ZSSK odhalila první fotky z výroby nových vlaků pro tatranské železnice

Nové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKNové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSK

Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ukázala první fotky z výroby nových souprav pro Tatranské elektrické železnice. Zakázku získala švýcarská společnost Stadler Rail, pět souprav bude hotových do roku 2022.

Kontrakt počítá s dodávkou pěti elektrických jednotek typu GTW a duální lokomotivy pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ). Celkem za ně ZSSK zaplatí 38 milionů eur.

Vlaky nabídnou 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku. Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích TEŽ.

Lokomotiva má elektrický i dieselový pohon, může jezdit na ozubnicové i běžné trati. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh. Je možné ji ovládat také na dálku. Ve výbavě bude klimatizace, wifi a informační systém. Vozy budou vybaveny automatickým sčítačem osob. ZSSK se rozhodla vozy polepit obrazy pěti štítů Vysokých Tater, vlaky budou jezdit v červenobílé barevné kombinaci.

První jednotky se mají objevit v Tatrách už příští rok. Nahradí elektrické jednotky 405.95, které svůj provoz ukončily letos v červenci, kdy začala velká výluka kvůli rekonstrukci tratě. Minimálně jedna z původních jednotek zůstane zachována pro muzejní provoz.

Nové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKNové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKNové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKStadler GTW pro ZSSK, zdroj: Stadler RailSoutěž o polep vlaků TEŽ - návrh 5Elektrická jednotka 405.95 pro provoz mezi Štrbou a Štrbským Plesem. Foto: Tatranská informačná kancelária
Tagy Ozubnicová železnice Štrba -Štrbské Pleso Stadler GTW Stadler Rail Tatranské elektrické železnice (TEŽ) Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
29 komentářů