Letecké společnosti Letectví

Ryanair mění podmínky odbavení, čas zkrátí na polovinu

Boeingy 737-800 v barvách Ryanairu. Foto: Ryanair
Boeingy 737-800 v barvách Ryanairu. Foto: Ryanair

Největší nízkonákladové aerolinky v Evropě mění pravidla pro odbavení cestujících. Od 13. června bude možné provést online check-in dříve než 48 hodin před odletem.

Vyplývá to ze strohého oznámení, které firma zveřejnila na svém webu. I tak budou mít cestující Ryanairu na odbavení více času, než u řady jiných dopravců. „Je to stále dvojnásobek doby, kterou poskytují na check-in například Aer Lingus, British Airways, Norwegian nebo Lufthansa,“ uvedl Ryanair na webu. Dosud měli zákazníci možnost odbavit se už 96 hodin před odletem.

Jde o další krok, kterým firma nepatrně tlačí cestující k tomu, aby si k letence koupili za příplatek i konkrétní místo v letadle. „Těmto zákazníkům se prodlouží doba, během které si mohou vybrat místo v letadle,“ dodal Ryanair v prohlášení. Firma loni přiznala, že cestující ve skupinách rozmisťuje po letadle náhodně, aby neseděli vedle sebe a museli si koupit „místenku“.

V Evropě je rekordmanem v době pro odbavení easyJet, ten nabízí cestujícím provést online check-in už 30 dní dopředu. Zejména nízkonákladoví dopravci tlačí cestující k tomu, aby se odbavili sami dopředu a ne až na letišti. Za vystavení palubní vstupenky až na letišti požadují obvykle desítky eur.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • „Problém“ nastává akorát v případě, že si potřebujete ještě „doma“ s větším časovým odstupem vytisknout nějaký následný boarding pass (protože ho na cestách nebudete mít kde vytisknout).
    Pomoci se tomu ovšem dá i v androidových mobilech aplikací Passwallet, na které můžete otevřít „elektronické“ boarding passy ve formátu .pkpass (origo Apple formát), které generuje i web Ryanairu a akceptuje je většina evropských letišť. Popř. jsou na gate dokonce schopni načíst i běžné PDF zobrazené na displeji.
    Při mých posledních letech se už cca třetina cestujících odbavovala elektronicky (jeden dokonce s 17“ displejem na notebooku, což mu chvilku trvalo, než to nalámal k té čtečce 🙂 )…
    Bouře ve sklenici vody. Spíše je třeba Ryanair tepat za jejich „rozsazovací“ politiku.

  • Brzy letím s Ryanair a online check-in se mi otevřel už 60 dní předem…

  • Omluvám se, asi jsem hloupý, ale nějak nerozumím tomu, co se vlastně zkrátilo. Ryanair mi ve své aplikaci stále nabízí možnost checkinu, přestože letím až za měsíc, a začal ji nabízet už 60 dní před dnem odletu. Co se tedy vlastně změnilo? Kde se těch původních 96 hodin používalo a jaké jsou tedy výhody pro ty, kdo si zaplatí za určité místo v letadle? Děkuji za odpověď.

    • Ach ta čeština…

      Definice „dříve, než 48 hodin před odletem“ v češtině znamená, že odbavení bude možné např. 50 nebo těch 96 hodin před odletem.

      Pokud chce člověk říci, že odbavení bude možné 48 hodin před odletem a méně , je v cestine spravne bud:

      – později, než 48 hodin před odletem
      – nejdříve 48 hodin před odletem

      ale v žádném případě „dříve, než 48 hodin před odletem“

    • 96 hodin bylo pro lidi, kteří neměli přikoupené sedadlo. lidé, kteří měli sedadlo, mají odbavení povolené dříve.

      ta „fiktivní“ výhoda je v tom, že máš víc o 2 dny více na výběr sedadla, než se tam vrhne stádo divé zvěře .)

    • Nabídka on-line check-inu se implicitně zobrazuje každému, ale jakmile se chcete odbavit, objeví se vám podmíněná nabídka dokoupení míst, jinak jste odkázán na standardní dobu odbavení, nyní nejdříve 96 hodin před odletem.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora