ŽSR modernizují koridor u Čadce, zrychlí spojení Ostrava – Žilina

Elektrická jednotka Panter u Žiliny. Foto: ZSSKElektrická jednotka Panter u Žiliny. Foto: ZSSK

Po dokončení úseku na hranici čeká na modernizaci ještě úsek z Čadce do Krásna.

Zpět na článek
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Úprimne, za mňa dosť dobrá správa. Je mi jasné, že to bude modernizácia Čadca(mimo) – Čadca št.hr., ktorá by si asi zaslúžila aj 160km/h, avšak pri súčasnej nivelete trate je to bez vyvlastňovania pozemkov, či pozemných stavieb vo forme zárezov a tunelov, naozaj nereálna vec a rýchlosť 120km/h mi príde ešte v pohode, keď beriem aj do úvahy to, že rýchlosť od Mosty u Jablunkova st.hr. – Mosty u Jablunkova tiež vyššia ako 120km/h nie je, práve naopak. Pričom je nutné brať do úvahy masívne prevýšenie súčasnej trate, ako aj už novovybudovanej diaľnice D3, ktorá tiež svojou výstavbou zamedzila možnosti… Číst vice »

Georg

ty dvoupodlazni vlaky z ostravy se vybarteruji s prahou a budou tam jednopodlazni pantery. mozna by se pak dalo neco vymyslet.

opravdovyzdenek

No doufejme že ne. .. drncavé

Miroslav Zikmund

Vliv na rychlost mají náročné sklonové poměry.

Proč nejezdí Os přes hranice, když jsou podle obou vrcholných politických reprezentací vztahy republik „ideální“ – protože to krajští objednavatelé železniční dopravy nepovažují za potřebné … přece nebudou platit „zahraniční“ vlaky, když nejsou schopni zaplatit jízdu „jejich“ vlaku na území jiného kraje do sousední stanice, kde by byl přestup na vlak „sousedního“ kraje …

Ic540

Ono by stačilo kdyby Fatrany jezdily Ostrava Žilina v pravidelné dvouhodině. Přidalo by se pár zastavení navíc a bylo by problémech. Svinov Hlavní Bohumín Karviná Těšín TCentrum Návsí Mosty Svrčinovec Čadca Čadca mesto KnK KnM Žilina Okrajový spoj v trase Bohumín, Hlavní, Svinov, Zábřeh, Vítkovice, Havířov, Těšín až Žilina a zpět. Aby se nejezdilo zbytečně soupravou Svinov Bohumín a zpět…. Zastávku Mosty u Jablunkova obslouží jako nyní S2 občas. Školní, šichtovní atd Autobus Čadca Svrčinovec Mosty je i v plánu Msk. Toť vše potřebujeme mezi Ova Žilina… Abych nezapomněl. Samozřejmostí považuji první spoj v Žilině v 6:35 ne jak dneska… Číst vice »

opravdovyzdenek

Dobrá zpráva.

Tomask

To je sice super, ale čo Krásno – Čadca ? To je predsa tragedia…

M19

Ani ten perex co se zobrazuje i v diskuzi nejste schopen přečíst a pochopit? Nebo když je napsáno z Čadce do Krásna, tak to není Krásno – Čadca?

Tomask

Jak čítam, tak čítam, podpísali projekt Čadca-st.hranica.
Že niekdo „pevne verí“ aj na další úsek (Čadca-Krásno) chápem, že možno za 10-15 rokov aj na to dojde.

Radim

Skvělé, to je jako u nás 😀

M19

Odpověděl jste si sám. Úsek Čadca – Krásno čeká na realizaci po dokončení toho co podepsali, tak jak ostatně vyplývá z perexu.

