Dopravci Železnice Železniční průmysl

OBRAZEM: Další dopravce s Traxxy. EP Cargo převzalo první lokomotivu od Bombardieru

Nový Traxx pro EP Cargo. Autor: Oestreich
Nový Traxx pro EP Cargo. Autor: Oestreich

Nákladní železniční dopravce EP Cargo ve středu převzal první ze dvou nových lokomotiv Traxx F140 A3, které si objednal u Bombardieru. Slavnostní předání lokomotivy řady 187 proběhlo v Děčíně. EP Cargo se tak stalo dalším dopravcem, který do své flotily zařadil lokomotivy od Bombardieru.

„Tato smlouva je prvním krokem v investičním programu EP Cargo, kterým plánujeme rozšířit naši flotilu lokomotiv. Poprvé koupí EP Cargo zcela nové AC lokomotivy, které budou provozovány v Německu,“ uvedl už v únoru výkonný ředitel EP Cargo DE Rudiger Lorentz.

Nové stroje budou sloužit pro přepravu energosádrovce z východoněmecké elektrárny firmy LEAG (patřící do stejného holdingu EPH) do Stralsundu na pobřeží baltského moře.

Traxxy patří mezi nejúspěšnější lokomotivní platformy v Evropě, celkem se jich prodalo přes 2000 kusů. EP Cargo přitom dosud (spolu se sesterským lokomotivním poolem Loko Train) sahalo po konkurenčních Vectronech od Siemensu. Počátkem roku 2016 se firma stala prvním českým majitelem Vectronu.

EP Cargo jako součást Energetického a průmyslového holdingu zajišťuje železniční dopravu hromadných substrátů pro skupinu. Ročně převeze po železnici více než 3,5 milionu tun, specializuje se přitom na dopravu hnědého a černého uhlí, vápenců, vápna a vápenného hydrátu, energosádrovce, popílků, a jiných vedlejších energetických produktů.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jako laik, který prostě jen má rád vláčky, jsem se zděsil, když jsem na českých kolejích po pěkných Taurusech a ještě hezčích mašinkách ř.380 začal vídat Vectrony a říkal jsem si, že je to designově takovej hnus, že to snad nejde překonat. Ale Bombardier s Traxxem dokázal, že jde udělat ještě větší hnus 😀 Copak ty firmy nezaměstnávaj žádné designery, jenom inženýry, kteří ten vnitřek narvou do jakéhokoliv kvádru? …A pokud tu někdo řekne, že lokomotivy nemusí mít žádný design, tak po něm půjdu a umlátím ho tlustou učebnicí průmyslového designu…s vostrýma rohama vazby 😀

    • Jako laika, který má rád vláčky mě žádný z Vámi jmenovaných designů nijak neuráží.

      A věřte mi, i kdyby jste Vy nakreslil a vyrobil loko podle tlusté učebnice průmyslového designu, tak se najdou takoví, kteří Vás budou chtít bít jinou, podobně tlustou knihou akorát s nepatrně jinak hranatýma rohama vazby. 🙂

    • Ano, design Traxxů je dost účelný a nudný. Ale nevadí mi. Nicméně design Škody 109E nepovažuji vůbec za povedený, spíš naopak. Je to takový dost nepovedený a okatý pokus napodobit Taurus.
      A ano, souhlasím, že Vectron je taky nepovedený. Oproti krásným čistým liniím Taurusu je vyloženě zmrvený. Nechápu, proč Siemens neudělal nějaký zcela jiný a ladnější. Nakonec design mu šel vždy velmi dobře.

    • kolik by ten desing navíc stál? Nákladní (osobní)lokotky nemusí mět desing, protože desing se neslučuje s ergonomií jak už oprav nebo provozu.Podívejte se na tu učebnici a jestli ty články nebyly psané nějakým mechanikem nebo fírou, tak je to jen četba pro děti.

    • Myslím, že těm pánům, kteří si tu lokomotivu pořídili, je srdečně jedno, jestli někdo z vás při pohledu na ni dosáhne erekce..

    • I když jsem vlastenec tak musím podotknout že se mi třeba líbí více vectron než 380 svým designem.

    • To Kosočtverec : Chápu, co svým komentářem chcete sdělit, ale je poněkud mimózní.
      Těm pánům je to asi jedno, každopádně nám je zase úplně jedno, co si o tom designu myslí nějací pánové. My hodnotíme design samotný a ne to, co si o něm někdo myslí 😉
      Zcela analogicky mi je taky úplně jedno, co si myslí o designu Octavie někdo, kdo si ji zrovna koupil. Je jen jedním z mnoha a navíc jeho vkus není můj vkus a jestli on si ji koupil jen proto, že je nejvýhodnější a design ho nezajímá, je mi upřímně řečeno zcela fuk. Mně osobně zajímá a mám plné právo ho jakkoliv komentovat 😉

Newsletter