Železnice

RegioJet může vyjet s vlaky v Polsku, po letech získal povolení

Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet
Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet

Společnost RegioJet získala klíčový dokument, díky kterému může začít jezdit se svými vlaky v Polsku. Od polského drážního úřadu UTK (Urzad Transportu Kolejowego) získal certifikát bezpečnosti, který potvrzuje, že RegioJet splnil jak národní předpisy, tak požadavky vyplývající z příslušné direktivy EU na zajištění bezpečnosti železniční přepravy na území Polska.

„Znamená to, že RegioJet jako železniční dopraavce může provozovat železniční přepravu na kolejové infrastruktuře v Polsku. Je to nezbytný předpoklad k tomu, aby RegioJet mohl v budoucnosti požádat o přidělení kapacity na své případné spoje na území Polska,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.  Vyřízení žádost trvalo přes dva roky.

Podle něj RegioJet aktuálně nemá konkrétní plán na provoz linky do Polska, v dlouhodobých plánech dopravce ale s polským trhem počítá. „RegioJet aktuálně spojuje Polsko s Českou republikou autobusovými spoji – a to jak na lince Ostrava – Krakow, kde je provázanost s vlakovými spoji RegioJet v Ostravě; tak na mezinárodní autobusovou linkou Praha – Wroclaw – Varšava a zpět,“ dodal Ondrůj.

Už letos v dubnu  získal certifikát bezpečnosti v Polsku Leo Express, ten má i v jízdním řádu na letošní rok poprvé železniční spojení mezi Prahou a Krakovem. Kdy vlaky přesně vyjedou zatím není jasné.

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak jsem zvědav, kam bude Regiojet expandovat, zda do Německa, Polska nebo do jižních Čech.

  • takový spoj varšava-ostrava-víden by byl tutovka akorát někdo by musel slevnit.

  • Už letos v dubnu loni získal certifikát bezpečnosti v Polsku Leo Express, … Tak letos nebo loni? Ale vítám, že do Polska bude v budoucnu jezdit RJ.

  • No konečně, to ale trvalo. Tak doufám, že vyjede co nejrychleji. Že to bude tak rychle jak s Vídní.
    Současné nehorázné drahé jízdné do Polska, navíc ještě s povinnou místenkou za 3 Eura u všech dálkových vlaků skutečně moc možností cestování nedává a proto tak rychle rostou různí autobusoví dopravci, hlavně na letiště do Krakowa.

Newsletter

Partneři


Výběr editora