21 hodin v letadle. Qantas se vrací do New Yorku novou trasou ze Sydney přes Auckland

Boeing 787-9 Dreamliner. Foto: QantasBoeing 787-9 Dreamliner. Foto: Qantas

Od roku 2025 má být spojení v nabídce bez mezipřistání.

Na seznam nejdelší letů světa se dnes dostane nová linka. Australský dopravce Qantas dnes v 9:30 místního času vzlétl se svým Boeingem 787-9 Dreamliner na lince QF3, která spojí Sydney s New Yorkem.

Cesta z Austrálie potrvá přes 21 hodin (s dvouhodinovým mezipřistáním v Aucklandu), zpět přes 23 hodin. S dobou letu 17 hodin a 30 minut z New Yorku do Aucklandu půjde o jeden z nejdelších letů na světě. Při cestě zpět lidé v letadle stráví přes 21 hodin. Průběh prvního letu je možné sledovat zde.

Pro Qantas jde o návrat do New Yorku po více než třech letech, původně létal na východní pobřeží s mezipřistáním v Los Angeles. Dreamlinery ze Sydney do New Yorku nedoletí bez mezipřistání, proto dopravce zvolil zastávku v Aucklandu. Pouští se do přímého souboje s domácími Air New Zealand, které linku Auckland – New York spustí za pár dnů. Od roku 2025 chce s Airbusem A350-1000 létat Qantas do New Yorku přímo bez mezipřistání v rámci svého plánu na ultradálkové lety.

Linka bude v provozu zatím třikrát týdně, od října čtyřikrát. „Od otevření hranic a uvolnění všech restrikcí je New York dlouhodobě nejčastějším cílem, kam naši zákazníci v USA létají s přestupem v Los Angeles nebo Dallasu,“ říká šéf Qantas Alan Joyce. Dopravce nastavil časy odletů tak, že cestující z Brisbane či Melbourne přestupují na dálkový let až v Aucklandu.

Qantas se délkou letu dostane do pětice nejdelších letů na světě, kde už díky linkám Perth – Londýn a Melbourne -Dallas má dva zástupce.

Základní fakta o lince QF3

Doba letu Sydney – Auckland 3 hodiny a 5 minut

Doba letu Auckland – New York 16 hodin a 5 minut

Celková vzdálenost: 16 371 kilometrů

Na lince bude Boeing 787-9 s kapacitou 236 cestujících v byznys třídě (42 míst), premium economy (28 míst, uspořádání 2-3-2) a ekonomické třídě (166 míst, uspořádání 3-3-3).

Tagy Qantas QF3/4 SYD-JFK Ultradálkové lety
26 komentářů