dkv-spojujeme

GW Train bude vozit kola ve vagonech po Slovenské poště

Slovenský poštovní vagon. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSlovenský poštovní vagon. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost GW Train ze skupiny Jihotrans, která bude díky vítězství v tendru od prosince obhospodařovat šumavské lokálky, vyřešila problém se

Společnost GW Train ze skupiny Jihotrans, která bude díky vítězství v tendru od prosince obhospodařovat šumavské lokálky, vyřešila problém se sezonní přepravou kol. Cyklisté budou moci využít přestavěné poštovní vagony, které budou připojeny k motorovým jednotkám GW Trainu RegioSprinter.

„První vůz bychom měli dostat koncem října. Zakázku pro nás zajišťuje externí dodavatel, který vagony přestaví a dodá je i se všemi potřebnými osvědčeními,“ řekl deníku Zdopravy.cz bez dalších podrobností majitel Jihotransu Robert Krigar. Podle zjištění Zdopravy.cz zajistila potřebné vozy pro dopravce společnost Railway Capital, mezi jejíž činnosti mimo jiné patří i vyhledávání a akvizice vhodných vozidel pro partnery. Budoucí cyklovozy našla firma na Slovensku u tamní pošty. Jde o takzvané gábiny (řada Gbk….) z 80. let; aktuálně jsou k vidění v zadní části kolejiště nádraží ve Veselí nad Lužnicí. Railway Capital celkem získala 12 vozů, pro kola upraví osm.

Podle majitele Railway Capital Jana Šatavy má akvizice hned několik výhod. Vagony jsou stavěné na 120 kilometrů v
hodině, pokud jedou prázdné, a 100 kilometrů v hodině po naložení. To přesně vyhovuje podmínkám, které si v tendru stanovil Jihočeský kraj. Navíc pro záměry GW Trainu nebude třeba úředně měnit jejich účel, kterým je
přeprava pošty a zavazadel. Výhodou je i jejich nízká hmotnost (14 tun), která by neměla činit motorákům potíže.

Přeprava kol na Šumavě po výměně dopravce se stala předmětem řady diskusí. Například skalní příznivci Českých
drah (většinou z řad odborářů) se netajili nadějí, že soukromník tuto podmínku nesplní a státní dopravce své působení prodlouží. Hovořilo se mimo jiné o možnosti nasazení upravených přípojných vozů od motoráků řady 810, ty by ale neplnily podmínku maximální rychlosti 100 kilometrů v hodině. Podle Krigara nové řešení dalece předčí požadavky kraje, který chce pro kola v jedné motorové jednotce 18 míst. Vozy pro kola budou nasazovány v letní sezoně od června.

Tagy GW Train kola Šumava vagony
7 komentářů