Další nové vlaky pro Paříž a okolí. Svařovat se budou v České Lípě

Jednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / AlstomJednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / Alstom

Jde o jeden z největších kontraktů v historii francouzského železničního průmyslu.

Organizátor veřejné dopravy v Paříži a okolí Île-de-France Mobilités se rozhodl využít opci ke smlouvě s Alstomem a objednal dalších 35 jednotek RER NG.  Celkem má objednáno již 166 vlaků.

Île-de-France Mobilités oznámil podpis opce v tiskové zprávě. Důvodem je chystané prodloužení trati do Mantes-la-Jolie na konci roku 2026. Nové vlaky postupně nahradí starší soupravy MI2N na lince E a vlaky Z2N linky D.

Paříž a Île-de-France Mobilités v posledních letech výrazně investují do nových vozidel. RER NG je jedním ze základních kamenů celé moderizace.

Jednotky jezdí ve dvou verzích: šesti a sedmivozové. Čtyři nebo pět vozů je dvoupodlažních. Jsou plně nízkopodlažní pro snadný nástup i zdravotně postižených. Kapacita je 501, resp. 604 cestujících, půjdou spojovat.

Finální montáž jednotek probíhá v závodě Alstomu ve Valenciennes a Crespinu. Skříně se svařují v České Lípě. Smlouva na dodávku nových jednotek je jednou z největších v historii francouzského železničního průmyslu. Uzavřena byla v roce 2017, její hodnota je téměř miliarda eur. Umožňuje dodávku až 255 jednotek. Provozuje je státní dopravce SNCF Voyageurs.

Alstom a SNCF (resp. Île-de-France Mobilités, který jednotky financuje jako objednatel dopravy) mají rámcovou smlouvu až na 255 vlaků. První objednávka byla na 71 jednotek, letos na jaře přišla objednávka na dalších 60 jednotek. Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Mají dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup. Jsou již vybaveny technologií pro automatické řízení vlaku.

Jednotka RER NG. Foto: Samuel-Dhote / AlstomPrvní den provozu jednotky RER NG v Paříži. Foto: Theo Moll / AlstomNová jednotky RER NG. Foto: Île-de-France Mobilités
Tagy alstom Ile-de-France Mobilités Paříž RER NG
20 komentářů