lot
Infrastruktura Nákladní doprava Železnice

Zvrat: Lokálka do Vidnavy už není určena k likvidaci, zachránil ji kaolin

Velká Kraš, vlevo trať do Vidnavy. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8343263
Velká Kraš, vlevo trať do Vidnavy. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8343263
Jesenická lokálka už není určena k likvidaci, zachraňuje ji kaolin.

Nepoužívanou lokálku z Velké Kraše do Vidnavy v Jesenickém výběžku u hranic s Polskem čeká druhý život. Donedávna byla přitom určena k likvidaci, když od února 2019 běželo na ministerstvu dopravy správní řízení o zrušení tratě. Zrušena měla být na žádost Správy železnic (SŽ), která ale nyní změnila názor a žádost stáhla. Ministerstvo proto proces rušení zastavilo.

„Správa železnic obdržela doklady o průzkumech v souvislosti s podnikatelským záměrem těžby kaolinu, který je spojen s potřebou kolejové dopravy na této trati,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová.

Město Vidnava bylo po dlouhá desetiletí známé těžbou kaolinu, která ustala až v 90. letech minulého století.

Česká televize uvedla, že za obnovou stojí společnost Basic Capital. „My jsme to iniciovali z toho důvodu, že na základě dopravní obslužnosti surovinu není možné vozit jinak než po železnici a v podstatě jsme se dohodli s místními starosty na zachování trati,“ řekl jednatel společnosti Basic Capital Jan Berger.

Správa železnic znovu nabídne trať k prodeji. „Stavebnětechnický stav trati je dobrý, a proto nepředpokládáme zásadnější opravy dráhy. Případnou větší rekonstrukci může zajistit až následný nový vlastník s ohledem na své aktuální potřeby,“ doplnila Friebová. Těžař zřejmě potřebuje trať pro kladné stanovisko k hodnocení dopadů na životní prostředí.

Nevyužívaná 4,5 kilometru dlouhá trať figurovala na likvidačním seznamu Správy železnic řadu let, Olomoucký kraj na ní přestal objednávat pravidelnou dopravu s příchodem prosince 2010. Správa železnic následně uskutečnila několik neúspěšných pokusů trať prodat, cena přitom postupně klesla až na 560 tisíc korun. Zájem nebyl ani u samosprávy, která měla v poslední fázi nárok na bezplatný převod.

Vidnavská lokálka přitom není v poslední době jediná, která utíká takříkajíc hrobníkovi z lopaty. Správa železnic stáhla žádost o zrušení rovněž u pražské tratě z Malešic na Žižkov, kde nově jen žádá o změnu kategorie z celostátní na místní dráhu. Zachování tratě žádá město s odůvodněním, že po kolejích hodlá vozit materiál v souvislosti se stavbou vnitřního pražského okruhu.

Naopak už přes dva roky stále běží řízení o zrušení tratě Kralovice – Mladotice, která už dávno není v dobrém „stavebnětechnickém stavu“.

148 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Kdyby tam Pospíšil tenkrát prosadil ten kriminál, tak se tam mohli navážet alespoň vězni. Teď už jenom ten kaolin snad….

X 1

Zvrat: Lokálka do Vidnavy už není určena k likvidaci. Zachrání ji kokain.

Pardon. Špatně jsem četl. 🙂
Ale jako nápad, bych to nezavrhoval.

😉 🙂 😉

munro

Taky mi to hned naskočilo 😀

Oldřich Sládek

Můj názor na věc : celé je to vytaženo na světlo boží jen kvůli EIA. Budu příjemně překvapen opakem, ale protože do ekonomických hodnocení tratí malinko vidím, tak jsem fakt skeptický. Kromě toho je potřeba investovat na mnoho dalších důležitějších úzkých místech sítě.

ABC

Dobře Vy

Robert

Vždyť tam jasně píšou, že případnou rekonstrukci bude platit Basic Capital že svého.

Frantisek

Když chce stát mít ty náklady mermomocí na silnicích, chtělo by se dodat.

Greta

Asi to je kvůli EIA a je to dobře, ukazuje to, že zákon o EIA má smysl. Těžaři neprodělají a obcím se nezhorší dopravní poměry.

