice mají nové informační zařízení pro cestující (Zruč a Ledečko) a ve Zruči se instaluje K-čko s Gradem.

Marian
Host
Marian

Škoda, že už je Souprava „po smrti“. To bychom tu zase četli, jak je celý Pacifik na zrušení a nejlepší kandidát na cyklostezku …

Štěpán
Host
Štěpán

No jo, to bychom se zase dozvěděli něco o tom, jak je úsek Kácov – „Zruš“ nejslabší tratí v ČR 🙂 . Přitom nedávno jsem zrovna po této trati jel s dost velikou skupinou lidí. Nebýt železnice, tak se tam prostě nedostaneme.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Z jedný fotky se toho nedá moc posoudit, ale zrovna tohle vypadá povedeně. Obešlo se to bez celkové peronizace, nebo je tam něco jako v Jílovým či Davli?

Bolek
Host
Bolek

Jel jsem do Ledečka v létě, nádražní budova už procházela opravou, ale perony byly pořád staré. Takové ty časem zašlé betonové dílce kousek, IMHO výrazně níž než 550mm. Rozhodně to nevypadalo jako Davle. Ale od srpna se to mohlo změnit.

Petr
Host
Petr

Bohužel SŽDC umí lépe budovy, než samotnou dopravní cestu, konkrétně nástupiště. Je to sice smutné, ale dnes se bez modernizace nástupišť neobejdeme. Do auta také už nepoužíváme vyklápěcí schůdek, jako u kočáru.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Rekonstrukce se dotkla skutečně jen budov. Perony a zabezpečovací zařízení zůstalo stejné.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Na jednu stranu celkem škoda, telefonické dorozumívání nepovažuji v roce 2019 za zabezpečení jízd vlaků, na to by mělo dojít skutečně již jen při mimořádnostech (poruchách TZZ).

dopravák
Host
dopravák

Z pohledu bezpečnosti provozu máte samozřejmě pravdu, ale obnovy budov a modernizace zabezpečovací zařízení jsou (a vždycky byly) dvě úplně odlišné kategorie akcí, které spolu ani „investičně“ nesouvisejí (jsou z různých „pytlů peněz“) a běžně se organizují odděleně – a tady šlo o obnovu budov, nikoli o de facto novostavbu TZZ.

michal0044
Host
michal0044

Trochu málo fotek… Tohle už jsem si přečetl více méně z tiskové zprávy.
Jinak je to fajn zpráva, samozřejmě. Ale ty toalety, to je ostuda 🙁 Pokud se tam dělaly milionové rekonstrukce, mohlo se udělat pořádné WC pro cesatující.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Pořádné WC pro cestující udělali v Sázavě. Betonová kostka s mincovním automatem na dveřích, … Zlaté TOIky.

Jan Ptáček z Pirkštejna
Host
Jan Ptáček z Pirkštejna

To Ledečko vypadá vážně pěkně. To by měl Jindra ze Stříbrné Skalice radost. Jen už je jaksi pár století po smrti.

Petr
Host
Petr

Ta bledě modrá, tam byla vždy, nebo je to náhrada novější verze? Ve Zdicích je totiž stejná barva, jako náhrada brizolitu. Působí to bohužel studeně, ten Kácov, naopak působí lépe.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Podle fotky z doby před rekonstrukcí budova modrá byla. Zda je takto modrá od začátku, nebo i ta minulá byla výmysl, nemám tušení.

Toika
Host
Toika

Náhodou ty toiky jsou asi celkem dobrý nápad. Když to nějaký pako rozbije, firma přijede, naloží si to na opravu a složí místo ní jinou. Zatímco když by tam postavili nějakou stavbičku (stojící výrazně víc), tak když by to někdo počmáral, rozflákal, popř. by se tam rovnou nějaký bezdomáč rovnou nastěhoval, tak už s tím nikdo nic neudělá a je po záchodu. A s tou kovovou zástěnou to nevypadá ani nijak odporně. Kouzelný je ten detail retro cedule „WC“ v kombinaci s tím tahokovem.

František
Host
František

Až na tu hnusnou chemii a k tomu často vyměšování do odporné směsi možná, no. Však to nemusela být hned nějaká extra budova.

Kubrt
Host
Kubrt

Ta modrá fasáda má oporu v historii, nebo je to dnešní tvořivost „protože železnice je modrá“?

