Železnice Zprávy

Vícesystémová lokomotiva Vectron může do Nizozemí, obslouží přístavy

Lokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Lokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vícesystémová varianta elektrických lokomotiv Vectron od Siemensu obdržela schválení typu od nizozemského drážního úřadu ILT. Podle údajů firmy toho může z dosavadních zakázek využít 121 strojů.

„Díky schválení získaly lokomotivy přístup do velmi významných námořních přístavů a bylo dosaženo milníku v obsluze rýnsko-alpského koridoru, který spojuje Nizozemsko, Německo, Rakousko, Švýcarsko a Itálii,“ uvedla firma v tiskovém prohlášení. Rýnsko-alpský koridor je jednou z nejvytíženějších tras nákladní dopravy v Evropě, spojuje přístavní města u Severního moře se Středozemím.

Siemens registruje v součtu všech variant už více než 600 objednávek na Vectrony. Z toho 330 už brázdí tratě řady zemí. Lokomotiva, která jako první na světě obdržela potvrzení o tom, že plní nejnovější normy pro vysoké rychlosti TSI High Speed RST, může jezdit v osmnácti zemích. Jmenovitě jsou to Bulharsko, Česká republika, Finsko, Chorvatsko, Itálie, Maďarsko, Nizozemsko, Německo, Norsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Švédsko, Švýcarsko a Turecko.

V tuzemsku tyto stroje využívá například ČD Cargo nebo RegioJet, pro osobní dopravu směrem do Německa si je objednaly i České dráhy.

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Smutné, že 109E 0B. Ani na cargo. Přitom podle mě jako stroj není špatná.

    • 109E neboli „vana“ dosud nemá povolení pro provoz v Německu, plzeňský výrobce je dodal se čtyřletým zpožděním, a navíc bez potřebných povolení pro provoz v zahraničí. Místo toho, aby drahám zaplatila smluvní pokutu za opožděnou dodávku, požadovala Škoda Transportation zaplacení další více než miliardy korun. Není proto vůbec překvapivé ani smutné, že zákazníci dál upřednostní seriózního výrobce na úkor Škody Transportation.