Železnice

Nabouraný vlak bude chybět Leo Express nejméně do prosince

Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra
Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra

Soukromý dopravce Leo Express bude nejméně do konce letošního jízdního řádu jezdit jen se čtyřmi jednotkami Stadler Flirt a s omezeným jízdním řádem. Důvodem je nehoda vlaku v Přerově letos v červnu, kdy vlak narazil do zarážedla na přerovském nádraží.

Šéf Leo Express Petr Köhler nechce zatím říct přesný termín, kdy bude vlak opravený. „Aktuálně to nevíme. Jisté je, že do prosince k dispozici nebude,“ řekl Köhler. Podle něj i přes výpadek jedné z pěti jednotek počet lidí v jejich vlacích roste.

Poškozená jednotka je už v polském závodě společnosti Stadler v Siedlcích, kde zatím řeší rozsah oprav. Reálně ale hrozí, že se bude muset čelo soupravy vyrábět nové kvůli poškození rámu. „Prověřujeme důkladně všechna poškození. Bezpečnost cestujících je pro nás prioritou,“ dodal Köhler. V případě výroby nového rámu by se oprava mohla protáhnout i na rok. Podobnou zkušenost nyní mají České dráhy, které nechávají opravit pendolino poničené nehodou ve Studénce, kdy se vlak střetl s kamionem. (více o opravě pendolina jsme přinesli v minulých dnech)

Leo Express po nehodě zrušil dva páry spojů z devíti, které mezi Prahou a Moravou vypravuje podle jízdního řádu. z Prahy do Bohumína nejezdí vlak s odjezdem v 7:13 a 15:13, z Bohumína ve 4:55 a 11:55.

Drážní inspekce zatím nehodu dál vyšetřuje.

3 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Hlavně, že si zavádí vlaky v Německu, ale aby se nejprve postaral o svoje domácí spoje a nějakou náhradní soupravu si obstaral to ne, radši zrušit. Ale mám divné tušení, aby v prosinci pod značkou LE vůbec něco vyjelo…

    • Novotný se už od začátku nechal slyšet, že vlak má jezdit a ne stát. Proto nemá záložní soupravu a sází na vysokou spolehlivost a štěstí. A pokud to nevyjde, tak levnější je zrušit spoje než mít náhradní vlak. Je to jen obchod…