Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Na šlapanické trati začala rekonstrukce, přinese sérii výluk

Nástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDC
Nástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDC

Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala na intenzitě. A přinesla první výluku, která potrvá od 9. do 26. března. „Během této doby připravíme objízdné trasy uvnitř stanice Šlapanice pro obsluhu nástupiště u staniční koleje číslo jedna tak, aby byl dopad našich prací na osobní dopravu co nejmenší,“ uvedl Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta stavbu za 415 milionů korun bez DPH realizuje ve sdružení s brněnskou firmou Sežev-Reko. Po dokončení prací v březnu 2019 se traťová rychlost zvýší ze současných 80 kilometrů v hodině na 115 kilometrů v hodině.

Stavbu budou provázet i další výluky. Ta nejdelší potrvá od 16. dubna do 23. července, kdy bude ve stanici Šlapanice dokončeno nové boční nástupiště. Obnova tratě zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Vznikne také nová zastávka ve Šlapanicích, která má místním výrazně zlepšit dostupnost do centra Brna. Po trati jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku.

Pro Swietelsky Rail jde o první samostatnou zakázku na Moravě, dosud zde firma působila jen v roli subdodavatele. Společnost je součástí rakouského koncernu Swietelsky Baugesellschaft, což je lídr železničního stavitelství v Evropě. Mateřský koncern zapůjčí počátkem příštího roku pro broušení nově položených kolejí šlapanické tratě speciální stroj Speno.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • 115 km/h? To bude rychlost pro Pendolino, ne? Už si nepamatuju, kolik tam mají ty oblouky přesně poloměr, ale nějak mi to nesedí.

    • Okolo na modernizovaných úsecích naklápěcí rychlostníky nejsou, ale kdo ví..

    • Ne, pro klasiku – od Brna je tam po Slatinu V = 100 km/h, do Šlapanic bude těch V = 115 km/h a pak Šlapanice V = 85/80 km oblouk na vjezdu od Brna a pak V = 90/85 km/h dál – pokud si to dobře z projektu pamatuju. Rychlostníky pro Pendolina osazena nebudou.

  • „Po trati jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku.“ Až bude oprava dokončená, budou se moci zkrátit časy na rychlících i osobácích a vlak tu bude moci lépe konkurovat autobusům v rámci IDS JMK.
    Ale kromě toho jezdí po trati i rychlíky Brno – Přerov – Bohumín a Brno – Olomouc. Zajímavé to letos začne být až začnou práce na D1 u Rohlenky a autobusy náhradní dopravy za spěšné vlaky a rychlíky se potkají v kolonách. V roce 2017 z toho byla několik týdnů v kuse i hodinová zpoždění.

    • No autor trochu zaspal, kdy jel naposledy vlak z Brna do Vlárského průsmyku???

    • Naposledy pravidelný vlak jel 9.3.2018, což není zas tak dlouho 🙂

  • Rovně sice ze Slatiny VRT povede, ale až hódně zadlouho… Blíž k realizaci je reko trati č. 300 na 200 km/h, ta bude zatím odbočovat z trati 340 u Blažovic. Z Brna až do Blažovic budou vlaky na Přerov stále jezdit po Vlárské trati… Bude to až do doby dořešení uzlu Brno, kdy bude jasné její napojení. Takže bude dobře, že bude úsek do Blažovic alespoň takto „opraven“ a bude se tam jezdit alespoň 120, či v těch obloucích ve Šlapkách 115… Dosud se tam po staré trati jezdilo 80, nyní po opravě dílčích úseků 100. Po dodělání středního zatím původního úseku v okolí stanice Šlapanice (včetně) se to asi zvedne i v těch již hotových navazujících úsecích. Ale nevím to přesně, vycházím jen z toho, co jsem se kde dočetl…

  • Nemá to být trať, která bude v budoucnu součástí VRT Brno – Přerov – Ostrava?

    • Takže jestli dobře rozumím Brno Přerov bude na avizovaných 200 a časem přibude VRT na Ostravu na 300 či více???😇😱😇

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora