LOT 3a leaderboard

Jako na Šumavě. Koleje Dolnośląskie předělají nákladní vagony na cyklovozy, netají se českou inspirací

Koleje Dolnośląskie zvolily fakticky stejné řešení jako česká společnost GW Train Regio na šumavských lokálkách.

Polský železniční dopravce Koleje Dolnośląskie (KD), který je v majetku Dolnoslezského vojvodství, nabídne od příští letní sezony přepravu bicyklů ve speciálně upravených vozech. Nové cyklovozy vzniknou úpravou nákladních (poštovních) vagonů, které dopravce zatím v počtu pěti kusů koupil od firmy PKP Cargo.

„Dlouhodobě pozorujeme rostoucí zájem o přepravu kol v našich vlacích. Bezpochyby to souvisí s budováním nových cyklostezek v regionu. Chceme cyklistům usnadnit cestování a zvýšit komfort všem našim cestujícím, proto jsme se jako první dopravce v Polsku rozhodli uvést na trh speciální vozy, určené pro přepravu kol,“ uvedl šéf společnosti Damian Stawikowski.

Za nákladní vagony zaplatila firma 195 tisíc zlotých (cca 1,1 mil. Kč), jejich úprava vyjde na dalších 40 tisíc zlotých (cca 220 tisíc Kč). „Je to relativně levné řešení, které výrazně zvýší komfort cestujících. Ukazují to příklady z Rakouska a České republiky, kde podobná nabídka úspěšně funguje už léta,“ doplnil viceprezident firmy Koleje Dolnośląskie Wojciech Zdanowski.

Podle něj proti plánu nemá námitky ani polský drážní úřad. Cyklovozy pojmou až 60 kol, cyklistům bude k dispozici obsluha.

Koleje Dolnośląskie zvolily fakticky stejné řešení jako česká společnost GW Train Regio na šumavských lokálkách. Od letní sezony 2018 jezdí na Šumavě cyklovozy, které vznikly přestavbou slovenských poštovních vagonů z 80. let.

Cyklovůz GW Trainu. Autor: Jósef Rákos

Cyklovůz GW Trainu.
Autor: Jósef Rákos

Tagy cyklovůz GW Train Regio Koleje Dolnośląskie seznam
13 komentářů