Železnice Zprávy

RegioJet prodává své odstavené jídelní vozy

Jídelní vozy WRmz, RegioJet, Praha-Smíchovské nádraží, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Jídelní vozy WRmz, RegioJet, Praha-Smíchovské nádraží, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Sedm jídelních vozů, které přes dva roky nepoužívá, prodává soukromý dopravce RegioJet.

Firma se rozhodla je prodat, protože už nezapadají do jejich konceptu nabídky služeb. „Nepočítáme do budoucna s jejich využitím, proto připravujeme jejich prodej,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Vozy procházejí ve společnosti Lokotrans v Brně revizní opravou tak, aby byly před uskutečněním prodeje uvedeny do technicky řádného stavu. Vozy před tím jezdily u rakouských drah ÖBB.

RegioJet pořídil restaurační vozy především kvůli nástupu na trasu Bratislava – Košice. „Tento standard jsme tam nabízeli i s ohledem na vyšší poptávku po tomto typu služby ze strany vnitrostátních slovenských cestujících,“ dodal Ondrůj. V případě ostatních spojů se podle něj ukázalo, že většina cestujících, kteří si chtějí během cesty zakoupit občerstvení, preferuje stávající koncept obsluhy přímo ve voze, ve kterém sedí s donáškou objednaného občerstvení přímo na místo.

RegioJet používal jídelní vozy jen krátce, odstavil je v roce 2016. Firma to vysvětlovala tím, že chtěla posílit kapacitu vlaků na trase a nahradila je proto vozem se sedačkami, protože v Bratislavě nebylo možné mít delší soupravu, než deset vozů.

Štítky

9 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Jidelnak se Jančurakovi nevyplatí,zaplatit 3 lidi není málo a 70 míst ve vagónu X jízdné to je přece pochopitelné, nic dotovat zesvětlení nebude.Pan Bu zaplať, že je vozí ČD, VYBORNE JIDLO, SERVIS A HLAVNĚ V KLIDU A POHODĚ SI TO UŽIJEME, TONEK

  • Chápu to tak, že se Regiojet zaměřuje na zákazníky, kteří upřednostňují rychlé občerstvení, kávu zdarma a zábavu. Lidé, kteří se raději v klidu a odděleně od ostatních řádně najedí, mohou nadále využívat služeb Českých drah.

    • Spíš se jim nechce courat přes celý vlak, navíc asi krom nějakého expresu do Košic tu není taková relace kde by se ten jídelní vůz uživil.

    • Na Ostravu ho „uživíte“ (=černá nula), chce to trochu propagovat, např. nabízet lidem s oblibou špajzáku místa v přilehlých vozech. Uživil by se i na Brno, nemluvě o Vídni… některé hodiny jsou samozřejmě silnější.

      Jestli to neprodávají kvůli technickému stavu a nutnosti obrovských investic, tak bych si s těmi špajzáky na jejich místě ještě trochu pohrál. Zmiňované ČD kvalitu výrazně posunuly a i ta gastro-story a sezonní nabídky mají docela úroveň.

  • Myslím, že lidé jídelní vůz preferovali, ale prostě vůz si na sebe nevydělá, tak je prodělečný a to je celé proč se jich Regiojet chce zbavit.

    • Já tam teda chci – ovšem mojí domovské trati jezdil poslední špajzák někdy v roce 2008 na Plečnikovi.