Václav

Modernizaci vitam z ceho mam ale obavy je preshranicni doprava Bohumin-Cadca(Zilina). Osobni vlaky prakticky vymizely. Jezdi par rychliku Ostrava-Zilina a pak dalkove Praha-Zilina. I naceneni Mosty u Jablunkova zastavka – Svrcinovec zastavka (4km, 4min) na 1,6 EUR je dost hodne. V narodnim slovenskem tarifu by to mohlo byt 0,6 EUR a v ceskem zhruba podobne. Koupit si u slovaku listek do hranicniho bodu jde tezko a navic ze zkusenosti prodavaji za drahy mezinarodni tarif (2km za 1,7 EUR). Pokud jsem dobre pochopil, tak obstrukce jsou hlavne slovenske (naceneni a spoje).

roman

Já jedu na IN 100 do Čadci a pak si po internetu koupím slovenský lístek. Asi to není úplně košer ale zatím to nikomu nevadilo 🙂

Václav

Zajimava zkusenost. Cetl jsem ruzna fora a ty hranicni useky se obcas resi. Jinak soulasim, ze ty hranicni body jsou prezitek. Na zapadnich hranicich jsou prevazne hranicni stanice. Ono hranicni body bych i akceptoval, kdyby se ten listek dal koupit online za narodni tarif. Vedel jste, ze in100 na Slovensku neplati do hranicnich bodu? Tzn. napr. Svrcinovec zastavka – Cadca Gr je vyjmuty usek? Ja jsem jednou platil prirazku (nikoliv pokutu) 3€ + 2,1€ u rakouske pruvodci za 2km slovensky usek. Nastesti pouze jednou a to jsem prosel i u slovenskeho revizora, ktery nic nerikal.

Jiří Kocurek

Pohraniční stanice, ve které se stýkají tarify a tak tam platí oba (popř. tři i více) tarify? Ať se na tarif IDSJMK nadává jak chce, tak většinou platí až do stanice a ne k děliči napájení na rozhraní krajů.

vbb

„Většinou“ nebo „vždy“?
A do které stanice?
– Mosty u J.
– Mosty zast.
– Svrčinovec
– Čadca
?

Pezos

Že to na rakousko-německých hranicích funguje

vbb

Na rakousko-německých hranicích funguje tarif IDS JMK???

Pezos

Mezi Mosty u Jablunkova a Čadcou funguje tarif IDS JMK???

Jiří Kocurek

To byl příkald, jak to dělat. Ale dobře, tak na SK hranici: Myjava, nepotřebuejte mezinárodní tarif. Nebýt výluky, tak také Kúty.
Staré město u Uh.H., Nezamyslice, Březová nad Svitavou… také leží za hranicí kraje a platí tam tarify obou krajů. Takže tam neexistuje hluchý kousek trati, kde by vnitrokrajský tarif neplatil.
Narozdíl od národních dopravců, kteří sřizují „železnou“ oponu.

Miroslav Zikmund

Národní dopravci zemí bývalé Varšavské smlouvy ….

Miroslav Zikmund

Jednoduché pravidlo – kdo jezdí, toho vnitrotarif platí …
Pokud jezdí oba střídavě, tak prostě bude platit ve „společném úseku“ tarif obou.
Jde o to, aby měl cestující nějakou jízdenku …
Např. Geneve – Bellegarde (Ain) jezdí jak SBB, tak SNCF – je celkem jedno, jakou má cestující jízdenku …
Hloupostmi, které se řeší u Dunaje a Vltavy se „na západě“ nezabývají. Je to pod jejich rozlišovací schopnosti a nějaké klíčování tržeb a vzájemné odpočty na pohraničním úseku stojí víc než ta tržba ….

Ibragim z Bastru

A která z nich je v IDS JMK?

Georg

u celodenni jizdenky myslim cadca je psana jako bod, do ktere plati. jestli je to tak i u in100 ale netusim.
(mimochodem, kdyby zeleznicni dopravu objednaval zilinsky kraj, tak je jasne, ze by se na platnosti ids tarifu domluvil s msk lepe nez dve modrogumni organizace…)

Pezos

Dovolím si podotknout, že v Žilinském kraji není zatím žádný IDS 😉

Twix

Pozor, co ŽRIDS platný na trati Žilina – Rajec? 🙂
https://www.zssk.sk/integrovany-dopravny-system/zilina/

Miroslav Zikmund

Ale to není o dvou modrogumních organizacích, ale o dvou modrogumních – mocí opilých – jedincích, kteří tarifní bod Grenze a lomené jízdné v pohraničním úseku považují za naprosto dokonalé řešení, které není třeba nějak měnit „po vzoru toho prohnilého západu“ …
Mnozí modrogumní zaměstnaci nebo bývalí zaměstnanci, oplývající přirozeným rozumem“ a ne nějakou zvlácenou ideologiií, s tím také nesouhlasí, ale nic s tím, mimo kritiky nemohou dělat …
Pro vrcholový management je takový problém pod rozlišovací schopnosti = ani o něm nevědí …

Miroslav Zikmund

Na „západě“ je pravidlem, kdo jezdí toho tarifní podmínky platí … hlouposti typu tarifní bod Grenze se neřeší … pro pracovníky GŘ ČD je to ovšem základ ekonomiky osobní dopravy a zavedení tohoto principu – jak jim navrhovali již v 90. letech minulého století vídeňští hófráti, tak to odmítli ….
Kdysi jsem publikoval na toto téma kacířské dílo „Železná tarifní opona“ a od té doby mne příslušní tariféři ČD sídlící na nábřeží nenávidí ….

Miroslav Zikmund

Personálu ČR to nevadí … ČD žádnou škodu neutrpí …

opravdovyzdenek

No jo no správní celky v praxi. Kraje. Státy. Jak to fungovalo.. Nyní to nefunguje.. Kole je tam jsou. Lidi tam jsou.. Vlaky jsou. Ale prostě konečná. Papírové rozdělení československa.

Georg

co fungovalo?

Jiří Kocurek

Uznávání jízdenek na vlak v trolejbusu Otrokovice-Zlín. A lidem s OCD to již tehdy nahánělo vztek, vlak není MHD!

David

Ve Švýcarsku platí dokonce GA i na některých úsecích v okolních zemích. O rozdělení to není, spíš o domluvě.

Paolo

Do hraničniho bodů mimo ČR a pár pokladní v PL neprodává jízdenky nik jelikoz nesmí!!!

Pezos

Nikdo by jízdenky do hraničních bodů nepoptával, kdyby u těch nenažranců nestála mezinárodní jízdenka dvojnásobek toho, jako součet ekvivaletních vnitrostátních!

vbb

Pohraniční bod Čadca GR není „mimo ČR“.

Václav: Koupit si u slovaku listek do hranicniho bodu jde tezko
A na stole mám slovenskou jízdenku „Bratislava hl. st. – Kúty Gr.“, takže vydat jízdenku evidentně lze.

Miroslav Zikmund

V Rakousku už nikoli, Breclav Grenze byla nahrazena Breclav … vozí to rakouský dopravce, pročež tam platí jeho tarif ….

Georg

je vopruz, ze se to neda koupit v (jedne ci druhe) aplikaci, jinak to samozrejme koupit lze…

Georg

a kde je napsano, ze na kazdem tranzitnim koridoru musi ve vsech usecich byt zastavkove vlaky?

Miroslav Zikmund

Nikde … ale to, co se děje tarifně na česko / zahraničních železničních přechodech je zvěstvo zaměřené proti cestujícím … To co jde desetiletí „na západě“ prostě na „východě“ nejde …. jen kvůli několika tvdohlavým jedincům … Stále mám v paměti rok 1996, kdy se dalo jet přes Ukrajinu do Rumunska. V Česku se nedala jízdenka na ukrajinský úsek zakoupit, protože podle příslušného pána tím vlakem přece nikdo nebude jezdit. Na Slovensku to možné bylo … Ona se ovšem jízdenka dala vydat i v Česku, ovšem musela být psaná – podle Tarifu Východ – západ, což v podstatě nikdo neuměl… Číst vice »

Jindřich Bek

Včera jsem absolvoval cestu Bohumín – Zvolen a zpět. Všude bylo vidět elektrické a motorové jednotky jak z Plzně tak z ŽOS Vrútky. A plno odstavených nepotřebných osobních vozů. Modernizuje se úsek Teplička – Varín, jezdí se jednokolejně. V Žilině se vše odehrává u dvou nástupišť a tří hran. Zbytek se bourá nebo už není. Na přestupy se nedá spolehnout je nutno mít rezervu nejméně jednu hodinu. Vlaky jsou plné. A pokud bude úsek ke státní hranici v protihlukových stěnách jako koryto u Třince tak cestování vlakem nebude mít poezii jako dřív.

jal

Od Třince k hranicím se dá koukat z okna aspoň z elefanta, částečně i z rychlíků, ale u Varína z ničeho. Protihlukovky budou až po střechy vozů.

Ibragim z Bastru

Jezdím vlakem soukrome i sluzebne, a upřímně, výhled na výletech milerád vyměním za to, když budu ze služební cesty dříve doma…..

Joker

Jsme v 21. Století a chceme rychlé, moderni a pokud možno efektivní řešení tratě. Na poezii kašlem.

jal

Jezděte rychle v Hbbillns. : – )

U Čadce mají na souběžné třetitřídní silnici 4m vysoké protihlukovky , aby nerušily kravál v průmyslové zóně.

Nic jiného, než vydělávání beze smyslu.

Jiří Kocurek

Občas si říkám, jak je možné, že lidi jezdí pražským Metrem, když do Kolešovic vede taková krásná lokálka. A místní jedou do Rakovníka raději autobusem, namísto aby si užívali výlet 2x za den a cestou se pokaždé zastavit v Lužné v muzeu.
Že by to bylo tím, že pro pražana je Praha každodenní věc, zatímco tam kde dávají lišky dobrou noc je každodenní věcí zavírání slepic a vice versa to neplatí?

Miroslav Zikmund

Problém je v tom, že nikdo neřeší, jaký „nadměrný“ hluk vydává vozidlová skříň a smýkání lyžiny sběrače po trolejovém drátu …
Hluk vydává vlak „jako celek“ …., ačkoli vzniká v oblasti pojezdu …

vbb

Jazyková: „ližina“ je od slova „líha“, nikoliv „lyže“, a tudíž se píše s -i-.

https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=ližina
(zkuste si tam zadat i „lyžinu“, když mi nevěříte)

Tomáš Záruba

Ty oblouky u hranice asi těžko budou nějak přes 90 km/h… Tunel z Krásna do Čadce se pořád plánuje? Hlavně ať časem udělají taky něco takového: https://mapy.cz/s/gulolamemo (plus zastávku Brodno posunout do obce). Ten propad rychlosti (140-90-140) tam je děsný a jak to je už blízko ZA, ne každý to pak znovu rozjíždí.

mat

zastávka Brodno je spíš v katastri obce Rudinka aj ked presun by bol lepší do Brodna a stým 90kovým oblúkom či sa niečo bude robiť,asi ne, pre naklápačku je tam 110

rozinka

A že tam těch naklápěček jezdí.

jal

„těžko budou nějak přes 90“

Stejné oblouky jsou za hranicí v ČR na 100.

Igor

Myslím, že to je už opravný úsek a nepředpokládám, že to budou znovu rozkopávat v nejbližš době. Víc by se mi líbil takový tunel https://mapy.cz/s/ratuculamo

jkjk

Na úseku Čadca – Krásno jsou aktuálně na stole tři varianty, tunel na 100 km/h, tunel na 120-140 km/h a „optimalizace“ bez tunelu na 80 km/h.

opravdovyzdenek

tunel na 100:-)

IGCT

Kdy se bude přepínat Žilina na 25 kV?

Tomáš Záruba

A kdy tratě 125 a 127 (což nemusí být současně)…?

Pezos

127 předpokládám, že až bude celá trať. Tedy v nedohlednu.