Z výrobce i dopravcem. Alstom se pouští do provozu vlaků ve Velké Británii

Pendolino od Alstomu pro Avanti West Coast Line. Foto: AlstomPendolino od Alstomu pro Avanti West Coast Line. Foto: Alstom

Alstom chce v příštím roce spustit komerční linku z Walesu do Londýna.

Jeden z největších výrobců kolejových vozidel na světě se pouští do úplně nového podnikání, které není v oboru úplně běžné. S poradenskou firmou SLC Rail vytvoří dopravce, který začne provozovat vlaky v režimu open access mezi severním Walesem a Londýnem.

Plán oznámil Alstom v tiskové zprávě, požádal již o přidělení kapacity pod názvem Wrexham, Shropshire and Midlands Railway (WSMR). Jde o první případ, kdy Alstom bude i dopravcem.

Podle výrobce dosud není na trase Wrexham – Londýn žádné přímé železniční spojení. Od nové linky, která má začít jezdit v roce 2025, si slibuje rozvoj regionů. Má dojít k výraznému zkrácení jízdních dob oproti současné jízdě s přestupy.

V Londýně budou vlaky končit a začínat ve stanici Euston. Dopravce očekává, že nové spojení zaměstná kolem 50 lidí. „Jako největší dodavatel vozidel pro britskou železnici dává smysl, abychom se posunuli i do role dopravce,“ řekl šéf Alstomu pro Velkou Británii a Irsko Nick Crossfield.

Trasa nového spojení, které bude provozovat Alstom. Foto: Alstom

Vlaky mají jezdít pětkrát denně, obslouží oblast s 1,5 miliony obyvatel. Dosud je nejrychlejší spojení přes Chester za 2 hodiny a 35 minut. „Cestující budou těžit z mnohem konkurenceschopnějšího jízdného a jednoduchého nákupu jízdenek. Cestující zažijí zcela novou úroveň služeb,“ dodal Ian Walters, šéf SLC Rail. Vlaky se záměrně vyhnou Birminghamu, kde dochází k častým zpožděním. Jezdit budou po trati Sutton Park line, kde dosud jezdí jen nákladní vlaky. Alstom zatím neuvedl, jaké vlaky bude na nové spojení nasazovat.

Tagy alstom open access Velká Británie
12 komentářů