Ajemgut

Když už se to zprovozní, tak by se mi líbil alespoň sezónní víkendový cyklovlak Jeseník – Vidnava. Rychlebské cesty jsou vyhlášené, některé začínají u Vidnavy a navíc přepravit více kol v sólo 810 do Javorníku, je nemožné

Chronosphere

To je legrace. Jestli se vám něco takového líbí,tak budete mít možnost něco takového provozovat,a vydělávat na tom. Ne vlastně nebudete, protože k provozu do Vidnavy už nikdy nedojde. Celé je to jenom takové šotoušské plácnutí do vody,k žádné těžbě už nikdy nedojde,a jestli,tak v objemu který nikdy neobhájí ekonomicky odvoz materiálů vlakem. Celá likvidace trati se jen odkládá o nějakých 10-15 let. Taková šotoušská Voda z Tetčic na Jesenicku.

ajemgut

Aby Vám náhodou nerupla pumpa. To že by se mi něco líbilo , neznamená že to musím platit a už vůbec neznamená, že to tak bude. Stejně tak se mi líbí například příme vlaky Liberec – Poreba a nejsem objednavatelem dopravy.

Naštestí nikoho ze zainteresovaných nezajímá ani Váš názor. Takže je to stejně debata uplně o ničem !

Oldřich Sládek

Mě třeba názor Chronosphere zajímá. 😉

X 1

Oldřichu !?!

Oldřich Sládek

Ano? A co se stalo milý X 1?!?😂😂😂

Původní Pražák

No názor Olomouckého kraje jako toho nejzainteresovanejšího je všeobecně známý, a pokud chcete s kolem do Vidnavy, z Velké Kraše úplně v pohodě.

-TR-

Názor Olomouckého kraje může být po volbách zcela jiný.

Původní Pražák

Pokud myslite, ze zacne skrtat vlaky I jinde, tak ano, to se po volbach opravdu muze stat, zvlast s ohledem na prazdnou krajskou kasu.

Modré zábradlí

4km po rovině (na Hané jsou větší kopce) podle řeky z Velké Kraše do Vidnavy (3 silnice na výběr) to je pro cyklistu na výletě nepřekonatelný problém.

Surio Mario

Jasně, že je to problém – vybije se mu dřív baterie. Rychleby bývaly krásné hory s minimem turistů, když člověk vylezl nahoru a šel hřebenovku, tak za 3 dny potkal 10-15 lidí. Dnešní Rychleby jsou vyasfaltovaný blázinec, aby si každý rekreační sportovec mohl přivézt kolo až na kraj lesa, a v lesích je potřeba dávat pozor na magory, co jezdí naslepo do zatáček. Nemluvě o tom, že některé exoty potkáte v autě i uprostřed lesa, protože přece nebudou šlapat nahoru, když se tam můžou nechat vyvézt.

Luděk S.

Vidnava, Mladotice, Rožmitálka, Kralovice, Doupov, Heřmanice, Borohrádek, Mutěnice!
To jsou skutečné opory železniční sítě. Do těchto tratí s neskutečným potenciálem je třeba investovat! Tady je budoucnost naší železnice.

Ajemgut

Nerozumím Vašemu příspěvku. Zde jde o nákladní dopravu, která ulehčí všem přilehlým obcím.

Jinak některé vámi jmenované traťe by měli potencial, jen by se do nich muselo zainvestovat a hlavně objednávat vlaky bez přestupu do spádových oblastí.

Oldřich Sládek

Tak to zas já mu rozumím velmi dobře 😂😂

JIří Kocurek

Já bych to těžařovi neprodával. Jestě by si on namastil kapsu, totak! Dráha se má provozovat, ne vydělávat. 😛

BND 30

To jsou ty potůčky, co napájejí ty velké řeky…

Frantisek

Provozovat do úplné likvidace, tak?

Kalina

Z bývalé lokálky má být prakticky jen vlečka pro odvoz nerostných surovin do Polska, bez další přidané hodnoty. Tedy nic přínosného pro tamní obyvatele, přírodu ani zaměstnanost.

-TR-

Nákladní doprava se nevylučuje s osobní dopravou. Klidně můžou začít jezdit přímé vlaky Jeseník – Vidnava. Pokud by se obnovila trať i na polském úseku, je možné jezdit až do polské Nysy. Od nového GVD se zavede nový dálkový vlak TLK Kormoran, který pojede v trase Polanica-Zdrój – Kłodzko – Kamieniec Ząbkowicki – Nysa – Kędzierzyn-Koźle – Katowice – Częstochowa – Piotrków Trybunalski – Warszawa – Iława – Olsztyn. Takže se rozšíří možnosti cestování do celého Polska. A napojit česká města na síť polských vnitrostátních vlaků je více než žádoucí.