Michal
Host
Michal

Super, nádhera! Jen ty toitoiky, nevím, nevím..

pozorovatel
Host
pozorovatel

Pro SŽDC je to asi nejjednodušší řešení – má smlouvu s firmou a nemusí se o nic starat. Otázkou je, jak ro bude v reálu fungovat.

koleyy
Host
koleyy

Za 8,5 mega tam mohl stát novej barák. Jenže to by se nesměly vyhazovat peníze oknem, jako třeba za dnešní protokolární vlak.
Ještěže to daňový poplatník neví…

Big Fat Fabulous Woman
Host
Big Fat Fabulous Woman

Tak snad je dobře, že se opravily kouzelné secesní stavby z 19. stol., které k Posázavskému pacifiku neodmyslitelně patří, než aby se tam postavily nějaké dekonstuktivistické obludnosti.

koleyy
Host
koleyy

Nikdo neřekl, že je to špatně, jen že je to předražené. A klidně mínusujte dál vážení šotouši, kdož jste si nikdy nevydělali ani na slanou vodu.

Odpadlik
Host
Odpadlik

Mohl jste se přihlásit jako dodavatel když to dokážete levněji. Ale rozumím, plácat nesmysly do větru je jednodušší.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pán Koley ráčí mít vystudovánu stavařinu a několik let praxe a to včetně naceňování prací? Ne, aha.

rýpal
Host
rýpal

to jsem zvědav jestli za dalších 100 let budou naši děcka mluvit o dnešních moderních stavbach který budou chátrat taky takhle když se bude rozhodovat o demolici nebo o opravě? příjde mi že to tu chceme pořád stejný a neměnný jako za krále klacka a ještě se cítíme hrdě a že to tak je správně.. u nás konečně zbourali tu nesmyslnou zedníkovu vili kterou stejně nikdo neobýval a bourá se už i další vedle…. a žádný sraní.. pokrok stejně nezastavíte . za pár let neštěkne ani pes a nikoho to ani nebude zajímat co tam stálo .. a proč taky… Číst vice »

rýpal
Host
rýpal

jo a když už jsme u toho tak i z bodovou ústí nad orlicí to vypadá bledě (nebudu říkat co se proslýchá) …ale to už je soukromý objekt takže běda jak se to bude předělávat za naše prachy …ani bych se nedivil kdyby na to byla uzavřená tučná pojistka…slibovali hory doly co tam všechno nebude a kde nic tu nic… a ze svého se nechce investovat co? hlavně že jsme zachránili něco co už pozbývá smyslu a užitku a ani čumět se na to nedá….

František
Host
František

Jestli je pokrok dělat vše hnusnější a méně nadčasové, jen když je to jiné… Ono nejde dost dobře hodnotit stavby jen podle stáří. Jako vždy, i teď vznikají stavby pěkné a zajímavé, které možná část budoucí generace také ocení. Když k tomu nemáte vztah, nemusíte se hned navážet do lidí, kteří do vidí jinak. Uspokojuje-li Vás více konzum a jsou-li pro Vás podstatné jiné věci, vězte, že ty jsou zase pro jiné pitomostmi. Tak nezvracejte zde a jděte si ulevit na místa k tomu určená.

rýpal
Host
rýpal

jako třeba na nádraží ÚO? tam už jsem jednou šavli hodil.. ještě než se to předělávalo … ale to jsme jeli z akce z letohradu to bylo možná tím houpáním ve vlaku tenktrát ale teď už to je lepší no…

dopravák
Host
dopravák

No, to já bych spíš „hodil šavli“ při pohledu na to, jak tu stanici tou drahou rádoby modernizací zprznili a cestujícím zhoršili podmínky pro přestupy.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jak zhoršili podmínky pro přestupy? Co s tím má ten barák společného? Navíc tam je na přestup asi 5 nebo 8 minut, za tu dobu přistoupí i ti co nechtějí…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Nezrušilo se nic, to si jen pár pacientů zapomnělo vzít prášek.

Kubrt
Host
Kubrt

Ne že by se mi nelíbila (až na tu barvu) ta historická budova, ale- s rozpočtem 8,5 mega by se dal postavit velmi slušný dům a v případě rekonstrukce – na ty záchody by snad zbýt mohlo.

Panda
Host
Panda

Nevím, jak je to tady konkrétně s využitím v horních patrech budovy, ale v novém a menším domě za 8,5 mega by asi nešlo pronajmout prostory (tady cca 3 byty v horních patrech?), které třeba za 20 let zaplatí onu rekonstrukci… Prostě za 8,5 mega budete mít dům třeba o poloviční velikosti, do kterého nacpete DK se zázemím + čekárnu a k tomu postavíte zastřešení na nástupiště… A velmi pravděpodobně to bude celkem hnusný…

František
Host
František

Nač stavět nový dům, když starý slouží, nota bene v podstatě – podle Vás – za stejné peníze? Spotřeba dalšího materiálu, skládkování starého, doprava… A počítám, že by se pak „šetřilo“ na estetice. Mement je dost, byť i zdařilé případy se najdou.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll