Železnice

Leo Express je dál bez jedné soupravy, nepočítá s ní ani v novém jízdním řádě

Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express

Soukromý dopravce Leo Express začal jako první ze železničních dopravců prodávat jízdenky na nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Vyplývá z něj, že firma bude jezdit stále v omezeném rozsahu se čtyřmi jednotkami Stadler Flirt namísto původních pěti. O jednu přišel nehodou v Přerově letos v červnu.

Každý den má Leo Expres naplánovaných 14 spojů, stejně jako jezdí dosud se čtyřmi vlaky. Před červnovou nehodou provozoval 18 spojů denně, kvůli chybějící jednotce ale musela firma čtyři spoje zrušit.  Firma letos v létě uvedla, že vlak bude chybět nejméně do konce současného jízdního řádu.

Cestující nečekají v jízdním řádu oproti současné situaci výrazné změny Odjezdy spojů se mění oproti současnému jízdnímu řádu o několik minut. Novinkou je spoj z Bohumína do Prahy s odjezdem v 8:12 a posunutí odjezdů vlaků
z Prahy směr Ostrava tak, aby pět spojů odjíždělo z pražského hlavního nádraží po poledni.

Nový jízdní řád je časy odjezdů orientovaný více, než letos, na cestující z Moravy. Zůstávají dál dva spoje denně až do Košic nebo do Starého Města u Uherského Hradiště.  V jízdním řádu zatím chybí spojení do Polska, o kterém firma mluví.

Od 10. prosince budou vlaky LEO Express vyjíždět z pražského hlavního nádraží dopoledne vždy v 8:10 (do Karviné) a 9:10 (do Starého Města), po poledni potom ve 12:10 (do Bohumína, stávající spoj odjíždí v 11:13), 14:10 (až do Košic), v 16:10 (do Bohumína), 17:10 (do Starého Města) a 20:10 (až do Košic).

V opačném směru budou vypravovány vlaky do Prahy z Bohumína, Karviné, Košic , Starého Města u Uherského Hradiště v následující časy: Z Bohumína s odjezdy ve 4:12, v 8:12 (nový spoj), v 10:12, ve 13:12 a v 16:12. Z Karviné s odjezdy ve 3:50, v 9:50 a ve 12:53. Ze Starého Města u Uherského Hradiště v 5:40 a ve 12:46. Z Košic v 5:07 a ve 23:10. Kvůli novému rannímu spoji z Bohumína naopak přestane jezdit večerní vlak s odjezdem v 19:55 z Bohumína. Poslední vlak Leo Express tak do Prahy přijede před osmou večer.

Při tvorbě nového jízdního řádu jsme nepřistupovali k výrazným změnám, ověřili jsme si, že zákazníci jsou s časy odjezdů spokojeni. Doplnili jsme však nový spoj v osm ráno z Bohumína do Prahy, který cestujícím v letošním roce chyběl,“ řekla mluvčí  firmy Kateřina Veitová.

Leo Express i v novém jízdním řádu začíná s cenou jízdenek na 99 korunách za cestu z Prahy do Ostravy. Pro cestující může být zajímavé, že si mohou už teď s předstihem koupit jízdenky na dobu kolem vánočních svátků, kdy bývají vlaky vyprodané a také rostou výrazně ceny. I Leo Express už teď prodává například na poslední pracovní den před vánočními svátky jízdenky v ekonomické třídě za nejméně 269 korun.

 

Štítky

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Jak to bude s těmi novými vlaky z Číny, které si, pokud vím, objednali? Kdy se zhruba tak plánuje jejich nasazování, nebo alespoň testy v Cerhenicích?

    • Tak co jsem kde četl, tak se mluvilo o konci roku 2018. Takže zhruba do půlky 2019 na okruhu a pak asi ve zkušebním provozu s cestujícími (můj odhad).

    • A ten Lukášův odhad ještě předpokládá, že tou dobou bude investory bavit sypat do této černé (pardon, černozlaté) díry další a další cash, který v životě neuvidí zpátky…