ZSSK odhalila první fotky z výroby nových vlaků pro tatranské železnice

Nové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSKNové elektrické jednotky Stadler GTW pro ZSSK pro provoz v Tatrách. Foto: ZSSK

Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hara_Pes

Budou mít police na zavazadla nebo opět ne?
Že chybí záchod ani tak nevadí, v těch narvaných vlacích by se k němu člověk stejně nedostal.

Vladki

Taky by něco podobného mohli pořídit na Bechyňku. Napájení stejné jen jiný rozchod a bez zubů

Jouda

Ježíš vždyť to vypadá jako Bizon z CZ Loka na kterého někdo naplácal boční okna 😂😂😂. Ne vážně, určitě to bude pěkné svezení, jen je škoda, že současná doba plná norem, TSI a pod v podstatě už vyprodukuje vždy jen jeden a ten samý no name tvar . Ať je to diesel, tramvaj, souprava…. prostě svět techniky přestává být pestrý a postupně se převléká de jednotné uniformy. Což mi přijde tak trochu škoda. Tím se hlavně zaklínají třeba výrobci koncernových aut, prý stejná platforma pro deset modelů a nakonec je nová Octavia tak drahá, že i automobilový odborníci kroutí hlavou.… Číst vice »

Apten

Vzhled těchto vlaku se moc nepovedl. Mohli si trochu pohrát s designem.

švestka

Však ono se to bude jezdit, když jim ŽSR před nástupem zmodernizuje trať, aby se pak ŽSSK mohla chvástat jak přibývají cestující.

Niekto

To isté, čo robi(l) RJ na trati BA – Komárno.

Flinta

A komu jako zmodernizuje ŽSR trať?

Romino

Trať nebola rekonštruovaná ani modernizovaná od jej opätovného vzniku, teda v roku 1970, keď boli v Tatrách Majstrovstvá sveta v lyžovaní. Je to teda 50 rokov, čo na trať aj zubačky (3ks) začali jazdiť, vôbec to však nebolo doteraz vidieť, partia v Štrbe sa o nich starala a stará príkladne. No po toľkých rokoch už je problém s náhradnými dielmi, i keď jedna sa už roky používa ako zásobáreň dielov, reálne jazdili len dve zubačky. V každom prípade vyzerali pokiaľ jazdili vždy ako nové, čisté vyleštené, akoby to ani na Slovensku nebolo :-). Nové jednotky zabijú dve muchy jednou ranou.… Číst vice »

Karel z HK

Všechna čest, že ty soupravy tak dlouho vydržely, a že se o ně chlapi tak dobře starali.

roman

Však to je taky úkol správce železniční sítě, takže nevím čemu se tak divíte ?

Poudy

Ty vlaky mi připomínají nevím proč asijské země, jsou to takové berušky.

Apten

Z první fotografie jsem si myslel, že je to nějaká modifikace 810.

Vlastik

Sice už je tomu dost let co jsem se naposledy Tatranskou električkou svezl, ale ty nové jednotky vypadají super. A když budou moci jezdit na obou tratích, mohlo by to být zajímavé i pro jízdní řád pod Tatrami.

ABC

Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích TEŽ.

No a to ty staré ozubnicové nemohou? Tedy kdyby to bylo potřeba….

Kubrt

Nemohou; mají hnaný a brzděný pouze ozubnicový pohon, nikoliv kola. Do Popradu do depa na opravy se převážely pomocí „adhezních“ električek.

Vašek

Moc pěkné. Tvar i barevné řešení.

Doctor

Nádhera !
Inspirace pro parkově zastaralou a poruchovou Osoblažku, jistě by se dalo tohle vozidlo překomponovat …

Kubrt

To by se jistě dalo, větší problém spociva v tom, koho na te Osoblazce tímto devadesatimistnym vlakem vozit.

Jiří Kocurek

Politickou reprezentaci, která bude kynout z oken všem přítomným. Poté převézt na JHMD a opakovat. Kunutí je putovní…

Doctor

Devadesátimístným často vzduch. Chtěl jsem jenom naznačit, že výrobní kapacity pro osoblažku by tady byli, jenom chtít. Poslední úzkou provozovanou ČD bych jejich vedením vnímal jako rodinné stříbro.

Kubrt

Myslím, že nikdo netvrdí, že pro Osoblažku se nedá vyrobit nové vozidlo. Jen to samozřejmě bude dost drahé, protože výroba jednoho kusu a náklady na jeho schválení.
Je pravda, že pro ČD je Osoblažka rodinné stříbro, nebo spíš slepice zlatonosnice, protože to, co je tam ochoten MSKraj platit za vlaky vedené dávno odepsanou technikou a nahraditelné minibusem, se dost vymyká z poměrů. Z pozice objednavatele jedině také může vzejít tlak na novou soupravu, ale pak by se nepochybně platba za výkon dále zvýšila…

štěk zapesal

Ten diesel se mě u těchto jednotek nějak nezdá, novinář to zase popletl…
Nebyla však součástí dodávky i nějaká lokomotiva právě k pluhu, tam bych to pochopil 🙃

štěk zapesal

Jo on tam píše i o lokomotivě, tak to jo 🤣

Michal

Ty stare jednotky jsou ve velmi dobrém stavu. Nedaly by se ještě nekde využít?

D.S.

Myslím, že staré jednotky (TEŽ) se vyřazovat nebudou. Bylo by více než vhodné zahustit takt ve špičce na 30 minut, protože se mnohdy cestující do vlaku ani nevejdou.

Kubrt

Obávám se, že každý mluvíte o necem jiném. Zbytnými se stanou staré zubacky – zmíněné 405.95. Žádné „staré jednotky TEŽ“ neexistují a vyřazovat se nebudou.

D.S.

Já myslel zánovní jednotky Stadler/ZOS Vrutky.

Peter

Mysleli ste Delfiny rada 840? Tie zatial jazdia z Popradu do Starej Lubovne a podobne trate.

Kubrt

Kde?