Dopravci Železnice

Nový cyklovůz GW Trainu se objevil na kolejích, řeší jej Drážní úřad

Cyklovůz GW Trainu. Autor: Jósef Rákos
Cyklovůz GW Trainu. Autor: Jósef Rákos

Společnost GW Train už převzala první vůz upravený pro sezonní přepravu kol na Šumavě. V sobotu uskutečnila zkušební jízdu a vzbudila tím pozornost Drážního úřadu. Tomu věc nahlásila Federace strojvůdců.

Cyklovozy vznikají v dílnách ve Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Cyklovozy vznikají v dílnách ve Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle mluvčího úřadu Martina Nováka firma porušila předpisy, neboť vůz není evidován v národním registru ani schválený k provozu. Další postup Novák neupřesnil.

Firma se nicméně brání tím, že poštovní vozy dovezené ze Slovenska (takzvané gábiny – řada Gbk…. z 80. let) jsou schválené jako typ a úprava pro kola nebyla zásadní ani se neměnil účel vozu. Navíc zkušební jízda není pravidelnou přepravou.

akvizici poštovních vagonů psal deník Zdopravy.cz v září.

113 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Martin Khunas: Jestli spolehate na signalizaci dveri, tak riskujete…. Spolehliva urcite neni. Uz jen z principu na jakem funguje nemuze byt 100% spolehliva. Funguje na 80% pripadu, pokud chcete ozvete se mi, rad se pobavim kolego…

  • Nojo, když z tama zmizely české dráhy, tak zmizely i půjčovny a rozšířená přeprava kol. A jakmile se někdo chopí, aby situaci alespoň trochu napravil, tak je třeba mu hned začít házet klacky pod nohy. Samozřejmě, jsme tu v české republice a nejvíc keců mají ti, co v životě nic nedokázali a umí akorát jen kefrat a hatit snahu ostatních…

    • Jste ve vleku reklamy, příteli. Záležitosti se nikdo NECHOPIL, po kontroverzním vyštvání ČD se kvalita služeb ani náhodou nepřiblížila původnímu stavu. Počínaje nepohodlím v „nových“ soupravách, přes desetiprocentní úbytek vlaků až po zaříznutí doplňkových služeb, o kterých píšete. Takže se nic NENAPRAVUJE – stav byl záměrně zhoršen požadavky objednavatele na jiného (protekčního) dopravce. Převod peněz, to je oč tu šlo a ten funguje dobře, nic měnit tedy není třeba.

    • Jsou proste pravidla ktera je treba respektovat. Nevim co se tu resi

    • Soudruzi, pokud chcete kázat vodu a pít víno, tak jste se stali přesně tím, čím pohrdáte. Všichni víme, jak je to u čd s (ne)dodržováním pravidel. V žádném případě neschvaluju jejich porušování, ale nelíbí se mi, když je porušuje jeden a místo aby sklopil ocas mezi nohy a byl rád, že mu to prochází, tak bude vyřvávat jak porušuje někdo jiný. Tím tuplem, pokud se jedná o prospěch zákazníka. Jasně, není a nebude to v původním stavu, ale cokoliv je lepší než nic. Pořád tady prostě není jasno v tom, že bez zákazníka to nepůjde a že je třeba řešit JEHO zájmy – žádný parazit nezahubí svého hostitele, ale tady v čr platí spíš „po mě potopa“ :-/

    • A z čeho usuzujete, že slovenské drážní orgány mávnou rukou nad tím, co z u nich registrovaného vozu vzniklo v ČR?

  • jasan, kluci odešli z Federace do odborů Jihotransu … takže od Federantů je to prostě smeč – to je asi celý

  • Možná to tam je, ale z fotek to není patrné. Mám na mysli povinné nápisy ohledně označení, váhy, typu brzdy, brzdící váhu……bez těchto věcí je zákonné jezdit jen zkušebně na okruhu před schválením. A klasická trať není zkušební okruh……

    • Železo uprostřed je asi popsané.
      A mimochodem, projděte si diskusi na K-reportu. Třeba se tam dočtete že vůz je asi stále registrován na Slovensku a že jim to možná vychází tak že ani brzdění vozu na kola nebude třeba řešit.

    • K.S.
      Bohužel pořád nějak nechápete. To „možná bude stačit“ je jim platný jako mrtvýmu zimník. Z toho jasně vyplývá, že pokud to tak opravdu je, tak se změnou hmotnosti prázdného vozu změnily jeho parametry a pokud i ložený by nemusel být brzděný, změnilo se i určení vozu. Takže s tím na okruh, otestovat, zvážit, správně dle vyhlášky popsat, dostat razítko a pak teprve může do provozu.
      A jen čiště podle mého odhadu, pokud připojí 810 z obou stran a do budoucna i Sprintery (a to i kvůli brzdění) , budou potřebovat průběžný kabel řízení, který na vozu určitě nebyl. Takže také schvalovací kolečko…..?!

    • Jindra:
      Určení vozu je stejné, přeprava nákladu, jestli je to pošta, nebo kola, je to jedno, pokud ne, tak pak je to pitomost a něco co by mělo být okamžitě změněno, jestli je nepřekonatelný problém kolo s a bez štítku s adresou, tak je to jen a pouze problém že někdo zaspal. Třeba to vychází je narážka na to že to prý jiné jednotky neumí brzdit. taky to může vycházet.

      Opět ukazujete problém dráhy, schvalovací kolečko na kus drátu. Co když seženou, neříkejte že se to nedělá, kabel prodlužovací a ten k tomu přiváží páskami na kabely? Budou dělat schválení na odnímatelnou nesoučást? 810 navíc nemají myslím mnohačlenné řízení, ale jen nabíjení akumulátorů přípojných vozů. Dobře, když budou mít z obou stran jednotku s motorem, vzduch je spojený, nechme bokem jestli vůz brzdí, nebrzdí, jestli tam je balast nebo ne, kolik to váží, potřebují stále kabel? Něco mi říká že ne a že ta druhá se nebude podílet dodávce hnacího výkonu.

      A jen k okruhu, pokud jsou pravidla psaná tak že se dá jenom testovat na okruhu, ve světě jich existuje jen pár, tak by se na to měl podívat ÚOHS, protože to zavání monopolem, eventuálně by to mohlo dojít do soudního sporu a ukázat se že požadavek na testování vozu po malých úpravách na okruhu je neoprávněný. Navíc se tu bavíme odhadem o změně hmotnosti bez stojanů možná o 600kg, se stojany možná o 300, nevím, hádám z toho co šlo pryč, na dobalastování stačí dovnitř umístit asi 5m kolejnice. A budete s prázdným vozem kde jste byl původně.

    • K.S.
      To je zbytečné. Něco si načtěte a nebude vypouštět takové nesmysly…

    • To K.S. Popsané železo a povinné nápisy na skříni vozidla je jako nebe a dudy. Diskutovat na K- reportu je jako diskutovat s Vámi, takže o ničem, čímž se přidávám k Jindrovi. Nejdříve je potřeba o dané problematice něco vědět a pak má nějaká konverzace smysl…..

    • A zjistil jste si, jestli to nemají popsané z druhé strany? Hodnotit něco podle fotek bývá ošidné. Každopádně jestli jde pouze o označení, tak ho třeba už během této diskuse stihli doplnit. Jen škoda, že se České dráhy v době, kdy zde obstarávaly provoz, nepokusily o něco podobného.

    • Daniel Mach:
      Pro vás evidentně platí totéž, co pro „K.S.“ – když se chcete k něčemu vyjadřovat, tak si nejdřív zjistěte podrobnosti: „kolovozy“ (tehdy z „Bafíků“) totiž vznikly (díky depu v Českých Budějovicích) před asi 25 roky právě pro trať České Budějovice – Volary – a už tehdy se ukázalo, že vyhradit pro kola celý vůz z pouhými dvěma úzkými nástupními dveřmi je k ničemu, a to i když je ten vůz obsazen manipulantem, protože pobyty na zastávkách jsou kvůli cyklistům stejně výrazně překračovány. Honza Šatava si toho byl dobře vědom, když navrhl a provádí úpravu těch slovenských poštovních vozů tak, aby nevznikl podobný problém, ale zjevně nedocenil potřebu projednat tu úpravu včas s DÚ …

    • Mně z článku vyplývá pouze to, že podcenil jednání s odbory strojvůdců ČD. A jinak nevím, proč mě tady obviňujete z toho, že jsem si nezjistil „podrobnosti“. Sám uvádíte, že ČD zkoušely vůz s klasicky 2 vraty, tedy jedna na každé straně. Tady je to ale celkem 5 párů bočních vrat. Tak ty podrobnosti o tom, že by ČD tento vůz zkoušela, ty by mě fakt zajímaly.

    • Daniel Mach:
      Vy opravdu asi neumíte (ani) číst: já jsem nenapsal nic o tom, „že ČD zkoušely vůz s klasicky 2 vraty, tedy jedna na každé straně“, ale že „„kolovozy“ (tehdy z „Bafíků“) totiž vznikly (díky depu v Českých Budějovicích) před asi 25 roky právě pro trať České Budějovice – Volary …“ – ale jestli ani nevíte, co je „Bafík“, tak se už nedivím tomu, co tu píšete, a není vám pomoci.
      Navíc na tom novém „kolovozu“ nevidím VŮBEC ŽÁDNÁ „vrata“, takže to ani není žádný krytý uzavřený vůz, ale jsou tam jen neuzavíratelné otvory – a minimálně to může být dost zásadní problém při i jen trochu vyšších rychlostech než je rychlost posunu, protože proudění vzduchu by při nich mohlo působit nepříznivě na (beztak už dodatečně zvyšovanou) stabilitu toho vozidla na kolejích (v původní podobě ty příliš lehké vozy při vyšších rychlostech vykolejovaly, a proto byly doplněny „vybalastováním“).
      Nevím, proč by „tvůrce“ toho vozidla „podcenil jednání s odbory strojvůdců ČD“, resp. proč a o čem by s nimi měl vůbec jednat – podcenil ovšem potřebu jednat včas s DÚ, čímž naopak těm „odborům strojvůdců ČD“ (určitě nechtěně) nádherně nahrál, aby se mohly zviditelnit.
      A jen ještě jedna drobná poznámka: DÚ by určitě vyžadoval minimálně posouzení bezpečnosti přístupu do toho vozidla otvory v bočnici – jsem docela zvědav, co bude jeho provozovatel toho „neschváleného“ vozidla dělat, až na některém z těch „žebříčků“ někdo uklouzne, vyvrkne si nohu a bude po něm požadovat odškodnění, protože pojišťovna je nebude chtít hradit.

    • Příspěvek pod nickem „železničář v důchodu“ ze dne 16.4.2018 v 10:20 hod.:
      „… celý vůz s pouhými dvěma úzkými nástupními dveřmi je k ničemu …“.
      Odtud jsem to vzal. Dále nekomentuji.

    • TO Daniel Mach:

      Nápisy musí býti dle pravidel ( o kterých evidentně nic nevíte) na obou stranách železničního vozidla!!!!

      A k Vaší konverzaci s důchodcem: přeji méně přespříliš bujné fantazie, dále více se držet faktů a nakonec….když chcete diskutovat, musíte o tom něco vědět….

  • Tak znovu: to snad byl až tak nepřekonatelný problém se s DÚ dohodnout včas a získat od něho včas patřičné doklady?
    Zásah do konstrukce vozu i změna účelu užití to jednoznačně je, takže to bylo třeba řešit včas – jenže to by se s tím vozidlem nesměly do poslední chvíle dělat naprosto zbytečné tajnosti …

  • Tak znovu: to snad byl tak nepřekonatelný problém se s DÚ dohodnout včas a získat od něho patřičné doklady?

  • Najednou píší o bonzu. Co takhle paragraf „bránění výkonu trhu v železniční dopravě“? Ten by na událost napasovat nešlo? Zatím dostali od kraje celkem dost směšných pokut za nedodržení nízkopodlažnosti, další od DÚ zkousnou též. Za prachy od kraje to přece stojí, nějaký risk = zisk.

    • Mnoo a kdy to jelo? Jestli tam byla v grafikonu slušná díra a SŽDC o tom věděly, tak asi ne a spíš by to případně měl nahlásit někdo od nich než takto kdosi přes federaci strojvůdců. Ona kdesi v ceníku je položka znějící zhruba „využití dopravní cesty pro zkoušky vozidel“, to by na to napasovat nešlo?

      Pokud za nedodržení nízkopodlažnosti od kraje (no jestli mu to tak vadí, tak proč vyhrály výběrko?), jsou něco jiného, nezdá se vám?

  • Když se po půl roce s tichým souhlasem Drážního úřadu podařilo dovybavit vozidla systémem TRS , uděláme si ze sítě s tichým souhlasem Drážního úřadu zkušební okruh (proč platit VÚŽ) a zkusíme jestli to dvě 810 ubrzdí a následovat bude jízda s Regiosprinterem bez červené hadice … to se to podniká Jirko Koláři

    • Jirka by mohl zfleku nahradit Krtka. Jinak na Regiosprintlochnesku nepotřebují červených hadiček. Budou to brzdit procenta lochnesek a bezbřehá víra ve svobodný trh v železniční osobní dopravě:) Ta jak známo, přebíjí i fyziku.

    • Chachar Budvar:
      Když jim ta procenta vychází, tak není moc co řešit. Ale to byste si nemohl rýpnout. Kdyby to mělo být provozováno jako nebrzděný vůz, tak je pak žádoucí jej snad co nejvíce očesat, ne?

    • To chachar budvar:

      Tleskám, lépe bych to nenapsal

      To K.S.
      co komentář to prostě perla…..

  • …jediným problémem je, že nemají v TP zapsanou změnu barvy vozidla (nejspíše), vyřeší to lehká pokuta a bude to jezdit . Protože z hlediska funkčnosti a ergonomie jde o naprosto jednoduché a vizionářské provedení pro daný účel, notama podložené . Smekám před koumákem, kterého takové osvícené provedení cyklovozu napadlo… Reklamu to tedy má již pořádnou zadarmo a to je další bonus !

    • Ale je fakt, že je otázka jestli je na to regiosprinter stavěný. Třeba Stadlery ve Švýcarsku ano.. Ty z výroby umí táhnou náklad. Ale

    • Pokud by ten vuz neml brzdy nesmy byt razen na konci vlaku a pochybuju ze takovy vuz DU pusti na trat. Je jedno kde je vuz registrovan DU muze zakazat provoz jakehokoliv vozidla

  • Vůz nese označení Gbkkqs.
    Železniční odboráři (FS, OSŽ) bonzujou na všechny, třeba Regiojet by mohl vyprávět. Dnes se holt udavačská nátura projevila vůči GWTR.

    • Gbkkqs to bylo, než do toho vagonu řízli, dali jinou střechu nebo změnili hmotnost. To je jako s autem, do kterého jen tak vyřežu díry, a bez SPZ, taky prostě nemůžu do provozu. Takže chyba na straně GW

    • Jindra:
      A slyšel jste o tuningu? Takových aut jezdí. Tady je jiný problém a to ty předpisy, zatímco u tuningu se to připíše jako poznámka, takže máte třeba Škoda Octavia Combi se spojlerem, tady vymýšlí novou řadu auta..

    • K.S.
      Jste vedle jak ta jedle a mícháte jabka s hruškama. Pokud si dáte homologovaný spoiler na auto, je to jen vaše osobní věc. Pokud ale namontujete neschválené home made věci nebo třeba modré žárovky, tak neprojdete technickou a i policie vám to při případné kontrole taky spočítá, protože auto není způsobilé k provozu. A tady je to to samé. Navíc pokud Drážní úřad řekne, že vůz není schválený k provozu, tak s ním vyjet je prostě průšvih.

    • Jo a co ty unikající informace od zaměstnanců o totální diletanci a nedodržování mnoha nařízení, často bezpečnostních. Myslím obecně u dopravců. A diletanti a ziskokopové za každou cenu se statunovými vlaky v síti s osobními, to není příliš potěšující.

    • To předchozí co jsem napsal bylo míněno obecně, nikoliv o GJW, GWTR.

    • Tak vidíte i u toho spoileru si to musíte na úřadě nechat zapsat a to taky mělo být první co měli udělat zeptat se na dú co oni na to. Já osobně bych jim přidal ještě pokutu za to divení to mají vědět a ne se tomu divit. A ještě k tomu bonzování, kde berete jistotu že je nabonzovali cizí citové, spíš si myslím že to byli jejich vlastní, protože kdyby se pak něco stalo tak budou mít průser že jezdí s neschváleným vozem.

    • Jindra; Martinm:
      To jste asi nepochopili, to je narážka na nutnost dělání nového modelu kvůli každé pitomosti.

      A jen mimochodem, úředníci si mohou jak chtějí šaškovat se zákazy modrých světýlek, ale ve stále více a více propojeném světě se lidé začnou ptát proč u sousedů to lze a u nás ne. Proč tam si smíte vybrat vybrat výrobce protézy a tady to určí pojišťovna… Lidé se začnou ptát a pak to budete muset povolit.

    • To K.S. No vy jste fakt úplně vedle. Toto není holubník, ale drážní provoz !!!!!

    • To K.S. „A slyšel jste o tuningu? Takových aut jezdí. Tady je jiný problém a to ty předpisy…..“

      Také jednomu kolegovi řekl zácvikář na mašině, když ho upozorňoval, že jeli na výstrahu, tak aby zvolnil a začal brzdit. Odpověď?? A vy jste ještě nikdy neprojel křižovatku na červenou????
      Za prvé, silnice a železnice jsou z hodně hledisek totálně odlišné věci, takže každé srovnávání je liché a
      za druhé, ano ach ty předpisy, to je opravdu problém……

    • Petr CDC:
      Spíše je mimo úřednictvo které si vymýšlí předpisy a to nejenom na dráze, bohužel si jich většina nikdy nezkusila jaké je to být na druhé straně, pak by možná nebyly předpisy jaké jsou. V tom je ten obrovský rozdíl proti zbytku světa a proč Evropa zaostává, protože než tu uděláte jakoukoliv inovaci, tak se na Vás vrhne tolik byrokratů že než abyste se s tím otravoval tak si dojednáte schůzky v USA a rozjedete to tam. Najděte mi tu koho ohrozilo že s tím jeli, ne virtuálně, ale skutečně. Koho ohrozila jízda toho vozu?! Brzdil? Podle všeho brzdil. Jediným poškozeným tu zjevně je nějaký řádek v nějakém lejstru. Toto je dost blízko něčemu čemu se říká zločin bez oběti, což je téma o kterém ve světě bývá velká diskuse, jestli trestat či ne. Co kdy kde a jak testovali? Víte to? Jestli s tím ujeli dvě stanice po posledním vlaku naložili/vyložili pár kol, zkusili jak se to dělá, tak to bude řešit jenom nějaký Sheldon Cooper, nehledě na to o jízdě vlaku musely vědět SŽDC, otázka co bylo v žádosti o dopravní cestu, ale zřejmě jim to nevadilo.

      Jak jsem psal dříve, úřad by měl první upozornit a pomoci s uvedením do souladu a jen pokud tyto snahy budou dlouhodobě selhávat, tak pak teprve dělat problémy dané firmě. Eventuálně by se mohli zamyslet jestli nejsou předpisy zbytečně přísné, nepoužitelné pro malé firmy. Ony také vznikaly někdy v době kdy tu byly jenom ČD a možná pár společností s odkoupenými motoráky, jenže doba se podstatně mění, takže nastavení je třeba možná vhodné změnit.

      Ale myslím že se shodneme že se neshodneme v našich názorech na to jak se mají psát předpisy a jak má úřednictvo postupovat, jestli jako zlý vrchnostenský dráb, nebo pomocník. Také v tom jak nebezpečné toto konání bylo.

  • Já to asi lidsky chápu, ale obecně opět ohýbáme co se dá, jak bývá nehezkým zvykem zdá se u soukromých dopravců.

  • Z těch obrázků mi ty změny nepřijdou tak zásadní, aby musel vagón projít novým schvalovacím procesem. To je, jako by jste si za káru za auto dali třeba zvýšené bočnice, nebo plachtu. Pokud se tím nezmění nosná konstrukce a náklad( kola) je řádně zajištěný, tak to nikoho nemusí zajímat.

    • Možná by jste se divil co vše je nutné si na železnici nechat schválit. Jenom tím že z přívěsáku 010 za 810 vyndáte sedačky vytvoříte tím novou řadu 015 kterou je nutno si nechat schválit.

    • Gogo:
      A pak se divíme že s přepravy dělávají raději po silnic. Systém je třeba upravit a nahradit mnohem pružnějším ve kterém budou ke schválení jen a pouze věci které se týkají interakce vozidlo-infrastruktura a to ještě přiměřeně typu (bylo velmi smutné číst v žádosti o povolení na 1km tratě rozchodu 760mm s jednou parní lokomotivou a dvěma vagóny pasáž zabývající se elektromagnetickou kompatibilitou, taková věc by tam ani neměla být) vozidla a infrastruktury. Nějaké řady vozů mohou mít tak smysl pro dopravce a eventuálně jeho objednatele, na nic jiného je nepotřebujete, databázím je to putna co bude cizím klíčem (jestli Bmz, 243, nebo třeba obrázek (převedeme na bytey a to na řetězec)), dokonce můžete mít přesnou informaci o tom co je vůz zač, ne co je zač řada.

      Všimněte si prosím jedné věci, jakékoliv odvětví po regulaci umírá, zastarává a nerozvíjí se, jestli má dráha nějak přežít, tak se musí zbavit té své malosériovosti a kusovosti, to znamená že změníte i to schvalování, změníte postupy co tu jsou od C.K., nebo spíš raději vezmete celou knihovnu předpisů a věnujete ji na otop místnímu azylovému domu a napíšete je znovu a minimalisticky. Víte proč se rozvíjí, no spíš rozvíjely, inovace v IT, takovou rychlostí? Protože když napíšete program tak nedojde nějaký úřad pro programy a nezačne se vrtat v tom kolik to má čeho ifů a nebude zkoumat jeho bezpečnost aby to schválil k vydání. Proč se technologické firmy stěhují do USA, byť výroba je jinde? No protože když něco začnou vyvíjet tak se hned zpoza stromu neobjeví byrokrat aby do toho začal rýpat předpisy. Do jisté míry Vám ve státech udělají street-legal auto třeba z lešenářských trubek (slyšel jste pojem hot rod?), proto tam třeba vznikla Tesla Motors.

      Na dráze by se měli naučit alespoň to co automotive zná alespoň od 50. let, mám tu minimálně regionální sadu předpisů, na tyto navrhnu vozidlo, nechám je schválit v kterékoliv zemi daného regionu a pak to mohu prodávat všude v regionu a ještě je to přiměřené tomu co to vozidlo je. Není možné abych na šlapací drezínu děla cca 30x schvalování abych mohl jezdit po Evropě, nebo dokonce být omezen jen některými tratěmi. Kdyby se mi chtělo do toho drbat a hrabat se v tom, tak objevím bezpočet podivností ke zrušení, hned ze startu mne napadá, ale to si nejsem jistý zda v tom má prsty DÚ, nebo SŽDC, profil kolejnice (UIC60, S49). Ať si tam klidně dají zvětšenou kolejnici BTTB pokud to mají dobře napočítané tak že to danou zátěž unese. (To je vlastně Brunelův profil, že?) Protože pokud se něco nestane tak zajde na úbytě definitivně, teď ji trochu táhnou nahoru zase VRT, trochu roste nákladka, ale proti silnicím je to směšné, právě pro složitost celého systému. V momentě kdy přijde něco jako hyperloop, což možná neskončí pod DÚ, a bude to schopné přepravovat kontejnery, tak můžete kolejnice vytrhat, a pode rad pánů Nohavici a Dobeče, je vyvézt do sběru a na pražcích opéct krávu. Nebo se příslušná místa vzpamatují a odstraní zbytečnou byrokracii.

    • Hlavním problémem jsou současné předpisy, proto Vectrony má Regiojet registrované v Rakousku a EP Cargo v Německu. Ten problém je částečně i v písmenu D u revizí a prohlídek a zkoušek. Pokud děláte tlakovou nádobu na kamion tak Vám to udělá revizní technik, kterých je v každém kraji několik. Na vagonech máte prakticky ty samé předpisy, které mohou psát jen lidé s drážním razítkem (revizní technik, inspektor), což je problém dnes sehnat a je to několikanásobně dražší.

    • To noerf: registrace lokomotiv se provádí tam, kde je jeho vlastník, ne? Takže Jančurák je má v Rakousách, protože nejsou jeho a leasingová spol. je registrovaná v Rakousku…….

    • petr cdc: U vagónu ma Regiojet registraci v Rakousku na doporučení tehdejšího náměstka DU. Z důvodu, ze by se v té době musela v Čechách schvalovat nová řada.
      Jinak nové traxxy jsou registrovány v CR. A v nejbližších dnech by měli přijít schvalovacim procesem ve Velimi.

    • To noerf:

      To sedí: Vectrony mají Ačko, páč jsou registrované tam a Traxxy už budou CZ, páč jsou Jančurákovo a ten je….víte kde.

  • Nějak nechápu místní rozhořčenost. Vyjeli s neschváleným vozem dostanou pokutu, snad žijeme v právním státě ne. I když chápu, že porušovat předpisy a ještě se cítit pohoršeně, je český národní sport. Nevidím jediný důvod proč si před výjezdem ho nemohli nechat schváit.

    • Má to dva zdroje, jednak podle všeho zase modré odbory chtějí jen a pouze dělat zle, druhá je pak ta že zničeho nic se zjeví úřad, jak naschvál v momentě kdy jsou z kraje vyhoštěny ČD a začne dělat zle, přitom ignoruje všemožné vagony s přídavnými komíny, anténami a kdečím co se na místo kde jsou objeveny jen těžko teleportují. Dále asi i protože si úřad nikde zřejmě nedefinoval podstatnou a nepodstatnou změnu, takže nikdo neví co může a co nemůže, což zase zavdává na podezření že je to jenom snaha dělat zle někomu. Dále je také dost podezřelé že úřad přišel s tvrzením o neschválení a dalších věcí v momentě kdy to má začít jezdit, přitom se o tom veřejně ví rok.

    • Tak já nevím drážní úřad je zde desítky let. Stejně jako soukromníci. Oni taky neexistují pouze osobní dopravci. Nevšiml sem si že by u pokut u různých nákladních dopravců bylo takový haló. Těžko je mohli používat dřív, ale až ve chvíli když s tím vylezli ne? To přece není účelový. Tam změna účelu vozu je už z logiky věci podstatná věc o tom nemůže být sporu. Když ČD předělávali privesaky od 810, tak si je taky nechali schválit a vozy dostali nové označení a to se tam defacto jenom vytrhali sedačky.

    • Účel se nezměnil, pokud tedy nechceme začít řešit každý jeden druh přepravitelného zboží, ale to bychom mohli skončit u vozu pro listovní zásilky, jiného pro sklo, dalšího pro pletené svetry… Vzhledem k tomu že poštou lze poslat kolo, tak je asi jediný rozdíl v tom že na poště je omotané ve fólii a se štítkem s adresou. A klidně mi můžete věřit že raději nechcete vědět co a jak se poštou občas posílá, takže toto změna není.

      Šel s tím některý z nákladních dopravců do médií a bylo dané „pochybení“ hlášeno takto podivně? Respektive tak aby časový sled a zdroj hlášení nebudil podezření z účelovosti. Podívejte se, i tady v diskusi je dost lidí co soukromé dopravce nesnáší, jestliže teď nedávno GWTrain nahradil ČD a „všímavý strojvůdce“ poslal takovéto udání, navíc přes asociaci (tedy naprosto anonymně), je poněkud podezřelé, napadá mne pár dalších vozů, a pár nad i v majetku ČD, které si prošly podstatnou změnou účelu a mám jisté pochybnosti o jejich řádném zabyrokratzování.

      Drážní úřad mohl zaslat upozornění že si vozy dopravce stále nezaregistroval do národního registru, ale také je možné že je má registrované na Slovenku, pořád, a co teď jestli byly schváleny, původně, i pro mezinárodní provoz? Spor to bude zajímavý.

      Pokud vyžaduje pouhá změna počtu sedaček vozu nové schvalování, tak je spíš něco velmi špatně s předpisy kolem těchto registrací. Z pohledu jízdy je celkem putna jestli mám 32 sedaček, nebo 64, nebo třeba 128 či 256 (což už tedy nevím jak by tam dali ale řekněme že to vykoumají). Z pohledu cestujících je mnohem důležitější jak se jim cestuje, a vzhledem k tomu jak dopadly některé rekonstrukce kde kufry mají výhled a lidé se dívají do zdi, by si měl dotyčný schvalovatel zajít na kurz ergonomie. V zásadě z pohledu nikoho nejsou pak důležité ony řady Bdpee, Bmz, Pfhpvee, pokud mám firmu, mám jistě databázi vozidel, ta toho může a obsahuje mnohem více než zakódujete do písmenek. Ano, z pohledu databáze tam ekvivalent písmenek bude, ale na vozidle jej netřeba. Nové schválení má smysl spíš když z polovičky osobního vozu udělám nákladní, když vyměním podvozky za třínápravové protože s tím chci jezdit někde kde to trať jinak neunese, nebo když kompletně předělám elektrickou výzbroj, zejména silové části, dosadím klimatizaci, předělám jej na řídicí. Ne když ne když z nákladního vagonu oddělám pár plechů a dám tam stojany.

      Nehledě na to že je postup kdy úředník chce zahájit řízení o pokutě okamžitě bez předchozího nějakého upozornění a případné snahy o nalezení vhodného řešení, vypadá spíš na úřednickou libovůli než na ochranu veřejnosti. Trochu mi to připomíná několik případů z Británie kde místní úřednictvo dalo malému dítěti (5-7 let) pokutu 100 liber a hrozilo správním řízením s vyšší pokutou, za to že před barákem prodávalo citronádu bez povolení. Ano, vagon není limonáda, ale logika a přístup je zhruba stejný: My jsme vrchnost a naše slovo je zákon, my si vás budeme pokutovat jak chceme bez snahy o to se domluvit.

      To co měl drážní úřad udělat bylo, že by někdo zvedl telefon a zavolal do GWTrainu, nadnesl že jim došlo oznámení a že s těmi vozy může být problém, že nejsou registrovaná, asi, a že by bylo vhodné to napravit a že se jim tak nějak nepozdává ta rekonstrukce a že by se rádi na ty vozy podívali. Dalo se to řešit diskrétně a uď by to spadlo pod stůl, nebo by se jednoduše provedly potřebné kroky. Tady to totiž spíš vypadá na hyperaktivitu úředníka a rozhodování od stolu na základě fotky.

      Já chápu že je teď populární heslo „Makáme na tom“, ale bohužel naše úřednictvo pak dělá lidem zbytečné problémy a chová se jako vrchnostenské úřady, nebo úřady diktatury, ne jako úřady moderního rozvinutého státu s demokratickými základy, jejichž cílem sice je vymáhání předpisů, ale zároveň pomáhají odstranit vzniklé, povětšinou nezáměrné, nedostatky, nikoliv pouze výběr pokut. Trest má být vždy až poslední možnost, buď je to odstranitelná chyba z nové legislativy, úřad by měl tedy spíše pomoci ji napravit a uvést situaci do souladu, nebo je to rozdílný názor, to se dá vyřešit jednáním, úředníci sami neznají ty předpisy dokonale (to bych měl taky jeden příklad).

      Ovšem to je to stejné jako s policií a městskou policií, žárovka v autě může prasknout za jízdy, zadní si ani možná nevšimnete že nesvítí naplno, místo upozornění hned pokuta. Dojedete do úplně cizího města kde neznáte vyhlášky, porušíte ji, přitom o nic nejde, nikoho neohrozíte, typicky sednete si někde na trávu, zídku, s přítelkyní si chcete udělat někde v parku piknik, ale ale bohužel je ve městě zákaz pití alkoholu na veřejnosti, takže vám dají pokutu za to že si k tomu dáte lahev bílého. Kdybych chtěl tak můžu příkladů takovéto zlovůle úřednictva, policie a dalších složek napsat několik stran.

    • To K.S. Počty sedaček (a tím obsaditelnost) mají podstatný vliv na stanovení váhy loženého/prázdného vozu a tím též podstatný vliv na stanovení brzdící váhy vozu a tím i podstatný vliv na stanovení skutečných brzdících procent vlaku, kam je ten či onen vůz zařazen. Proto asi to schvalování. A pochybuju, že u tohoto vozu se nezměnila váha.

      Můžete prosím jmenovat nějaké ty vozy u ČD, které neprošli schválením??

      A drážní úřad se přece nemusí zabývat nějakými plány nějakého dopravce. Mám na mysli, že má v plánu vyjet s nějakými vozy. Drážní úřad zajímá, s čím se jezdí. Géwéčko vyjelo, bez schválení, takže začal řešit….nevidím v tom problém.

    • Petr CDC:
      Váš argument o hmotnosti a obsaditelnosti by měl smysl kdyby ČD nebo i jiní, dodržovaly počet míst, tedy spoje byly povinně místenkové. To není, zvládnete do vozu pro 80 lidí dostat 240? Šlo by to asi, bude to hnusné, nepohodlné, ale uděláte to, pokud má každý 100kg, jste o 16t jinde. Nehledě na to by celý systém brzd šel modernizovat tak aby hmotnost vozu nehrála v podstatě roli. Ale to by byl anarchistická úvaha o zavedení moderních technologií, z pohledu většiny drážních vozidel technologií přímo kosmických.

      Ten vergl Vám asi jen tak nedohledám, ale mám takové podezření u té kabrioverze hytláku, nebo z čeho to bylo, jezdilo to snad před lety kolem Plzně.

    • Pořád nerozumím co obhajujute. Vyvážet z jakéhokoliv vozu dveře je zcela zásadní věc. A nevím proč by se jich ještě měl doprošovat aby mu vůz ukázali to je prostě jejich povinnost. Zkuste si vyhodit dveře z auta jak osobního tak nákladního a nahradit ho řetězem a až vás zastaví policajt tak schválně zkuste argumentovat že na dveře to nejezdí, že s nápravou ste nic nedělal a že se měl jít podívat když jste úpravu dělal a teď ať neotravuje. Schválně co vám na to řekne. A k tomu bonzovani za prvé bonzovani nebylo třeba s vozem se veřejně chlubili a za druhý upozornit na to že někdo porušuje zákon není bonzování, zvláště když je ohrožena bezpečnost někoho dalšího.

