Autobusy

RegioJet vyjíždí konkurovat FlixBusu. Spouští linku mezi Vídní a Budapeští

Scania Flixbusu a Scania Irizar RegioJetu

Po vlacích a autobusech mezi Prahou a Vídní rozšíří RegioJet svůj byznys v Rakousku. Od začátku příštího roku otevře novou linku mezi Vídní a Budapeští. Firma už získala potřebná povolení.

Jde o jeden z kroků, který firma reaguje na vstup FlixBusu na český trh. „Rozhodli jsme se v letošním roce inovovat naši obchodní strategii a začít v návaznosti na aktivity ostatních dopravců rozšiřovat nabídku našich autobusových spojů také na klíčových trasách v dalších evropských zemích – mimo Českou republiku a Slovensko. Linka z Vídně do Budapešti je první vlaštovkou; v příštím roce bude následovat rozšíření našich spojů na území Německa,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet.

I když firma nejmenuje, o koho jde, pohled do jízdních řádů mluví jasně: FlixBus na trase mezi oběma metropolemi na Dunaji jezdí desetkrát denně. RegioJet bude bojovat i cenou: jízdenky nabízí aktuálně za polovinu toho, co FlixBus: cena má začínat na 9 eurech. FlixBus má tento týden většinu jízdenek na stejné trase za 579 korun, při nákupu déle dopředu jsou nejlevnější lístky za 379 korun.

Konkurencí pro RegioJet jsou i vlaky ÖBB a maďarských drah, většinu spojů zajišťují railjety. Vlak jede 2 hodiny a 40 minut, ceny začínají na 14 eurech při nákupu dlouho dopředu. RegioJet jízdní řád zatím nezveřejnil, ostatní autobusy jezdí mezi oběma městy za zhruba tři hodiny.

Ve Vídni budou autobusy odjíždět z autobusového stanoviště Wien Stadion Center (na trase metra U2) a v Budapešti pak z autobusového nádraží Kelenföld (rovněž s přestupem na metro).

Linka bude provozně provázána s linkou Bratislava – Vídeň a budou na ni nasazeny autobusy Irizar ve stylu Fun&Relax s internetem zdarma a individuálními obrazovkami s možností sledování filmů či poslechem hudby v každé ze sedaček. Na palubě bude klasický servis RegioJetu, tedy včetně nápojů či denního tisku zdarma a přítomnosti stevardky.

RegioJet už od víkendu startem nové vlakové linky Praha – Vídeň výrazně navýší svoji přítomnost v Rakousku. „Stáváme se vedoucí středoevropskou dopravní sítí a města Praha, Brno, Vídeň, Budapešť a Bratislava se stávají klíčovými přestupními uzly žlutých vlaků a autobusů RegioJet, která si získává stále více zákazníků,“ dodala Hamříková.

Štítky

7 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Jen tak dál Radime, žlutý busy a servis je na mnohem vyšší úrovni než nějakej Flixbus. Držím palce.

    • Pro toho, kdo chce místo na nohy a nepadající připojení, může být lepší Flixbus, třeba pro mě :-).
      Bohužel, tato společnost ale nezvládá věci, jako vyvěšený JŘ u Grandu , o předprodejním stánku nemluvě.
      Rovněž reakce na autobusový ústup Regiojetu z Brno – Praha je poněkud nešťastná, když jim Regiojet část cestujících vyloženě daruje….
      Navíc D1 už bude spíš opravenější a u vlaku bude docela dost problémů, např. v Brně.

  • Regiojet se začíná dostávat do pozice, že kde to má význam začne nasazovat vlaky a volnými autobusy bude napojovat větší města na své vlaky, nebo je pošla do zahraničí testovat kapacitu pro nástup vlaků, nebo trochu zatopit flixbusu. Další věcí je, že se jim podařilo prakticky vyřadit z medií euolines, což má další efekty.

    • A když pominu spoje Eurolines u nás či směr Slovensko, tak v Evropě už jsou pod Flixbusem nebo pořád tak nějak fungují nebo krachují?

  • Kelenföld je menší vlakové nádraží s přestupem na nové metro M4 (zelené – bez strojvůdců – automatizované) a před nádražím je prima plácek „náměstí“ a stanoviště pro pár autobusů – je to tam hezky opravené – přirovnal bych to asi k Nádraží Veleslavín v Praze – nicméně to jejich je mnohem-mnohem hezčí.. TAKŽE JASNÁ VOLBA!!! ——- NAPROTI TOMU hlavní autobusové nádraží Népliget – to na opravu dlouhodobě čeká a vestibul metra je plnej trvale sťatejch obtěžujících PÁCHNOUCÍCH bezdomovců který tam „bydlej“ – i s matracemi po zemi, špína hnus, i dole ve stanici je to špinavý – soupravy jete ty starý ruský s těmi kulatými světy v původním provedení (ty už v Praze dávno vyřadili a ty novější x-krát modernizovali) – vše dlouhodobě totálně neudržované, soupravy prorezlé!!!! No to je vážně zážitek – na druhou stranu nutno podotknout že když se probojujete těma bezdomovcema – tak tam přímo ve vestibulu je prima krámek s maďarskejma koňskejma a jinejma klobásama 🙂

  • Za tohle patří Jančurovi, potažmo RegioJetu velký palec nahoru. Aby to nakonec nedopadlo tak, že místo toho, aby FlixBus zničil Jančuru, nakonec nezničí Jančura Flixbus 😉

    • No, bylo by to fajn. V Německu asi ne, tam je ta síť tak velká, že to by musel Jančura mít těch autobusů stovky, ale u nás a tady na těch linkách směr Slovensko, Rakousko, Maďarsko, možná Polsko by jim zatopit mohl hezky.