ABC

Potenciál! Zvlášť při zavřených hranicích….

Štěpán

Ony ty hranice nebudou zavřené věčně a případné obnovení by nebylo otázkou nejbližších měsíců ani let.

ABC

Za pár let tu budeme mít hyperloop 🙂

X 1

Při naší byrokracii?
Ne! Nebude u nás Hyperloop!

a8n

Však ten už u nás dávno máme, dokonce se píše počeštěně. Hyperlup.

BND 30

Nepletete si to s Hypernovou ?
Z ní jsem rychle vyfičel…

ABC

Já myslel že Hypernova vyfičela už dávno sama

ABC

Budou

K.S.

Trať jsem vyklikal do mapy ale nemyslím si že by bylo reálné ji obnovit: mapy .cz/s/kacezegaka V čem by měla výhodu oproti současné trati přes Glucholazy?

Spíš bych se pokusil prvně o zrychlení tratě právě z Hanušovic do Glucholaz a o její elektrifikaci.

-TR-

Trať z Vidnavy do Polska by měla výhodu v podobě zkrácení trasy přepravy pro nákladní vlaky, zároveň je to méně sklonově náročné než přes Lipovou-Lázně. Někdo se tu totiž zmiňuje o přepravě kaolinu do Polska.

Jinak pro osobní dopravu z Jeseníka do Nysy je samozřejmě lepší trasa přes Głuchołazy.

K.S.

Otázka jestli se těch cca 500 milionů korun vyplatí při tom objemu nákladu. Obávám se že moc ne. Navíc je otázka jak velký objem a jak často se do Polska bude muset vozit, jestli je to na dva vagony denně, tak to smysl nemá. Spíš bych se zaměřil na to aby se zmodernizovala trať u které se to dá nějak ušolichat i třeba s vedením nějakých dálkových rychlíků z Olomouce do Polska. Možná by také k přesvědčení Polska o investici pomohlo pokud by se u nás udělaly spojky v Opavě a Krnově a byla přímá trasa Ostrava-Glucholazy. Na kolik by… Číst vice »

Apten

To jako zrušit uvratě?Tak to je největší blbost co jsem tu četl.

BND 30

Úvratě jsou nezbytné a tedy nezrušitelné.

Apten

Vždyť K. S píše, že je třeba udělat spojky. Kde jinde než v Opavě a Krnově. A to ta je blbost.

BND30

Tak se holt poboří pár baráků, no….

Kubrt

Obnova trati z Vidnavy do Polska je nereálná; to ložisko kaolinu tam není tak velké, aby zdůvodnilo novou železnici. Kdyby měli vypravit denně jeden vlak, po několika letech by bylo dotezeno. Jsem zvědav, zda se podaří rozjet tu těžbu a zda fakt využijí tu trať.

Frantisek

Několik let bez dalších těžkých kamionů se počítá, ostatně oprava silnice před i po by také něco stála, o zdraví lidí nemluvě.

Kubrt

Nehoruju pro kamiony; jestli se ta těžba fakt rozjede, bude stačit oprava stávající trati, nesrovnatelne snazší a levnější, než novostavba přes hranici.

ABC

Nerozjede

K.S.

Uvidíme, teď se může stát cokoliv, ve světě se straší odstřižením Číny (jsou asi již i levnější a spolehlivější země), ekologií a průmyslem 4.0, tak se může stát že se v Evropě nějaká keramická výroba rozjede ve větším. (Ono je to o tom najít si místo na trhu) Spíš bych se tu ptal jak dostat materiál z lomu (jestli to má být obnovení toho starého) na trať, jestli to bude dopravníkem, nebo jestli se položí normální rozchod v trase původní drážka, nebo jestli to budou vozit auta.

Kalina

S obnovou osobní dopravy se nepočítá. Ono k zastavení dopravy tam nedošlo jen tak z plezíru, ale pro mizivou využívanost. Jinak přímé spojení s Jeseníkem, pokud by náhodou někdo nejel autem, existuje a mnohem rychlejší nežli drncavým motorákem a úvratí přes Lipovou-Lázně.

-TR-

Autobusem z Vidnavy do Jeseníka, ať už přes Supíkovice, nebo přes Žulovou, to trvá necelou hodinu. Vlak by to zvládl za zhruba stejný čas.

KarelF

Nechápu mínusy ten kdo mínusuje tam zřejmě v životě nebyl. Několikrát jsem tam jel autem a upřímně koleje mne tam přišli rovnější než silnice. A to je směrem do vnitrozemí na Jesenicku téměř běžné.

Původní Pražák

Az na to, ze ty autobusy tam musí prave kvůli těm ostatním vesnicim jezdit tak jako tak, takže vlaky jsou jen další naklad navic. Se mi líbí, jak jako každý správný bojovník v ideologické válce zapomínáte na ten nejpodstatnější detail, totiz mistni lidi. A ti se bez toho vlaku obejdou. A jen doplnìm, ze mam v okolì rodinu, takze neplkam jen z pohledu na mapu nebo idos.

Dizgrafyq

Nakladni doprava byla u velke casti lokalek hlavni duvod proc pred temi 100 a vice lety vubec vznikly. Osobni doprava byl casto jen takovy bonus. Vracime se tedy zpet ke korenum. 👍

ABC

možná by se daly oživit i smíšené vlaky

Chronosphere

Možná, možná, možná!😂
A kde seberete ty lidi, kteří by byli ochotni něčím tak obskurním v 21 století cestovat?

K.S.

Zase tak pitomý nápad to není, pokud je tam nějaká fabrika, které se dá nechat ucelená skupina vozů, tak by to při správném seřazení mělo možná smysl. Samozřejmě že nejde aby to bylo na každém vlaku a aby to sbíralo vagony po stanicích, ale pokud se má někam/odněkud odvést pár vagonů, celkem pravidelně tak by to možná šlo.

ABC

pardon, zapoměl jsem na konci smajlíka 🙂

JIří Kocurek

Caboose! Služebák na konci vlaku, pro železničáře, šotouše a trampy. Cestujícím bude umožněno používat vlastní propanbutanový vařič.

ondra

Jen bych Vás rád upozornil,že nákladní a osobní doprava jsou už 14 let odděleny,a jednak vztahy mezi matkou a dcerou nejsou to pravé ořechové a taky že předpisy se rozevírají čím dál víc.Ani školy už asi 10 let nejsou společné.

K.S.

Nemá ČD náhodou stále licenci i na provoz nákladních vlaků stejně jako ČDC na provoz osobních?

ondra

No to asi ne,je možné jenom navzájem si odtáhnout neschopný vlak z trati do nejbližší stanice,právě pro tu absenci společných škol

K.S.

Mohl byste to rozvést víc? Nějak nechápu co tím přesně myslíte.

JIří Kocurek

Pro těžbu nějaké to pracovní místo vznikne. Přinejmenším bagrista. A když se bude těžit, tak se bude možná prodávat i v místě těžby. Tím bude možné, aby si tam místní dojeli pro pytel, či dva a mohi začít dělat keramiku podomácky. A prodávat přes inernet.
Nevýhodou centrálně řízené ekonomiky je, že vznik drobných manufaktur neumožňuje. Pouze když si bafuňář přeje.

Chronosphere

To jako myslíte,že bagrista bude do práce denně dojíždět i s bagrem,jóó?
To pak ty smíšené vlaky budou ne možné,ale přímo nutné. Hlavně sehnat nějakou tu pojízdnou abecedu s kamnama pro ty báby s nůší na hlínu. To bude nový Dubaj.

BND 30

To má potenciál.
Bagristu naložit na plošinový vůz! A máte hned každodenní přepravu jak fík.

Frantisek

Jistě, nic přínosného, když se těžké náklady neodvážejí po silnicích přes obce. Ani pro lidi, ani pro přírodu. 🙂

Jiří 3

Dodnes nechápu, proč v podstatě můj zaměstnavatel se snaží zrušit ten úsek Karlovice-Mladotice, když tam je politická vůle objednávat osobní dopravu.

kakov

toto píšu jako velký zastánce a fanda tratí, nejsem autíčkář ani cyklista doporučuji Vám posoudit: 1) někdy si tam zajeďte a podívejte se v jakém je stavu, pak si zkuste odhadnout, kolik peněz by stála obnova 2) zkuste se zamyslet jaká je politická garance objednávky dopravy, stačí jedny vyhrané volby stranami ODS+TOP09 a doprava tam bude ihned zastavena 3) zjistěte si jaké bylo využití v době provozu, když jsem měl tu čest tím jet (byť jen náhradní bus dopravou), jeli 3 lidé 4) ta trať bohužel vede z dnešního pohledu odnikud nikam skutečně by jste ze svého dal tolik peněz… Číst vice »