    • Martinm:
      Asi pořád nechápete že podle mne má úřad než přistoupí k nějakému vyhrožování pokutou vyčerpat jiné možnosti a než udělá nějaký závěr tak si má ověřit všechny skutečnosti. Mimochodem záměr s tím jezdit byl veřejně známý, teď si dojde úřad s tím že to není v registru? Zaslání dopisu, doporučeného, stojí asi 30Kč, telefonní dotaz několik minut, to je nic, rozhodě je to pro obě strany pohodlnější než správní řízení. Něco ve stylu „Dobrý den, zde Franta Vopršálek z drážního úřadu, máme tu oznámení že jste nejspíše jeli s neregistrovaným vozem, než jej budete provozovat, je důležité jej mít registrován, před dalším provozem prosím dokončete tento proces. Taktéž se domníváme z fotografií že mohlo dojít k podstatné změně účelu, která by mohla vyžadovat nové schválení, kdy by se na dané vozy mohl přijet podívat náš inspektor, který Vám případně doporučí jak je upravit aby schválením hladce prošly? Do dořešení prosím s vozy nevyjíždějte mimo svůj areál.“ To by byl proaktivní přístup úřadu, prováděl by kroky k nápravě stavu a zajištění bezpečnosti provozu, zároveň by ale pomohl s potřebnými kroky aniž by došlo k represi, taktéž by se to řešilo podstatně diskrétněji.

      Apropos koho to ohrožuje? Jede snad v tom voze někdo s těmi koly? Už jenom od pohledu jsou stojany masivní dost na to aby z vozu nevypadaly svou vahou a také jsou mezi plechy které tam zůstaly.

      Policajt může tak akorát zkontrolovat techničák, eventuálně může požadovat aby se auto odvezlo na zkušebnu, nic víc. Mimochodem podobný případ znám, jen kompletně s elektronikou a motorem, ze zkušebny jim napsali že auto podmínky splňuje a nemají otravovat.

    • To K.S. „Váš argument o hmotnosti a obsaditelnosti by měl smysl kdyby ČD nebo i jiní, dodržovaly počet míst, tedy spoje byly povinně místenkové.“

      Aha, děkuji za odpověď, větší nesmysl jsem ještě neslyšel. Kdybych tohle řekl u zkoušek, letím voknem. Takže doporučuji, než začnete plkat nesmysly, přečísti si předpisy. Konkrétně předpis o brzdách železničních vozidel. Nevím jestli má Géwéjé svůj, ale pravděpodobně má převzatou V15-ku. Takže začněte s tou, protože do té doby s Vámi nemá cenu vést na toto téma žádnou smysluplnou konverzaci……

    • TO K.S. reakce na Vaši odpověď pro Martinm:

      JEžíšívočička, vy jste fakt úplně mimo…………….

    • Petr CDC:
      Řekl ten co místo toho aby hledal jak to případně najít pro všechny výhodné řešení, nebo způsob jak ty předpisy učinit nepotřebnými bude neustále vytahovat předpisy jako bibli svatou. Dokonalá ukázka toho proč je dráha nemoderní, nepružná a zastarává.

      Vy jste tam totiž ani nezačali objevovat ameriku, vy furt sedíte v přístavu a vedete disputaci nad počtem andělů na hrotu jehly. Minimálně polovičku těch problémů řešili jindy a jinde a vždy k plné spokojenosti všech zúčastněných, u dráhy to vypadá na opak, snahu vše zakonzervovat v muzeu. Pak tu šílíte z upraveného vozu.

      V první řadě se zřejmě horní část vozu nepodílí na přenosu tažné síly, ani brzdné, žádný konstruktér to tak neudělá, nebo by udělal ale asi by mu to neschválili do výroby pro spotřebu materiálu. A jestli se to vyklopí a dojde k poškození nákladu, je to problém dopravce, úřadu do toho nic není.

      Celé vaše brzdná procenta, která se tu objevila možná ze zoufalství přitom ani nevíte jestli tam nepřidali balast, umí vyřešit jedna blbá krabička, nebo tedy dvě, ať máte zálohu, o spotřebě pár desetin wattu. Když se aktivuje tak možná 5W. ovšem byla by schopná garantovat že nebude rozdíl v zábrzdné vzdálenosti vozu prázdného či loženého, či přeloženého, do jisté míry, jasně když přeteče registr a vážíte -5t tak jste v háji. Ano, není to řešení tohoto konkrétního případu, ale pouze ukázka toho že to co vidíte jako neřešitelný problém, protože přece předpisy, má velmi elegantní řešení, které Vás může zbavit nutnosti ohlížet se na hmotnost vozu. I při zachování systému se vzduchem.

      Já vím, zase napíšete že jsem mimo a podobně, nebo budete vymýšlet s tím že si mám nějaký předpis nastudovat, ale fakt že jich je tolik jen a pouze potvrzuje to co říkám, je to zbyrokratizovaný moloch neschopný přijmout změny. Ano, Evropská železnice je hádající se banda zaseknutá mentálně v době WWI, dělající všechno proti možnosti efektivní dopravy.

      Automobilky to pochopily dávno, bohužel z toho udělali i způsob jak omezit vznik konkurence, pokud před tím nevlastníte PayPal, mají minimálně regionální normy, takže se nedělá schválení pro ČR, pro Rakousko… Ale udělá se schválení pro EU, pak můžete v zásadě prodávat všude, jezdit také. U dráhy to řešíte pro každou zemi zvlášť.

    • To K.S.

      Já nesedím nad špendlíkem, ale přemýšlím nad tím, jak vytřískat soukromníky z dráhy 🙂
      V podobě takové, v jaké to u nás zatím funguje, je liberalizace drážní dopravy na ho***

      Zbytek vašeho textu raději nekomentuju….je to zbytečné

  • Koukám na ten obrázek – až přijde ta správná šumavská bouřka, tak se promění tento vagónek i v docela účinnou myčku 🙂

    • Za bouřky stejně průměrný pumpičkář zaleze do nejbližší hospody a tam mu ten jeho svařenec trubek do sálu taky nevezmou.

    • Nevím, milé Eskimo.
      Jak znám zdejší bouřky, tak málokterá dá o sobě vědět víc jak půlhodinku předem. Samotného mne nejedna bouře na svařených trubkám smetla a v lepším případě zametla do autobusové čekárny.
      Při nakládání kol do toho cirkusového vozu tedy dost těžko bude někdo tušit, že o pár kilometrů dál přijde peklo 🙂

    • No vidíte, přesně tohle byla pointa, že ty vaše svařené trubky přijdou do styku s vodou kolikrát více, než jejich majitelé. Ale nebojte, Šumava nejsou Alpy a dnešní možnosti predikce dešťových srážek jsou zcela jinde než u našich předků, odkázaných na týdenní výhled Rudého práva. Mám pro vás ale tajný tip, díky kterému budete mezi ostatními pumpičkáři obdivovaný macho – vemte si do vozu sedlo, které tak bude v cíli stejně suché, jak Bureš vysvětlující svůj střet zájmů 😉

    • Ono u bouřek zaplaťbůh žádná předpověď neprozradí, zda bude řádit o 10 km severně nebo jižně. Sám jsem si to leckdy otestoval – ze mne tekly vodopády, boty nacucané a v cíli o pár kilometrů dál na mne čekaly suché cesty, suché obyvatelstvo.
      Ale to už blábolíme hodně mimo téma.

