Zprávy

Němci obnovili provoz vlaků mezí Hamburkem a Berlínem, končí tak i zpoždění u nás

Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Budova železniční stanice Berlin Hbf, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Čtyři dny po silné bouři Xavier, která ochromila provoz na hlavním koridoru mezi Berlínem a Hamburkem i dalších tratích, se na část německé železnice znovu vrací provoz. Omezení provozu v Německu se promítla i do Česka, vlaky z Německa jezdí zpožděné.

Deutsche Bahn dnes obnovily částečně provoz na trati z Berlína do Hamburku. Ne ale zatím všechny. Vlaky jedou zatím odklonem přes  Stendal a Uelzen, vlaky tak nabírají zpoždění až hodinu. Téměř plně je obnoven provoz z Berlína do Drážďan.

České dráhy musely kvůli výpadku provoz v Německu některé vlaky zrušit nebo na ně nasadit jiné vozy, než běžně jezdí.  Dopravce současně na svém webu o mimořádnostech v dopravě varuje před možnými zpožděními. „Od 10. října bude provoz bez větších omezení, bude docházet ke zpožděním vlaků v úseku Dresden – Berlin – Hamburg,“ uvedly ČD. Například v době zveřejnění textu měl vlak EuroCity Robert Schumann zpoždění 42 minut.

Bouře Xavier vyřadila z provozu vlaky hlavně na severozápadě, severu a severovýchodě Německa. Provoz zastavily především popadané stromy či poničené trolejové vedení. Od zítřka mají začít jezdit vlaky také mezi Osnabrückem, Brémy a Hamburkem, dál zůstává zavřená trať z Leeru přes Oldenburg do Brém. Kdy se otevře, to DB neví.

Podle Deutsche Bahn mají cestující s jízdenkou na zrušený vlak v uplynulých dnech možnost jet zdarma do 15. října nebo si nechat vrátit jízdné.

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • No, nákladní doprava taky začala už jezdit 🙁 A budeme se z toho do konce měsíce vyhrabávat a to zase budou dvě výluky v Elbtálu.
    Ach jo.

    • Možná je na čase začít lobbovat za alternativní trasu. Tedy než bude tunel pod Erzgebirge.
      Z Prahy na Všetaty nebo přes Nymburk (varianta přes Milovice je málo pravděpodobná), do Mladé Boleslavi. Odtud přes Českou Lípu, Rumburk, Jiříkov do Němec. Z Ebersbachu přes Löbau, Bautzen do Hoyerswerdy. Tam je již nový mezinárodní ( zejména nákladní) koridor (pl-de-Horka-Niesky-Hoyerswerda-Hosena). A dál na Falkenberg nebo přes Spreewald do Berlína.
      Osobně si myslím, že takováto alternativka měla být v provozu už před uzavřením tratě Drážďany-Berlín. Mám také za to, že sasové by slyšeli na takovouto alternativu. Když ve spolupráci se spolkovým ministerstvem dopravy, dokázali oživit (zdvoukolejnit a elektrifikovat) zdevastovaný a nepoužívaný železniční přechod, tak proč ne toto. Jak na České tak na Saské straně by bylo opraveno a elektrifikováno nemálo tratě, procházející celkem významnýmy městy. A samozřejmě by se neotevřela jen trasa pro Vás ale i jiné dopravce. Třeba ČD do Berlína, Rostocku nebo jiné Baltské přístavy.
      Také nevím jak na tom jsou uvedené úseky sklonově. Taktéž zkapacitnit by se musela.

      Vím. Musí pro Vás být těžké lobbovat za věc, která prospěje mnoha lidem u někoho kdo tomu nerozumí a ani ho to nezajímá (ministerstvo dopravy).
      A ten, kterého by to mělo zajímat (sždc), není schopen dát do požadavků projektové dokumentace tranzitního koridoru, výhybny dle mezinárodních úmluv a regulí ( 800m).
      V roce 2015 byla německým svazem dopravy zveřejněna studie ve které se praví, že do roku 2020 stoupne podíl nákladní dopravy o 60%. Je tedy naprosto logické, že jako levná Německá montovna se na tom svezeme i my. Když se tak podívám na přehled nedávno dokončených nebo právě rozestavěných projektů DB netz, je vidět jak šturmují.
      Ne, nejsou neomylní ( viz. totální kolaps po bouřce nebo průser v Rheintal). Ale přece jenom.
      Jeden staříček mě kdysi říkali ,, uč se od úspěšných“.