Cestovní ruch Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Dráhy spojí parovku s motorákem KŽC, kvůli kapacitě

Jednou z největších akcí ČD Nostalgie je setkání parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Na snímku lokomotiva 477.043 přezdívaná Papoušek. Foto: Jan Sůra
Jednou z největších akcí ČD Nostalgie je setkání parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Na snímku lokomotiva 477.043 přezdívaná Papoušek. Foto: Jan Sůra

Zajímavé spojení bude příští rok dvakrát či třikrát k vidění na Pražském semmeringu. České dráhy spojí svůj nostalgický parní vlak do Lužné u Rakovníka s motorákem KŽC Doprava. „Jde o dohodu při využití omezené kapacity tratí ve vybraných případech,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Podle něj by různorodá souprava měla jet z Prahy hlavního nádraží na Zličín, v čele bude pára. Důvodem je oprava Negrelliho viaduktu. Parní vlaky do Lužné, kde mají dráhy muzeum, jezdily tradičně z Masarykova nádraží přes Dejvice, po letošní uzavírce mostu ale bude start přesunut na Hlavní nádraží a trasa přesměrována přes Smíchov na Zličín. Poprvé po této trase dráhy vypravily vlak už v říjnu na poslední parní víkend v Lužné.

Negrelliho viadukt v rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Negrelliho viadukt v rekonstrukci.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Šťáhlavský termíny propojených vlaků neuvedl, dráhy ale obvykle vypravují parní vlak z Prahy do Křivoklátských lesů i na první parní víkend v květnu a také na setkání parních lokomotiv o prázdninách. Historický Pražský motoráček KŽC Doprava jezdí na Zličín každý víkend. Zde by došlo k rozpojení soupravy, parní vlak by zamířil na Hostivici a motorák zpět do centra.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře
  • To jsem docela zvědav, jak se k tomu postaví revizoři bezpečnosti, pokud je na to potenciální ohrožování bezpečnosti dopravy někdo včas předem upozorní: souprava parního vlaku do Lužné u Rakovníka je dlouhá a motorový vůz KŽC logicky bude muset být na konci vlaku – „Pražský motoráček“ je přitom (na rozdíl od zvláštního vlaku do Lužné) zastávkovým vlakem (někde navíc jen na znamení), takže ten konglomerát by měl regulérně zastavovat tak, aby u (velmi krátkých) perónů zastavil vždy motorový vůz zařazený na konci vlaku (což je třeba v zastávce Praha-Cibulka – při vší úctě ke strojvedoucím – dost těžko představitelné). Nebo snad ČD při těchto jízdách vyhradí v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín první cestujícím přístupný vůz pro cestující „Pražského motoráčku“ (a za jízdné PID/KŽC) a motorový vůz na konci vlaku zůstane bez frekvence (navíc se asi stejně nevejde ani k perónu ve Zličíně)?