Krteček

Máte pravdu, ale pokud budou vlaky jen do Mladotic a bez přípojů do Plzně a Žatce nic jí nepomůže. Pokud by došlo k prodloužení Os vlaků končících v Plasích do Kralovic bylo by to pro cestující jistě zajímavější i když by tady byla potřeba větších investic a zvýšení rychlosti do Plzně aspoň na 100 km/h všude. Případně vznik Sp vlaků Plzeň – Kralovice – (Rakovník), jezdící v prokladu s R do Chomotuva. Ale když se bude počítat čistě Mladotice – Kralovice nevyjde to nikdy.

kakov

jaká bude jízdní doba Plzeň-Kralovice? zvláště u osobáku? bude to konkurenceschopné busu? bohužel doby, kdy bylo fuk jak dlouho vlak jede, ale hlavně že jede jsou dávno pryč. Nehledě na to, že vlakem Plzeň-Kralovice se žádná nová obslužnost nevytvoří a bus bude muset jezdit stejně, tady opravdu nelze do vlaku přilákat tisíce lidí denně.

KarelF

Jenže ono ani do busu to není o moc lepší.

kakov

ale je, linka plzeň-kralovice jezdí vytížená slušně

Frantisek

Tady by stačily i desítky, nepojedou tam dlouhé soupravy v hodinovém taktu…

BND 30

Desítky jako 810ky ?

MartinS.

Sp vlak Plzeň – Kralovice i kdyby zastavil jen v Třemošné, Kaznějově a Plasích, pojede déle než zastávkový autobus Plzeň – Kralovice a zastaví daleko za městem. Dále do Rakovníka jezdí autobus v rámci PID (asi 7x denně), navazuje na autobusy Plzeň – Kralovice a obsluhuje obce, což se o vlaku vzhledem k poloze zastávek a stanic moc tvrdit nedá. A ani tím busem nejezdí směrem na Rakovník, kde navazují spoje do Prahy, moc lidí. Využívá se spíš až od Čisté. Pro zvýšení rychlosti na 100 km/h by se celá ta trať musela postavit znovu a v nové stopě. Z… Číst vice »

Svojsin

Rakovník – Čistá je po zavedení nových bus spojů v PID ještě zoufaleji obsazena. Nesmyslný požírač peněz a blokuje strojvedoucí pro důležitější relace.

Frantisek

Ony by mohly překvapivě jezdit až do Rakovníka. O víkendu jako přípoje k tamním pražským rychlíkům do turisticky zajímavé oblasti – Mariánská Týnice, údolí Střely, Plasy.

svojsin

Fanatický František: Tam nejezdí zdaleka tolik lidí v jednomm čase, aby to opravňovalo dotovat vlak. Tím spíš, když tam autobus stejně musí jezdit.

MartinS.

Tohle nemůže finančně vyjít. Ta oblast je sice turisticky zajímavá, ale podívejte se někdy na obsazenost víkendového autobusu Kralovice – Manětín, který jede jak do Mariánské Týnice, tak do údolí Střely, tak do Manětína a má přípoj na bus z Rakovníka (dokonce myslím, že garantovaný). Dá se s ním podniknout celodenní výlet. Obsazenost se blíží k nule. Víkendové spoje Kralovice – Žihle – Rabštejn n. Střelou, které jezdily jako přípoj k rychlíkům v Žihli už nejezdí vůbec, protože tam byla obsazenost čistá nula.

ušatá

Když je ta doprava dělaná tak, že pro lidi není atraktivní. Normální člověk se kodrcat autobusem nebude.

-TR-

O stranách to není, třeba Jakub Unucka (ODS) z Moravskoslezského kraje železniční dopravu podporuje. Ale třeba u nás v Ústeckém kraji máme s ODS poměrně špatné zkušenosti (Šulc a spol.).

kakov

Unucka je výjimka potvrzující pravidlo, věřte, že pokud v krajských volbách vyhraje tahle „pravicová“ dvojka, nastane v daném kraji omezování VHD

-TR-

Však o tom mluvím, a proto jsem sám orientovaný spíš nalevo.

Jerry

Třeba ty nove vlaky na Frenštát super.ale ty 811 hrůza.

Martin11

Až je uvidím ve Frenštátě tak tomu uvěřim nijak ne.

Ic540

Uvidíte je na jaře 2021. P ostupně budou přicházet. Je už naplánován i JŘ pro ně od prosince 21. Budou jezdit 4 soupravy Hlavní Kunčice FM Frýdlant. 1 souprava je záložní s možným využitím samozřejmě… Po reko tratě 323 ty 4 soupravy díky zrychlení vyjde obracet v Ostravici. Odpadne tedy přestup ve FnO na regionovu g a do Ostravice. Na Frenštát až Valašské Meziříčí bude přestup ve Frýdlantu… Pokud bude celá trať po reko. Přibudou zřejmě spěšné vlaky OV VM ve dvou hodině a tedy přímý Frenštát a VM bez nutnosti přestupů ve FnO… Jako všude se občas něco změní… Číst vice »

Ic540

Máte pravdu s vlaky pusch pull.
No bohužel reko 811 platíme daň za to, že Unucka chce vlaky na vodík. Tak ještě na pár 3-5 cca let nechal opravit motoráky. Smutné, ale to jsou politici. Jak si něco umanou….

K.S.

Jestli to nebude spíš o železničních tratích v kraji, o jejich rychlostech, stavu, zapojení a celkovém uspořádání kraje atd., také o jeho sociální struktuře atd. ta může být dnes u Ostravska jiná než u Ústecka. Bude celkem rozdíl dělat koncepci v hustě osídleném regionu s tratěmi povětšinou na 80km/h+ a relativně krátkými vzdálenostmi na pomalejších a regionem kde jsou tratě do 80km/h a i hlavní páteřní trať má jen mezi 80-120km/h. Když si to vezmete tak Praha je také poměrně pravicový region (piráti jsou proti obecné představě na politickém kompasu napravo od středu a dole k liberalismu) a využívání VHD… Číst vice »

Kubrt

V Jihočeském kraji a na Vysočině je hejtmanstvi už 12 let v rukách ČSSD a tamní VHD je naprosto zoufalá. Fakt je to spíš o lidech, než stranách.

Kajman

Chtěl bych mít vaši černobílou jistotu. Zkuste se ve svém svatém zápalu podívat, kdo , kde a jak dlouho vládne a v jakém stavu je tam veřejná doprava. Pak možná vytáhnete hlavu z pozadí a zjistíte, že to vůbec není o stranách, ale o konkrétních lidech. Ale to už se do svatého tažení proti děsné, zlé, protilidové a reakcionářské pravici nehodí.

Luboš Beneš

Myslíte tu oslavu 65 repasu šukafonů?

BND 30

Přidej…

Štěpán

Jak odnikud nikam? Rakovník = nic? A při pokračování z Mladotic dále do Plzně, Plzeň je také nic? Je třeba se dívat na železniční síť jako na celek a nevytrhávat z ni jen krátký úsek. Z hlediska síťovosti trať Kralovice – Mladotice smysl má.

K.S.

Jedna věc je co to spojuje, druhá jaká je tam rychlost možná v současné stopě, jaká s přeložkami a jaké jsou tam sklony.

MartinS.

Ano, nic. Někdy si do toho kraje zajeďte a sledujte, kolik lidí jede z Kralovic do Rakovníka a kolik jich přestupuje z autobusu od Plzně. A zároveň se podívejte, jak dlouho jede do Plzně autobus a jak dlouho by jel vlak přes Mladotice. Pro osobní dopravu je potenciál té trati nulový. Pro nákladní dopravu (kdyby bylo náhodou potřeba) se dá použít trať přes Blatno.

Svojsin

Nemá. V realitě Kralovicka apod. Nemá!

BND 30

Já bych bez pořádné studie, do takovéhoto odvážného tvrzení teď nešel….

kakov

právě z důvodu síťovosti je ta trať zbytečná, Plzeň-Rakovník lze je přes Blatno nebo přes Beroun, je nutné vydržovat třetí trasu, která notabene nic významného nepřinese?

BND 30

Pomohla by ji elektrifikace a ETCS.

ušatá

A hlavně se musí zprovoznit a upravit. Pak se tam bude jezdit jak s osobní, tak nákladní dopravou. A že nebyly vaky využívané, je lež. To nastalo až po devastaci jízdních řádů a zastavení provozu z Kralovic do Mladotic.

jirka

to nechápe asi mnoho lidí, ale spíš by mne zajímalo kdo má na zodpovědnost rozhodnutí trať neudržovat na stav ve kterém to teď je, nebyl tím porušen zákon??

Jarda Š.

Ta trať by mohla mít význam, kdyby byla modernizovaná a případně i elektrifikovaná, aby se dala použít pro nákladní dopravu k objíždění ŽUP (Plzeň – Rakovník – Kladno – Kralupy – Neratovice a Tišickou spojkou na pravobřežku).

Kubrt

Takže vlastně novostavba v nové stopě, v členite krajině. To bych radši nasypal peníze do trasy Praha-Chomutov.

Robert

Myslím, že vítěz v kategorii Šotochiméra měsíce je jasný.

ušatá

Za to, do jakého stavu se trať dostala, by měla být trestní odpovědnost a povinnost škodu nahradit. V době zastavení provozu byla sjízdná, akorát 90 let neudržovaná.

Luboš Beneš

Protože koleje už dávno pohltil les a sběrné suroviny. Těch asi 15 km by se muselo postavit komplet znovu…..ale zase je fakt, že pozemky jsou stále dráhy a EA by se taky dělat nemusela…

ušatá

Těch skutečně zdevastovaných je asi 9 km, spodek existuje, takže náklady při rozumném provedení by nebyly tak vysoké. Ale jde o to, že trať byla úmyslně poškozena a zničena. Takže to vše není proto, že by se nevyužívala, ale proto, že byla záměrně nevyužívána a ničena.

Anonym ze severu

„Stavebnětechnický stav trati je dobrý.“

A proto jsme ji chtěli už roky zrušit.

Jiří Dembovský

Bohužel jí zrušit ani nemohli, jelikož ta vlečka do kaolinky zrušená nikdy nebyla. A než jim to došlo, přišel novej majitel a hodil jim do toho vidle. Není to žádná novinka.

Frantisek

Proč bohužel? A jo, kamiony s kaolinem jsou vlastně docela super. 🙂

Ondřej Raška

Super,zase po deseti letech vyjedou vlaky😉

ABC

Za dalších 10 let možná 🙂

MlB

Nicméně asi pouze nákladní… to pro místní nebude mít moc pozitivních dopadů.

X 1

Pozitivní bude, že tam pojede pár nákladních vlaků, než desítky nebo stovky kamionů denně.

Jiří Kocurek

Ale notak, mějete soudnost. 100 kamionů je nějakých 2500 tun. Jestli to mají být stovky, tak to znamená několik vlaků denně a to mi evokuje hnědouhelnou elektrárnu.
Jo, je možné, že tam stovky kaminů denně projedou, ale nemají souvislost se zavřeným dolem, natož aby důl vygeneroval kamiony, které do něj nejezdí.

MildaIV

To je nějaká forma postižení snažit se rvát na každou trať osobní dopravu? Největší přínos železnice je právě v nákladní dopravě. Kamiony a těžká nákladní auta jsou to, co ničí silnice a domy kolem. Převod dvou autobusú za den na železnici je ekonomický nesmysl.

Ladislav Harvánek

A tak třeba v okolí velkých měst zrušíme polovinu osobních vlaků a získáme trasy pro vlaky nákladní, které při dobré organizaci mohou nahradit kamiony. On je totiž velký rozdíl, jede-li určitá relace železniční nákladní dopravy jedenkrát či pětkrát denně-

Frantisek

Určitě by mohly jezdit delší vlaky po čtvrthodině než kratší po deseti minutách. Zajímavé, že ty silnice plné kamionů velkým městům nevadí…

Jiří Kocurek

A co zpětit tramvaje (zdvojené už jsou) aby se vešla jedna nákladní na rozvoz rohlíků a druhá, na svoz komunálního odpadu?

BND30

Soudruzi v NDR už nákladní tramvaje (na bázi T3) měli….

Oldřich Sládek

Jakkoliv jsem skeptický k této konkrétní zprávě, tak obecně má skutečně větší význam převádět silniční dopravu na železniční, jakkoliv se tomuto bohulibému záměru trvale házejí vidle že všech světových stran. A neargumentujte mi prosím bílými knihami 😊

BND 30

A rudými knížkami ?

