Nový přivaděč z Děčína k D8 získal první souhlas úřadů, trasa přesto není jasná

Opravený Nový most v Děčíně. Foto: ŘSDOpravený Nový most v Děčíně. Foto: ŘSD

ŘSD nyní chystá studii, která vybere nejlepší ze tří variant trasy.

Téměř přesně dva roky po novém podání přepracované dokumentace získalo Ředitelství silnic a dálnic jedno z klíčových razítek pro stavbu nové silnice I/13 mezi Děčínem a dálnicí D8. Jde o souhlasné stanovisko se stavbou od Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Vyplývá to z informací v registru oznámení EIA a dokumentu na úřední desce Ústeckého kraje. Krajský úřad se nepřiklonil k žádné ze tří navrhovaných variant, pro některé části ale stanovil pořadí jednotlivých verzí z pohledu ochrany přírody. „Dále bude zadána studie pro výběr varianty, která bude následně připravována,“ uvedlo ŘSD v informačním letáku.

Podle vydaného závazného stanoviska má ŘSD pro úsek 0–4,4 km vyřešit možnost snížení nivelety okolo Libouchce. U Malšovické varianty má nalézt schůdné řešení napojení na silnici I/62. V dalším stupni projektové přípravy má pak prověřit možnost posunutí přeložky silnice III/25380 východním směrem a jejího vymístění z území evropsky významné lokality Bohyňská lada, Chmelník, Lotarův vrch. U Chrochvické varianty má ŘSD posoudit možnost vedení trasy na 14. kilometru tunelem.

Jak propojit Děčín s dálnicí D8? Nová dokumentace doporučuje variantu s tříkilometrovým tunelem

ŘSD podle informačního letáku posunulo termín zahájení stavby na rok 2029, odhadované náklady na stavbu se zatím pohybují mezi 4,6 a 6,9 miliardami korun. Délka trasy je 14,2 kilometru. Má vyvést dopravu ze zastavěného území přes Jílové. Detailně je popsána v informačním letáku.

ŘSD se snaží získat povolení pro stavbu od roku 2004, před posledním přepracováním dokumentace proběhl důkladnější geologický průzkum. I tak lze očekávat odpor části veřejnosti proti stavbě. Ten byl patrný i v roce 2022 při veřejném projednání.

Podle sčítání dopravy projede mezi Děčínem a Jílovým denně kolem patnácti tisíc aut, dál až do Libouchce už jen zhruba poloviční počet.

Přivaděč z Děčína k D8? Veřejné projednání přilákalo odpůrce stavby, řeší se tři varianty

Tagy D8 Děčín - D8 EIA I/13 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Ústecký kraj
19 komentářů