Železnice

Zajímavost nového jízdního řádu. Přímé vozy poprvé spojí Mladou Boleslav a České Budějovice

Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy
Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy

S příchodem nového jízdního řádu se objeví na české železnici netradiční spojení. Poprvé v historii půjde bez přestupu jet z Mladé Boleslavi do Českých Budějovic. Zpět už ale ne.

Přímé vozy jsou uvedeny v knižním jízdním řádu. Existenci přímého vlaku potvrdila i mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Přímý vůz bude veden v relaci Mladá Boleslav hl.n. – České Budějovice v pracovní dny,“ řekla Pistoriusová.

Jde o kombinaci osobního vlaku 9503 a rychlíku 1250, tedy rychlík Praha – České Budějovice přes Beroun a Písek, přezdívaný často také jako „Švejk“. Podle serveru razeni.cz  půjde o soupravu s motorovým vozem 854 a dvěma osobními vozy Btn.

Vlak odjíždí v 5.34 z Mladé Boleslavi jako osobní, z Prahy hlavního nádraží pokračuje jako rychlík. 259 kilometrů mu trvá přes pět hodin, v Českých Budějovicích je v 10:45. Zpět už dopravce nepočítá s tím, že by vlak jel z Českých Budějovic až do Mladé Boleslavi, souprava končí v Praze.

Nejde o jedinou změnu u rychlíků Praha – Příbram – České Budějovice, které stát letos připravil. Nově pojedou kvůli přetížené trati podél Berounky i přes Rudnou u Prahy, čímž se jejich jízdní doba ještě prodlouží.  V Rudné ale nebudou stavět.

Štítky

10 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Poprvé to určitě není, v roce 2014 to fungovalo úplně stejně a šlo o stejné vlaky. Také jsme měli asi 20 minut zpoždění už na odjezdu z Prahy, protože se to cestou z Boleslavi zasekalo. Pravidelní cestující (ono jich moc nebylo) na to nadávali, že se to stává často. Jak to bylo v letech 2015-2017 nevím. Vozy jdou Bdtn, už ne Btn, a nejsou dva, ale jen jeden – ten druhý jezdí jen v sobotu a to zase není vlak výchozí z Boleslavi. Řazení na ŽelPage je asi spolehlivější. Jak na Zdopravy.cz chodím rád a články hodnotím kladně, tento se moc nepovedl.

  • Prostě to takhle vychází v obratech souprav,tak to uvedli do jízdního řádu. Pro cestující že stanic na trase
    před Prahou do stanic za Prahou to může být příjemný bonus. Rozhodně to nevypadá na záměr. Ale na druhou stranu, když to takhle vyšlo,tak proč to nezveřejnit. Nic jiného za tím netřeba hledat.

  • A proč prosím všichni pořád předpokládají, že cestující těmi vlaky jezdí z konečné na konečnou? To se snad nejezdí ani v MHD.

  • Jednosměrný naftový rychlík z Boleslavi přes Prahu do Budějic ? Toto projde a hojně využívaný přímý a logický spěšnák z Trutnova do Pardubic se nechal zrušit. Každý přestup navíc cestující demotivuje. Kdo bude v pracovní dny jezdit z průmyslové Bolelavi na jih Čech ?

    • Ty Spěšňáky jsem s OREDEM spoluzaváděl. Zrušil je před asi čtyřma lety tehdy nový radní za Zemanově p. Dušek, který trval na tom, Aby vše z krajské objednávky vlaků jelo zastavkově. Podobně dopadly Do na Chrudim, zrychlenky na Přelouč…

    • To, ze vlak jede z bodu A do bodu B pres body C az ZZ jeste neznamena, ze s nim nutne musi vˇcestovat jen lidi z bofu a do bodu b. To neocekava nikdo.

      A pokud jim obraty soupravy vysly takto, proc to nedat do jizdniho radu.

  • Když budu chtít jet z MB do ČB, tak raději prestoupim v Praze na vlak přes Tábor. Bude to levnější a možná i rychlejší. Tohle má smysl snad jen, kdybych jel z MB do Písku.

    • Za zrušení spěšných vlaků z Trutnova až do Pardubic poděkujte soudruhovi Duškovi. Díky tomuto dopravnímu hlupákovi je nutné v Hradci Králové přestupovat do pantera, který stojí 200 metrů daleko a pak vymetá všechny zastávky.

  • No tak to co jezdí z MB do Prahy tak tím bych chtěl jet až do ČB.