Autobusy

FlixBus startuje v USA, začne na konci měsíce s linkami na západním pobřeží

Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus
Autobus společnosti FlixBus. Foto: FlixBus

Pět a půl roku po založení expanduje společnost FlixBus se zelenými autobusy poprvé mimo Evropu. V Los Angeles představila své plány v USA, v rezervačním systému se už objevily první linky.

Chceme prorazit podobnou nabídkou jako v Evropě a změnit image autobusů v USA,“ řekl jeden ze spoluzakladatelů firmy André Schwämmlein. „USA bude naším druhým domovem,“ dodal. Podle něj nechtějí na trh jen přijít a být přítomni, ale změnit ho.

Expanzi FlixBusu povede v USA Pierre Gourdain, který startoval průnik FlixBusu na francouzský trh. Příprava na vstup podle něj trvala přes rok. FlixBus začíná v USA s dvaceti městy, jde o největší expanzi v historii firmy. První autobusy vyjedou 31. května. Firma chystá i další linky v USA, detaily zatím nezveřejnila.

Západní pobřeží bude naším největším trhem, najdeme tu rychle zákazníky,“ tvrdí Gourdain. Podle něj lidé už nechtějí řídit, nýbrž chtějí během cesty raději odpočívat či pracovat. „To, že je tu velmi hustá doprava, je pro nás nejlepší zpráva. Je lepší být v zácpě v autobusu než v autě,“ řekl Gourdain.

Nové linky mají spojit například Los Angeles s Las Vegas, Phoenixem či San Diegem. Společnost chce lákat i na výrazně větší počty zastávek ve velkých městech než má konkurence. Začíná také, podobně jako na jiných trzích, s extrémně nízkými cenami. Například z Los Angeles do Las Vegas nabízí jízdenky za šest hodin jízdy za 2,99 dolaru, konkurenční Megabus začíná na 10 dolarech.

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Radimovi žluťáky nechte na pokoji, to jsou aspoň pořádný busy narozdíl od Flinkbusu

  • V USA jsem se busem najezdil hodně a projel jsem v nich od východního po západní pobřeží. V naprosté většině jsem využíval dopravce Greyhound, což je v podstatě jediný autobusový dopravce s pokrytím po celých USA. Jen jednou z NY do DC jsem využil Boltbus. Všechny busy jsou v USA v podstatě stejné (nevím, kdo je výrobce, ale bude to nějaká americká firma) bez ohledu na dopravce. Všeobecně mají dost pohodlné sedačky a opravdu velký prostor na nohy. Mnozí Američané jsou holt prostorově výraznější. U každé sedačky je zásuvka a někdy i pytlík na zvracení. Často je řídí černoši nebo černošky. Všeobecně v USA je hodně ženských řidiček autobusů. Využívají je hlavně chudší lidé a zase opět černoši, ale závisí na trase. Greyhound má velkou síť vlastních nádraží, které co se týče velikosti, jsou zcela na jiné úrovni než u nás. I v relativně menším městě jsou kolikrát mnohem větší a mají víc míst na sezení, než např. Praha Florenc. Odbavování probíhá skoro jako na letišti, kdy se zavazadala zváží, oštítkují a člověk se pak postaví k příslušné bráně a čeká na odbavení.
    Starší busy nejsou v moc dobrém stavu a sedačky bývají už lehce vysezené, ale pořád pro Evropského cestujícího v rámci tolerance. Celkově se mi v nich jezdilo dobře. Každopádně jestli Flixbus nasadí moderní a pohodlné busy, pak může přitáhnout zákazníky snadno na svou stranu.
    Greyhound má cenovou politiku takovou, že první, kdo si koupí lístek na danou trasu ji má za dolar, pak to roste, ale nevím jak moc velkou úměrou. Ale i mě se povedlo např. z Houstonu do Austinu jen jen za 2 dolary, přitom je to asi 270 km. Jsem tedy zvědavý, jak Flixbus dokáže tomuhle konkurovat.

  • „To, že je tu velmi hustá doprava, je pro nás nejlepší zpráva. Je lepší být v zácpě v autobusu než v autě,“ řekl Gourdain.“
    :-))
    Asi to tam mají jinak. Nebo je tady taky někdo, kdo raději nesedí ve svém?

    • Jestli si mám vybrat postávat v koloně ve svém autě nebo v busu, kde se můžu dívat na film, číst si, nebo třeba pracovat na NB, tak určitě dám přednost busu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora