cargo

160 km/h napříč Valašskem, nové tunely. SŽDC zkoumá zrychlení tratě na Slovensko

Vlak EuroCity, Lužná u Vsetína, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákVlak EuroCity, Lužná u Vsetína, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) znovu prověří své plány na zrychlení tratě mezi Hranicemi nad Moravě a Horní Lidčí. Plány

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) znovu prověří své plány na zrychlení tratě mezi Hranicemi nad Moravě a Horní Lidčí. Plány na modernizaci za 16 miliard už v únoru loňského roku vzala na vědomí centrální komise ministerstva dopravy, teď SŽDC chystá jejich aktualizaci.

Za 4,5 milionu korun už vypsala  soutěž, v které hledají firmu, která znovu prověří, zda se modernizace jednoho ze tří hlavních koridorů mezi Českem a Slovenskem vyplatí. Zkoumat budou i řešení úseku mezi Hranicemi a Valašským Meziříčím, kde projektanti v první studii proveditelnosti navrhli úplně novou trasu dvěma tunely.

Centrální komise MD původní Studii proveditelnosti trati Hranice na Moravě – Horní Lideč neschválila, ale pouze vzala na vědomí s tím, že má být provedena její aktualizace,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Podle ní má být jedním ze základních podkladů pro aktualizaci nový plán dopravní obslužnosti Zlínského kraje, který je v současné době finalizován.

Ten počítá s tím, že Zlínský kraj bude na páteřních železničních trasách objednávat více vlaků, než dosud. „V časové koordinaci s tím nyní SŽDC zadává zpracování aktualizace studie proveditelnosti  trati Hranice na Moravě – Horní Lideč, požadované ze strany ministerstva dopravy,“ dodala Pistoriusová.

Trať 280 prošla částečnou opravou v roce 2015, během kterého vlaky nepatrně zrychlily, poslední větší modernizace proběhla v 60. let. I proto zde mohou jezdit většinou maximálně 80 kilometrů v hodině.

Mapa trasy s tunely z Hranic na Moravě do Milotic nad Bečvou. Foto: SŽDC

Mapa trasy s tunely z Hranic na Moravě do Milotic nad Bečvou. Foto: SŽDC

Zřejmě největší změnou jsou dva tunely mezi Hranicemi a Miloticemi nad Bečvou. Namísto složitého trasování podél řeky Bečvy jedou přímou trasou tunely o délce 1,25 kilometru a 240 metrů. Rychlík mezi Hranicemi a Valašským Meziříčím by měl jet jen 12 minut namísto stávajících 22. Vlaky by na trase jezdily rychlostí 160 kilometrů v hodině. Jde prakticky o vybudování nové koridorové tratě. V úseku mezi Valašským Meziříčím a Horní Lidčí se má rychlost zvýšit na 120 kilometrů v hodině. Součástí projektu je i vylepšení řady železničních stanic a vybudování společných terminálů pro vlak a autobus. Ve Vsetíně má začít už letos.

.

Tagy SŽDC trať 280 Hranice na Moravě - Horní Lideč
73 komentářů