Železnice

Potvrzeno: Alstom a Siemens se spojí, vznikne železniční obr proti čínské CRRC

Nové rychlovlaky, které vyvinul Alstom pro Amtrak: Foto: Alstom
Nové rychlovlaky, které vyvinul Alstom pro Amtrak: Foto: Alstom

V Evropě vznikne nová jednička výrobě železničních vozidel. Společnosti Alstom a Siemens se dnes dohodly na společném podniku vytvořeného ze svých železničních divizí.

Obě firmy dnes večer v Paříži podepsali zatím memorandu o porozumění, které počítá s propojením obou firem. Siemens podle dohody získá nové akcie Alstomu, které budou odpovídat padesáti procentům základního jmění firmy. O dohodě informovaly obě firmy na svých webových stránkách.

„S našimi přáteli v Alstomu vytváříme evropského šampiona železničního průmyslu na dlouho dobu,“ řekl Joe Kaeser, šéf Siemensu. Potvrdil, že jde o krok, který reaguje především na ambiciózní plány čínské společnosti CRRC, která z Číny expanduje čím dál blíže Evropě a už do některých zemí dodala první vlaky. V Česku má u nich vlaky objednané Leo Express.

Alstom a Siemens dosahují v Evropě podobných obratů na železnici, stejně jako kanadský Bombardier. O něm se spekulovalo, že jedná se Siemensem několik měsíců.

Spojují se výrobci, kteří na evropské koleje přišly například s rychlovlaky ICE nebo TGV. „Spojení obou firem přinese zákazníkům a nakonec i všem obyvatelům chytřejší a efektivnější systémy, které budou řešit výzvy mobility ve městech i státech,“ dodal Henri Poupart-Lafarge, šéf Alstomu.

Nová společná firma má v zásobě zakázky v hodnotě 61 miliard euro, roční tržby obou firem na železnici jsou 15,3 miliard euro. Spojení má vytvořit synergie v hodnotě nejméně 470 milionů euro.

Sídlem nové firmy bude Paříž, divize Mobility bude mít hlavní ústředí v Berlíně. Nová firma má zaměstnávat přes 62 300 zaměstnanců v 60 zemích.

Součástí dohody je i výplata dvou speciálních dividend současným akcionářům Alstomu ve výši až 8 euro na akcii.
Firmy si od spojení slibují větší expanzi na nové trhy. Alstom je dlouhodobě úspěšný mimo Evropu hlavně na Blízkém východě či Jižní Americe, Siemens zaznamenal řadu úspěchů v poslední době v Číně, USA nebo Rusku.
Transakci musí schválit ještě dozorčí rady, spojení má podporu francouzské vlády. Pokud by Alstom od dohody ustoupil, musí zaplatit Siemensu 140 milionů euro jako odškodné.

Štítky

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Je to určitě velice silné rozhodnutí -reagující na aktualní součastný stav kdy je ve světě konkurence a navíc ještě asijské potřeba rychle jednat.Je dobře že světadíl Evropa tak v tomto boji nebude zaostávat a udrží si i nadále primát nejlepšího výrobce na světe.