  • Byl jsem se v sobotu na ten vůz podívat. Když pominu řetízky, které opravdu vypadají trochu divně, tak to řešení je zcela jednoduché a naprosto funkční. Každé kolo je v samostatném držáku, nemlátí se o sebe, nakládka i vykládka je rychlá, kolo vždy zajistí nějakým řemínkem, takže nemá šanci vypadnou. Pro cyklisty super, protože u ČD jsem už jednou přišel o přehazovačku. To zda to mají schválené nebo ne, to je odpovědnost provozovatele. Jenom mi trochu vrtá v hlavě úloha FSČR na této akci. Víte proč všichni fírové z Volar okamžitě po odchodu z ČD opustili i federaci? Protože se na ně federace vykašlala, když jim měla vyjednat odstupné platy zakotvené v KS ČD. Tak se docela divím, že soudruh prezident Vondrovic vystrkuje růžky, protože by se měl stydět až do smrti!

    • Odpovědnost povozovatele?? To jako když vyjedete na silnici bez technický tak vás z ní nikdo nevyhodí, protože jste provozovatel? Asi ne co?

    • A jak víte,že se FSČR na volarské kolegy vykašlala? Skutečnost je taková,že část strojvůdců jezdí na jiných pracovištích u ČD,část šla pryč úplně,protože nechtěli dojíždět nebo jít k soukromníkovi nebo z jiných důvodů a té části fírů,která šla ke GWTR bylo přislíbeno,že mohou zůstat organizovaní ve FSČR. Potom,co je pochytali k sobě,jim bylo řečeno,že musí z FSČR vystoupit a že mají vlastní odbory,tak že buď tam anebo nic. Co se týče odstupného,tak se věc má tak,že zaměstnavatel je povinen při vzniku nadbytečnosti nebo omezení/ztráty zdravotní způsobilosti zaměstnanci zajistit jiné pracovní místo třeba i na jiném pracovišti,pokud bude z toho stávajícího vzdáleno do 1 hodiny cesty. Pokud je zaměstnavatelem jiné místo nabídnuto a toto zaměstnanec odmítne,nárok na odstupné nevzniká. Takže tak.

  • Škoda, že raději neřeší problémy své matky, třeba to, že se stále otevírají dveře za jízdy, jak tu někdo zahlásil o pár řádků níž a jak jsem byl svědkem minulý víkend v osobáku mezi Stření a Červenkou, kde se dveře větrem rozletěly a půlmetr vedle stála mladá borka s kolem.

    • Dráhy (nejen české) se stejnými dveřmi fungují už minimálně 150 let, je zajímavé že problémy jsou až teď?

    • Gogo:
      Problémy jsou teď protože lidi naskakují po zavření dveří a už je pořádně nezavřou, nejsou blokované a mechanismy už vypadají dost jetě, takže asi už ani pořádně nefungují.

  • To jsou problémy 🙂 Náhodou musím GW Train pochválit, vyřešili problematiku přepravy kol velice elegantně, mne se tohle řešení moc líbí, kaslat na optiku, hlavně že ten vagon je funkční a bezpečný. Ono se problém kol jinak řeší docela špatně, když jezdíte dopravu s jednotkama, jako příklad Donautalbahn kde je cyklistů v létě požehnaně je vždycky problém je všechny do té jednotky poskládat i když prošli lehkou modifikací kde bylo odstraněno několik sedaček za účelem vytvoření místa na kola, stejně to nato není stavěné, proste vagon extra je v tomhle ideální řešení.

  • Nevím, proč se hledají stále nějaké problémy. Tato úprava vypadá prakticky, protože cyklisti jsou neukáznění a nenaloží kola v pořadí, v jakém budou vystupovat. Takto se ke každému kolu dá snadno dostat a pohodlně a hlavně rychle s ním vystoupit. Nevím, co federace strojvůdců říká toku, když se v létě na rychlíky Pardubice – Liberec připojí staré přívěsné vozy k motorákům 810. Tyto vozy mají (předpokládám) konstrukční rychlost max. 80 km/h., ale ty rychlíky mezi Pardubicemi a Jaroměří jezdí (zdá se mi) rychleji. Ale jiné vagony pro cyklisty prostě nejsou, tak o co jde?

    • Když to táhne Btax, tak to jede max 80 km/h, čímž se vlak trochu zpozdí.

    • To: Daniel Mach Ono se Vám zdá, že ten vlak jede rychleji??? A mě se zase zdá, že o tom víte s prominutím prt….

    • A vám se zdá, že mezi Pardubicemi a Hradcem Králové jede max. 80 km/h.? Než začnete urážet, tak si zjistěte skutečnost. Konstrukční rychlost má řada 843 110 km/h. Myslím, že ji tam má naplánovanou a že ji tam v pohodě dosahuje.

    • Daniel Mach:
      Co se zdá, je sen – železniční předpisy ale snem nejsou.
      Vlak nesmí jet rychlostí vyšší, než je nejnižší konstrukční rychlost v něm zařazených vozidel – je-li do vlaku mimořádně zařazen vůz s nižší konstrukční rychlostí, než jaká je stanovená rychlost vlaku, je o tom strojvedoucí (jednorázově) zpraven příkazem vydaným pomocí všeobecného rozkazu („V“) pro konkrétní vlak a je povinen nepřekročit rychlost v rozkazu uvedenou …

    • Jen pro kalibraci – jak byste označil ta šrotová patra a rozpadající se bardotky, které tam jezdily loni?

    • Ty patra bych nazval úplně v pohodě. Hlavně ti lidi se tam vešli a bylo to pohodlné.

  • A vy si jako myslíte, že kdyby to někdo nenahlásil, že by si toho z Drážního úřadu nevšimli? Vždyť sotva to vyjelo, objevilo se na netu spousta fotek….

  • To je ale právě to – že v Najbrtu by takový pseudovagon nikdy nebyl, protože by se ČD styděly s něčím takovým jezdit. Vždyť to vypadá fakt hrozně, a to objektivně, bez ohledu na barvu… Zlaté služební vozy (B)Ds, které alespoň nemají díry a nic z nich nev

    • Že se ty samé ČD nestydí třeba nasazovat na jedné trati za stejné peníze nejnovější vozy na vlacích EC spolu s těmi nejhoršími šunty na R. Jestlipak stejný bonzák vznesl na DÚ podnět třeba na kompletní zastavení využívání celé řady starých ypsilonek, ze kterých i přes všechna dodaná kontrolní světýlka a nálepky s elfíkem můžou ještě v dubnu 2018 padat cestující na trať? Je vidět, co tyhle experty bolí více.

    • Přesně tak, pseudo signalizace zavřených dveří, která moc nefunguje. Tak doufám, že zas někdo nevypadne z vlaku.

    • ta vaše pseudo signalizace u vozů se zalamovačkama funguje perfektně. Nevím co s tím všichni mají pořád se říká že to nefunguje, ale já jsem za tu dobu co je to v provozu nezpozoroval jediný případ kdy by to nefungovalo.

    • Martin Khunas:
      Jste fakt tak naivní? Osobně jsem viděl několikrát jak ty světýlka svítily na jedoucím vlaku a dveře se jevily jako zavřené. Po upozornění četa sdělila, že to pořád blbne. Tak si tu nelžete do kapsy!

    • To Petr: Ano sdělili Vám, že to blbne,ale museli to jít řešit. Po událostech, jež se stali si nikdo nelajzne odjet s rozsvícenými světýlkami ze stanice. A pokud svítí za jízdy a zpozoruje-li to náhodou strojvedoucí, měl by provozně zastavit a volat četu. Stejně tak i strojvedoucí protijedoucího vlaku volá buď přímo fírovi na mašinu nebo výpravčímu do stanice, který posléze upozorní opět strojvedoucího.

