Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D8 u Prackovic se zatím zavírat nebude. Je to lepší, než jsme čekali, říká šéf ŘSD

D8. Autor: MDČR
D8. Autor: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic přehodnocuje své záměry na jarní uzavření poloviny dálnice v oblasti prackovické estakády. Podle podzimních plánů měla od začátku dubna znovu probíhat injektáž do podloží základů mostního pilíře. Důvodem je nestabilní podloží.

Loni za stabilizaci území kolem takzvané pražské opěry a mostního pilíře ŘSD utratilo zhruba 300 milionů korun. Provoz by se zároveň vrátil do dvou pruhů, stejně jako tomu bylo od otevření dálnice v prosinci 2016 do konce loňského září.

Naštěstí pro řidiče ale zatím dálnice zůstane v plném profilu. „Musím to zaklepat, v současné době se situace jeví o dost lépe, než jsme predikovali. Území dále měříme a monitorujeme, zároveň se zamýšlíme nad dalšími postupy. Ale na dálnici momentálně necháváme plynulý provoz,“ řekl šéf ŘSD Jan Kroupa.

Silničáři jsou nicméně stále přesvědčeni, že se pod mosty budou muset ještě vrátit. Zvažují přitom, zda bude nutná trysková injektáž podloží na bázi cementu, nebo využijí chemickou pryskyřici, která tolik nenarušuje svah.

Dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi slouží řidičům od prosince 2016 na základě povolení k předčasnému užívání stavby. Výstavba posledních 12 kilometrů vyšla na deset miliard korun. Zbrzdil ji sesuv svahu v roce 2013, jehož odklizení vyšlo na zhruba dvě miliardy korun. Kvůli nestabilnímu podloží dálnici i okolí sleduje více než stovka čidel.

Na D8 rovněž nedávno začala oprava u Zdib nedaleko Prahy. Omezení způsobuje každodenní kolony.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Tak mě napadá, že když není třeba takových dalších zásahů do terénu přímo u dálnice, tak se zřejmě ušetří nějaké finance, a ty by mohly být věnovány na obnovu zhavarovaného úseku železniční trati, kterou Ťok původně slíbil obnovit a nyní od toho couvl …

  • Není to úplně komentář, ale v náhledu článku i na této stránce v černém poli se mi ukazovalo jako počet komentářů znaménko procenta místo číslice 1.

    Naopak hlásím odstranění chyby „2 min read“, už je česky.

Newsletter