Petr

Fungovat vodní cesty jako železniční tak zahrabou potoky .i kdyby tam udělali cyklostezku nikdy se nezbavoval pozemku . Hospodář bezúplatně nabízející majetek je hlupák .

kakov

jde o to komu…
Vy jste nikdy neposkytoval svým dětem bezúplatně bydlení, stravu, ……?

koleyy

Kdyby udělali cyklostezku, tak už z toho dráha nebude nikdy, protože jako novostavbu by to nikdo nefinancoval. Takže zarostlá dráha, má-li potenciál být opět provozována je lepší, než přiblblá cyklostezka postavená za dotace jako pomník místnímu starostovi. Řekněme třeba taková Heřmanička…

Modré zábradlí

Kdyby udělali cyklostezku, tak tam budou mít dvě. Takže si budete moci vybrat celkem že čtyř cest (po levém břehu Vidnávky, po pravém břehu, po hlavní silnici a po trati).

Frantisek

U Nového Jičína už jsou také dvě, a silnice uprostřed. 🙂 Jó, asfalt máme rádi, kdepak nějaké koleje…

Jiří Kocurek

Jasně, protože Vltavu vytvořil Karel IV, aby mohl postavit most. A Nil vytvořili egypťané.

PetrB
Štěpán

„Nepoužívanou lokálku z Velké Kraše do Vidnavy v Jesenickém výběžku…“
Nechci rejpat, ale fakt se tomu výběžku říká Jesenický? Měl jsem za to, že je Javornický.

Ale jinak skvělá zpráva. Aspoň odpůrci železniční dopravy a milovníci rušení tratí vidí, že i zdánlivě zbytečná trať může mít význam. Kdyby ji zrušili, tak už použít nepůjde ani pro nákladní dopravu. A věřím, že i osobka se tam jednou vrátí, pokud se ovšem bude chtít.

ABC

A proč jste ji nekoupil a nevrátil jí? Nechtělo se?

Anonym ze severu

Tak je otázka, jestli na to pan Štěpán měl dostatek peněz, to tady ale nebudeme rozebírat 😉

Svojsin

Já bych to zájemce klidně rozebrat nechal.

ABC

Vždyť byla v poslední fázi za pakatel 🙂

KarelF

A proč jste to za ten pakatel nekoupil vy?

ABC

protože já tady nad jejím neprovozem a případným rušením furt nebrečím 🙂

Jiří Kocurek

Já bych to klidně rozebral. Nikdo nemá být tak bohatý, aby mohl vlastnist trať. Výrobní prostředky patří státu a ne nějakým kapitalistům. Ani Tomáš Baťa mladší nemohl dostavět železnici. Namířili na něj kalašnikovy – Táhni!

Štěpán

A proč bych ji já osobně m kupovat? Jsem z Prahy a Vidnava je pro mě nedosažitelný kout. Nicméně i kdybych bydlel blíž, tak proč bych ji měl kupovat? To jako když trať nekoupím, tak se musí rušit, nebo co?

Vašek

To nic. To se jen ABC nestačil nasnídat a píše z hladu.

švestka

Tak kolik jste tam vlastně utratil za jízdné, nebo utratíte, když tam ty vlaky budou zase jezdit?

Štěpán

Já nejspíš nic (i když nevylučuji, že kdyby se tam začalo jezdit, tak bych se tam možná jel podívat), ale místní zcela jistě něco ano. Nejspíš by to bylo podobné, jako na vtrati do Javorníka.

švestka

Takže jste z Prahy, nikdy jste tam nebyl, ale víte, že místní to budou využívat, asi místo autobusu, který tam jezdí a stojí třetinu. A sám možná přispějete na něco co chcet, když se tam jednou možná projedete a možná taky ne…to chce holt víc otevřít prkenici.

Frantisek

Stojí třetinu a zbytek doplatí jiné oddělení eráru…

KarelF

Až bude podnikat v nákup prodej kaolínu tak třebas něco utratí. Tak nyní maximálně přispějeme koupí výrobků z kaolínu.

Luděk S.

Štěpáne! <3

Štěpán

Jste vážně tak hloupý jak se mi už dlouho zdá, nebo jen trollíte?

Frantisek

Trollí. Jako mnoho jiných ze zoufalství, že se tu neprohánějí rychlovlaky na jediných čtyřech tranzitních tratích, které přece mají smysl. 🙂 A vše ostatní po silnicích.

BND 30

Už si Františku vynalezl ti slíbené perpetuum mobile ? Čekáme pořád, kdy se ozveš, abychom to mohli spustit. Míň piš a víc makej !

BND 30

Štěpáne, nespí nám tu !