ŽSR modernizují koridor u Čadce, zrychlí spojení Ostrava – Žilina

Elektrická jednotka Panter u Žiliny. Foto: ZSSKElektrická jednotka Panter u Žiliny. Foto: ZSSK

Po dokončení úseku na hranici čeká na modernizaci ještě úsek z Čadce do Krásna.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začínají s modernizací další části koridoru od česko-slovenské státní hranice směrem do Žiliny. Včera podepsaly smlouvu na modernizaci úseku Čadca – státní hranice.

Zakázku za 65,8 milionů eur (1,62 miliardy korun) získalo Združenie Kysuce složené z TSS Grade a Váhostav-SK. Dojde k modernizaci na rychlost 120 km/h, výměně trakčního vedení, vybudování protihlukových stěn a instalaci nového zabezpečovacího zařízení.

„Pevně věřím, že v projektu modernizace trati budeme pokračovat i v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca. Tím bychom měli na Kysucích souvislý úsek modernizované trati,“ uvedl státní tajemník ministerstva dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť. Poté by měl být úsek od hranic až do Žiliny modernizovaný.

Modernizovaný úsek měří 4,9 km, je součástí dvou železničních transevropských koridorů. Součástí projektu je přemístění a obnovení zastávky Svrčinovec. Projekt je rozdělen na dvě části, obě jsou financovány z evropských fondů. Úsek Čadca – Svrčinovec zastávka (2,7 km) z nástroje CEF, úsek na státní hranici z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Hotovo má být do 25 měsíců.

Tagy Čadca - st. hranice ČR/SR TSS Grade Váhostav-SK Železnice Slovenskej republiky ŽSR
58 komentářů