Zprávy

Němci obnovili provoz vlaků mezí Hamburkem a Berlínem, končí tak i zpoždění u nás

Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Čtyři dny po silné bouři Xavier, která ochromila provoz na hlavním koridoru mezi Berlínem a Hamburkem i dalších tratích, se na část německé železnice znovu vrací provoz. Omezení provozu v Německu se promítla i do Česka, vlaky z Německa jezdí zpožděné.

Deutsche Bahn dnes obnovily částečně provoz na trati z Berlína do Hamburku. Ne ale zatím všechny. Vlaky jedou zatím odklonem přes  Stendal a Uelzen, vlaky tak nabírají zpoždění až hodinu. Téměř plně je obnoven provoz z Berlína do Drážďan.

České dráhy musely kvůli výpadku provoz v Německu některé vlaky zrušit nebo na ně nasadit jiné vozy, než běžně jezdí.  Dopravce současně na svém webu o mimořádnostech v dopravě varuje před možnými zpožděními. „Od 10. října bude provoz bez větších omezení, bude docházet ke zpožděním vlaků v úseku Dresden – Berlin – Hamburg,“ uvedly ČD. Například v době zveřejnění textu měl vlak EuroCity Robert Schumann zpoždění 42 minut.

Bouře Xavier vyřadila z provozu vlaky hlavně na severozápadě, severu a severovýchodě Německa. Provoz zastavily především popadané stromy či poničené trolejové vedení. Od zítřka mají začít jezdit vlaky také mezi Osnabrückem, Brémy a Hamburkem, dál zůstává zavřená trať z Leeru přes Oldenburg do Brém. Kdy se otevře, to DB neví.

Podle Deutsche Bahn mají cestující s jízdenkou na zrušený vlak v uplynulých dnech možnost jet zdarma do 15. října nebo si nechat vrátit jízdné.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Šimral
Host
Petr Šimral

No, nákladní doprava taky začala už jezdit 🙁 A budeme se z toho do konce měsíce vyhrabávat a to zase budou dvě výluky v Elbtálu.
Ach jo.

Rado
Host
Rado

Možná je na čase začít lobbovat za alternativní trasu. Tedy než bude tunel pod Erzgebirge. Z Prahy na Všetaty nebo přes Nymburk (varianta přes Milovice je málo pravděpodobná), do Mladé Boleslavi. Odtud přes Českou Lípu, Rumburk, Jiříkov do Němec. Z Ebersbachu přes Löbau, Bautzen do Hoyerswerdy. Tam je již nový mezinárodní ( zejména nákladní) koridor (pl-de-Horka-Niesky-Hoyerswerda-Hosena). A dál na Falkenberg nebo přes Spreewald do Berlína. Osobně si myslím, že takováto alternativka měla být v provozu už před uzavřením tratě Drážďany-Berlín. Mám také za to, že sasové by slyšeli na takovouto alternativu. Když ve spolupráci se spolkovým ministerstvem dopravy, dokázali oživit… Číst vice »