ZSSK odhalila první fotky z výroby nových vlaků pro tatranské železnice
Nové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSK
Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích.
Budou mít police na zavazadla nebo opět ne?
Že chybí záchod ani tak nevadí, v těch narvaných vlacích by se k němu člověk stejně nedostal.
Taky by něco podobného mohli pořídit na Bechyňku. Napájení stejné jen jiný rozchod a bez zubů
Ježíš vždyť to vypadá jako Bizon z CZ Loka na kterého někdo naplácal boční okna 😂😂😂. Ne vážně, určitě to bude pěkné svezení, jen je škoda, že současná doba plná norem, TSI a pod v podstatě už vyprodukuje vždy jen jeden a ten samý no name tvar . Ať je to diesel, tramvaj, souprava…. prostě svět techniky přestává být pestrý a postupně se převléká de jednotné uniformy. Což mi přijde tak trochu škoda. Tím se hlavně zaklínají třeba výrobci koncernových aut, prý stejná platforma pro deset modelů a nakonec je nová Octavia tak drahá, že i automobilový odborníci kroutí hlavou.… Číst vice »
Vzhled těchto vlaku se moc nepovedl. Mohli si trochu pohrát s designem.
Však ono se to bude jezdit, když jim ŽSR před nástupem zmodernizuje trať, aby se pak ŽSSK mohla chvástat jak přibývají cestující.
To isté, čo robi(l) RJ na trati BA – Komárno.
A komu jako zmodernizuje ŽSR trať?
Trať nebola rekonštruovaná ani modernizovaná od jej opätovného vzniku, teda v roku 1970, keď boli v Tatrách Majstrovstvá sveta v lyžovaní. Je to teda 50 rokov, čo na trať aj zubačky (3ks) začali jazdiť, vôbec to však nebolo doteraz vidieť, partia v Štrbe sa o nich starala a stará príkladne. No po toľkých rokoch už je problém s náhradnými dielmi, i keď jedna sa už roky používa ako zásobáreň dielov, reálne jazdili len dve zubačky. V každom prípade vyzerali pokiaľ jazdili vždy ako nové, čisté vyleštené, akoby to ani na Slovensku nebolo :-). Nové jednotky zabijú dve muchy jednou ranou.… Číst vice »
Všechna čest, že ty soupravy tak dlouho vydržely, a že se o ně chlapi tak dobře starali.
Však to je taky úkol správce železniční sítě, takže nevím čemu se tak divíte ?
Ty vlaky mi připomínají nevím proč asijské země, jsou to takové berušky.
Z první fotografie jsem si myslel, že je to nějaká modifikace 810.
Sice už je tomu dost let co jsem se naposledy Tatranskou električkou svezl, ale ty nové jednotky vypadají super. A když budou moci jezdit na obou tratích, mohlo by to být zajímavé i pro jízdní řád pod Tatrami.
Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích TEŽ.
No a to ty staré ozubnicové nemohou? Tedy kdyby to bylo potřeba….
Nemohou; mají hnaný a brzděný pouze ozubnicový pohon, nikoliv kola. Do Popradu do depa na opravy se převážely pomocí „adhezních“ električek.
Moc pěkné. Tvar i barevné řešení.
Nádhera !
Inspirace pro parkově zastaralou a poruchovou Osoblažku, jistě by se dalo tohle vozidlo překomponovat …
To by se jistě dalo, větší problém spociva v tom, koho na te Osoblazce tímto devadesatimistnym vlakem vozit.
Politickou reprezentaci, která bude kynout z oken všem přítomným. Poté převézt na JHMD a opakovat. Kunutí je putovní…
Devadesátimístným často vzduch. Chtěl jsem jenom naznačit, že výrobní kapacity pro osoblažku by tady byli, jenom chtít. Poslední úzkou provozovanou ČD bych jejich vedením vnímal jako rodinné stříbro.
Myslím, že nikdo netvrdí, že pro Osoblažku se nedá vyrobit nové vozidlo. Jen to samozřejmě bude dost drahé, protože výroba jednoho kusu a náklady na jeho schválení.
Je pravda, že pro ČD je Osoblažka rodinné stříbro, nebo spíš slepice zlatonosnice, protože to, co je tam ochoten MSKraj platit za vlaky vedené dávno odepsanou technikou a nahraditelné minibusem, se dost vymyká z poměrů. Z pozice objednavatele jedině také může vzejít tlak na novou soupravu, ale pak by se nepochybně platba za výkon dále zvýšila…
Ten diesel se mě u těchto jednotek nějak nezdá, novinář to zase popletl…
Nebyla však součástí dodávky i nějaká lokomotiva právě k pluhu, tam bych to pochopil 🙃
Jo on tam píše i o lokomotivě, tak to jo 🤣
Ty stare jednotky jsou ve velmi dobrém stavu. Nedaly by se ještě nekde využít?
Myslím, že staré jednotky (TEŽ) se vyřazovat nebudou. Bylo by více než vhodné zahustit takt ve špičce na 30 minut, protože se mnohdy cestující do vlaku ani nevejdou.
Obávám se, že každý mluvíte o necem jiném. Zbytnými se stanou staré zubacky – zmíněné 405.95. Žádné „staré jednotky TEŽ“ neexistují a vyřazovat se nebudou.
Já myslel zánovní jednotky Stadler/ZOS Vrutky.
Mysleli ste Delfiny rada 840? Tie zatial jazdia z Popradu do Starej Lubovne a podobne trate.
Kde?