    • Petr: Dveře ze kterých údajně vypadlo dítě se taky jevili zavřené. To že se dveře jeví zavřené a signalizace svítí znamená to že zavřené nejsou to že četa tvrdí že to nefunguje znamená že četa neumí s těmito dveřmi pracovat a neví jak vypadají zavřené dveře a jak funguje signalizace . Já jsem vlakvedoucí u ČD. A vím že pokud signalizace svítí tak dveře jsou zavřené málo a je potřeba zavření třeba i několikrát opakovat. V případě že signalizace pořád svítí musí se dveře zamknout tak aby zhasla signalizace s rozsvícenou nemůže vlak jet.

    • Martin Khunas: „V případě že signalizace pořád svítí musí se dveře zamknout tak aby zhasla signalizace s rozsvícenou nemůže vlak jet.“
      Takhle bych to netvrdil = nezaměňujte slova „nemůže“ a „nesmí“: zrovna včera v podvečer jsem viděl v Praze-Holešovicích odjezd děčínského „plívového“ rychlíku s rozsvícenými kontrolními světly dokonce i (ale nejen) na voze se služebním oddílem – a docela mě překvapilo, že si personál troufl za tohoto stavu odjet, protože z mnohého vlastního pozorování vím, že to skutečně není běžné.
      Na tom „hytláku“ byla nedovřená klika u dveří na straně služebního oddílu, ale protože ty bývají zamčené (to je zase nějaká debilní vymoženost nějakého nejchytřejšího úředníka od Štěpánů z pobřeží), tak jsem se ani nesnažil zkusit je „přezavřít“ – kde byly závady na těch dalších vozech, nevím, byly daleko.

  • Nejdůležitější je zůstat v anonymním odborářském davu, když už se s tím „oranžovým šmejdem“ nejde vypořádat tak nějak po našem, po bolševicku. Práskači jsme byli už od Rakouska-Uherska nejlepší.

  • Česká bonzák, dobrá bonzák …
    Aneb modré gumičky nejsou schopni přijmout, že ty tratě jezdí někdo jiný. Kdyby byl ten vagon v najbrtu, všude by šotouši psali, co je to za úžasné řešení.

    • Takže, když kraj uzavřel smlouvu s GWTR, ostatní účastníci už nemají právo plnění smlouvy kontrolovat, i kdyby byla uzavřena smlouva diametrálně odlišná od zadání výběrového řízení? Opravdu si to tak představujete?

      Dle Vás je tedy v pořádku provoz neschváleného, tedy potenciálně nebezpečného, vozidla?

      Být to naopak, tak šotouši hýkají blahem? Myslím, že naopak – to by byl teprve řev. A lodě do Vyššího Brodu se asi tak vozívali v čem? A šotouši nehýkali. Divné ne? :-/

    • Martin Kosek:
      No a hodlá tomu DÚ snad přidělit novou řadu? Z fotek to vypadá že z něj odstranili pouze několik plechů a dveře, pochybuji že zasahovali do čehokoliv jiného a mám pochybnosti že ten plech je součástí nosné konstrukce vozu. Je však poněkud podezřelé a zarážející že zatímco desítky až stovky vozů s různými komínky, zavařenými okny a dalšími úpravami, které se také po kolejích pohybuji, nevadí, nevadí ani úpravy na různé kabrio a polokabrio, ale vadí jen a pouze vůz u někoho o kom je známo že místním modrým odborům leží v žaludku a nejraději by jej totálně zničily, zrušily a majitele asi zastřelili.

    • K.S. A to, že ten vůz má úplně jinou střechu nevadí? Nebo to snad není nosná konstrukce?

    • 1216:
      Třeba ne, jak je dělaná na jiných? Není to náhodou jenom ohnutý plech bez jakékoliv spojitosti se zbytkem a jenom proto aby to sedělo k rychlíkovým vozům?

    • Martin Khunas:
      To sice nejsou, ale vzhledem k počtům bych se vůbec nedivil kdyby vítr vál právě odtud.

    • Martin Khunas:
      Federace strojvůdců sice nejsou a priori ČD, ale jsou to odboráři stejně jako OSŽ. A jestli si tomu říkáte jinak, tak se trochu zamyslete…

    • To K.S. Tak platí, co sem Vám napsal výše a přidávám: zdá se mi, že jste,co se týká předpisů trochu mimo. Odmontovaných pár plechů?? A dveře???? Jiná střecha??? Pár zohýbaných nových plechů…..A dle Vás vše v pořádku bez zásahu do konstrukce vozu….si dejte na svoje auto novou střechu, jiný dveře (nebo je tam raději nedejte) a jeďte navštívit STK….výsledek dokážu uhodnout.

    • To Michal: takže když někoho upozorním, že nedodržuje předpisy, sem bonzák????

    • A já bych nesouhlasil ani s tvrzením, že „ani se neměnil účel vozu“: jak byl ten typ vůbec schválen – pro přepravu poštovních zásilek, nebo pro přepravu jízdních kol? To snad byl tak nepřekonatelný problém se s DÚ dohodnout včas a získat od něho patřičné „papíry“?

    • Petr CDC:
      Samozřejmě že lze udělat konstrukci tak aby se jí taková změna podstatně nedotkla, a jaksi to nevypadá že by se střecha nějak podílela na přenosu sil, jediné kde se snad dá mluvit o nějaké změně vlastností bude pokud vykolejí a vagon si lehne na bok, ovšem vzhledem k určení a tomu že kola budou ve stojanech to také nevypadá na hrozivý problém. Hmotnost odebraných plechů bude ve stovkách kilogramů, což zase velmi rychle doplní železné stojany na kola. Kolik to pak bude rozdíl u prázdného vozu? Pár stovek kilogramů nejvíce?

      A co se týká předpisů, jak jsem už napsal, jsou udělané blbě pokud vyžadují takovou obrovskou byrokracii, takto svázané odvětví se není následně schopno pořádně rozvíjet a je to vidět že tomu tak je. Když vyrobíte kamion, necháte jej schválit v EU, tak s ním lze jezdit bez omezení po celé EU a pokud nemá závažný defekt tak s ním dojedete třeba do Keni, nikdo to na hranicích neodstaví, když vyrobíte lokomotivu, tak ji musíte nechat schválit pro každou zemi zvlášť, případně chtějí odstavit vagon, který před tím bez problémů projel X zemí. Na sinici máte také „návěstní soustavu“, říká se jí dopravní značky, mimochodem se její schopnosti začínají té drážní podobat a možná ji dokonce už překonává, ale už neřešíte jestli řidič smí na polňače, trojky, dvojky, jedničky a dálnice, každou zvlášť, to na dráze máte předpisy Dx, možná že by tak nějak neškodilo to celé předělat a zjednodušit, výrazně.

      A mimochodem toto není na úrovni střechy a dveří auta, ale spíš na úrovni toho jestli máte nebo nemáte na kamionu vyhrnutou plachtu a jestli tam máte na stranách máte fošny z dubu nebo smrku.

Newsletter