umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

ZSSK kvůli personálu v karanténě i málo vytíženým vlaků zruší další spoje

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
Dopravce hlásí za leden meziroční pokles počtu cestujících o 70 %.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od zítřka přistoupí k další redukci počtu spojů. Kromě malého zájmu cestujících je důvodem i nedostatek provozního personálu, který je buď v karanténě, nebo pozitivně testovaný na Covid-19.

Omezení se bude týkat tratí z Bratislavy-Nového Mesta do Trnavy a z Trnavy do Kútů na slovensko-české hranici. Opatření platí od středy do odvolání.

Mezi hlavním městem a Trnavou zmizí z jízdních řádů 27 osobních vlaků. „V rámci příměstské dopravy zůstane zachován hodinový takt, ve špičce v kombinaci osobních vlaků a vlaků kategorie REX půlhodinový,“ informovala ZSSK v tiskové zprávě. Na trati Trnava – Kúty přejde dopravce na víkendový jízdní řád, zruší tak šest vlaků. Alternativou bude podle dopravce příměstská autobusová doprava.

Podle ZSSK klesl v lednu počet cestujících ve srovnání s loňským lednem o 70 %, vytížení souprav je zhruba na 10–40 % celkové kapacity.

Jako důvod omezení uvádí ZSSK i nedostatek zaměstnanců. Aktuálně chybí dopravci 102 strojvedoucích a 91 vlakvedoucích. Už dříve dopravce omezil provoz vlaků na trati Senec – Bratislava-Petržalka, škrty prodloužil dál.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Iveta

No hlavně ,že zatím neruší spoje tam ,kde už pomalu nic nejezdí.Jinak když je obsazenost 10-40 procent tak i bez toho ,že nemám lidi nechat všechno jezdit je asi blbost. A bude hůř,Slovensko zavedlo ,že bez testu na Covid se nesmí do práce.A co tu někdo píše ,já příklad kde se léta vozí vzduch mám,je to v ČR Ústecký kraj např úsek Chomutov-Most od 8 do 10 ti hodin 4 regionální vlaky ,všechny prázdné a do toho po rychlíku jede osobák za 11 minut,ale zpět k ŽSSK a personální otázce ,mají zpět trat na Komárno,ale nemají vlakový personál a vlastně… Číst vice »

Koro

Znam primestske spoje u nas ktere vozi po devate stale a stale vzduch. Za cenu prescasu tyto vlaky stale jezdi. Ptam se proc a jak dlouho jeste.

David

Ptáš se blbě. Co je to „u nas“. Odkud jsi? Které vlaky máš na mysli?

Pkajetan

Myslim, ze nejen “u nich”, ale take “u vas” a dokonce i “u nas”.. myslim, ze vsude hlavne, ze mame takt! Jupi

DJ TRAIN

Lebo sa nepytame zakladnu otazku kto a z coho to zaplati…. z toho dovodu napriklad UK a SCK fandim

PIDofil

V PIDu ovšem zatím v této době kvůli COVIDu mnoho příměstských vlaků zrušeno nebylo!

-TR-

Jo, abychom měli na severu Čech dopravní spojení jak u vás na Gemeru. Výborné. Ten, co nemá kozu, si přeje, aby sousedovi chípla, namísto toho, aby si koupil kozu taky.

Premek

Chápu: ne všichni chtějí dělat desítky hodin přesčasů měsíčně

Tomáš

Při čtení článku ve mně zrála myšlenka, že je to problém.

Poslední odstavec mně ujistil, že to bude Big problém.

Adrián

ZSSK má veľký problém od svojho vzniku.

David

ČD chtějí expandovat do zahraničí. Řekl bych, že Slovensko je z tohoto pohledu ideální země.

DJ TRAIN

Nic v zlom na dialkove vozy ale v sieti CD je tiez co sanovat na kratsich rychlikoch a OS
Blizke OBB s vyradeninami kludne nech pride kolko chce na SVK i CZ tazky luxus na viac tratiach

jura

Pouzivejte interpunkci

David

ČD naštěstí nemají u nás monopol, tak klidně můžou expandovat na Slovensko, aniž by nutně musely pokrýt všechny výkony v ČR.

Adrián

Pokiaľ má dopravca podpísané zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme s objednávateľom (čo je u nás ministerstvo dopravy), môže si dovoliť odjazdiť iba toľko vlakových kilometrov koľko má v zmluve. Čiže aj keby na Slovensko prišli jazdiť Railways of Arabian Emirates (ak také existujú), pokiaľ nebudú chcieť jazdiť na komerčné riziko, ich vlaky budú síce zo zlata, ale početnosť spojov bude nízka. Čiže problém, ktorý má ZSSK je problémom ministerstva dopravy, ktoré je v rámci objednávania výkonov nekompetentné. Ale najviac na takýto stav (ktorý trvá bezmála už 18 rokov) doplatia cestujúci. Chceš-nechceš, kúp si auto 🙁

David

O tom není sporu.

Jano

Dobrý večer, aký má problém, rozdelenie ŽSR bolo politické rozhodnutie, vznikli tri riaditeľstvá, každá politická strana si tam nastrkala svojich tzv.odborníkov a výsledok tu máme všade.

švestka

Nojo, na covid se dneska svede všechno. Třeba to, jak se ŽSSK natlačili s mohutnou politickou podporou v zádech na cigánskou a pak zjistili, že pro takový rozsah provozu nemají dostatek personálu, ještě že ten covid máme.

Pezos

Větší „sranda“ je to, že podle jistého slovenského webu finance z rozpočtu na tento rok prý pokryjí necelých 50 % výkonů ZSSK a proto je podepsaná smlouva jen do konce června.

DJ TRAIN

ano lebo trate sa idu zrychlene liberalizovat – podmienka bude NOVE vozy…. aby sa zvysila kvalita a uvolnili financie na infrastruktutu a riesili sa investicne dlhy ako prasa -kde hlavne Kosice – Zilina je trocha muzealnejsia a Kosice – Zvolen to je rovno pruser

Pezos

Tento byl dobrý 😀

Vnější pozorovatel

Nešlo by stejným POMEREM snížit mzdy VSEM u ZSSK.

Vašek

Slovák by řekl: Vy ste neni kompletný! A byl by hóóódně slušný.

Vnější pozorovatel

Nemel

glosátor

Takhle (diplomaticky) by to ovšem opravdový Slovák nikdy neřekl, protože ten si žádné zbytečné „servítky“ nebere.

glosátor

Takhle (diplomaticky) by to ovšem opravdový Slovák nikdy neřekl, protože ten si žádné zbytečné „servítky“ nebere.

Někdo

Myslím že by to chtělo sečíst počet vašich idiotských příspěvků a vynásobit toto 100 a nazákladě toho vás zabanovat. Vím o vašich dvou regulérně idiotských příspěvcích takže třeba na takových 200 dní 🙂 nebylo by to špatné

Vnější pozorovatel

Nemel

slsp

Isteze slo. A nasledne potom mozu skucat, ze sa im nedostatkove profesie zbalili a sli do kelu. Asi ako nedavno, ked Arriva a Regiojet Zlocineckej vyfukli desiatky firov.