Oprava Posázavského pacifiku končí, vlaky se po dlouhé době vrátí v sobotu

Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016

Na české železnici končí jedna velká ostuda. Správa železniční dopravní cesty dokončila sedmiměsíční opravy Posázavského pacifiku (trať 212) mezi Ledečkem

Na české železnici končí jedna velká ostuda. Správa železniční dopravní cesty dokončila sedmiměsíční opravy Posázavského pacifiku (trať 212) mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou. Stavba vyšla na půl miliardy korun, slavnostně ukončena bude v pátek.

V pátek také úsekem projede první mimořádný vlak, který z Čerčan (v 8:55) poveze novináře a hosty. Pravidelné vlaky se pak na trať vrátí po téměř dvou letech v sobotu. „O víkendu ještě nepojedou všechny vlaky, část jich bude stále nahrazena autobusy. Úplně bude provoz obnoven v pondělí,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Podle něj dráhy využijí omezený víkendový provoz i k seznámení strojvedoucích s tratí, která byla dlouhé měsíce uzavřena.

Trať 212 se stala příkladem nedostatečné péče státu o některé tratě. SŽDC v úseku Kácov – Zruč nad Sázavou nejprve zavedla pomalé jízdy, od října 2017 zastavila provoz úplně. České dráhy ale už předtím kvůli pomalým jízdám raději zavedly v kritickém úseku náhradní autobusovou dopravu. Osud tratě dlouho nebyl jasný, SŽDC opravy odkládala s poukazem na nedostatek peněz.

Třicet kilometrů dlouhý úsek se dočkal například výměny kolejnic a pražců, strojního vyčištění kolejového lože, opravy přejezdů, nástupišť, mostů a propustků nebo sanace a očištění skal a opěrných zdí.

Tagy České dráhy oprava Posázavský pacifik SŽDC trať 212
65 komentářů